Scherm bevriest zonder reden (Lenovo E540)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 15:33
Beste allen,

Sinds januari dit jaar ben ik de tevreden eigenaar van een Lenovo Thinkpad E540 (20C6CTO1WW) laptop.
Enkele specs:
i5 4200M @2,50GHz
Nvidia GT740M
4GB RAM
500HDD
Windows 7 Enterprise 64bit

Wordt gebruikt voor:
Zakelijke doeleinden, programma's als Word, Excel e.d.
Surfen, Firefox, Chrome
Af en toe gamen, FIFA, COD

Meestal werkt de laptop prima maar soms loopt deze zonder enige aanleiding vast. Dit gebeurt meestal wanneer ik de laptop even niet gebruik (kan soms al na enkele seconden zijn en meestal zijn er geen programma's geopend). Als de laptop vastloopt uit zich dit in een totale screen freeze. Ik kan de muis niet meer bewegen, knoppen op het toetsenbord werken niet meer (ctrl+alt+del, alt+tab, alt+F4 e.d.) waardoor ik genoodzaakt ben de powerknop enkele seconden in te drukken zodat de laptop uitvalt en ik deze weer op kan starten. Daarna werkt alles weer normaal en ook worden geen foutmeldingen gegeven.

Laptop wordt meermaals per week gescand op virussen en ook op malware e.d.
Schijfcontrole haalt niets uit, evenals zaken als defragmentatie.
Ik heb ongeveer 200GB vrije ruimte over op mij HDD dus dat kan het ook niet zijn.

Alvast bedankt voor de hulp, ik heb zelf geen idee wat dit kan zijn laat staan hoe ik het kan verhelpen.

Gr. Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 15:07
Wordt je laptop te warm misschien? Dit soort issues kunnen doelen op een probleem met de koeling van je laptop, bijv. door een grote hoop stof in de fans e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
Cor453 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:46:
Wordt je laptop te warm misschien? Dit soort issues kunnen doelen op een probleem met de koeling van je laptop, bijv. door een grote hoop stof in de fans e.d.
Nee dat kan het niet zijn. Soms gebeurt het al nadat mn laptop net is opgestart en ik even koffie oid ga halen. De laptop heeft dan heel de nacht uit gestaan en is 'koud' en voelt ook 'koud' aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Oke. Problemen met je HDD als in lees- of schrijffouten? Je zou ook nog je geheugen kunnen controleren met MemTest. Krijg je achteraf foutmeldingen in Event Viewer van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
Ik ga dat MemTest even proberen. Nee krijg nooit foutmeldingen

MemTest geeft geen errors

[ Voor 18% gewijzigd door JKa op 01-05-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Je kunt je HDD-smart gegevens 'ns in dit topic gooien. Misschien kunnen zij je wat nuttigs vertellen: Check je SMART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
Thanks, zojuist gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
Ik heb daarnaast ook het idee dat mijn laptop, ondanks dat deze nog geen 6 maanden oud is, steeds trager wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vermoed toch je harde schijf maar ik had ook een E540 waar volgens mij de batterij ook een boosdoener was. Ik had de harde schijf al vervangen voor SSD maar probleem bleef. Pas toen de batterij eruit ging was het over. Update wel je software. Vooral de powermanager of haal deze eraf net als de access manager. Die zorgen voor vaak vertraging. Je kan de laptop checken via pc doctor van Lenovo.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
Bedoel je Solution Center met pc doctor? Die geeft geen fouten. Meermaals gecheckt.

Ah oke thanks, bij mij zit er geen SSD in maar die andere programma's van Lenovo staat er wel op. Die zal ik eens even verwijderen. Thanks
Pagina: 1