[SlackWare] PCI-Netwerk kaart problem

Pagina: 1
Acties:

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
Piepel

Ik heb zojuist slackware geinstalled op een (oude) compaq... Allemaal leuk en aardig, maar ik krijg de netwerk kaart niet aan de praat.

Ik heb alle TCP/IP pakketten geinstalled, hij detecteerd m perfect tijdens het opstarten (dat PCI/Net bla verhaal irq11 etc etc) Maar zodra hij de netwerk kaart gaat "configuring eth0 for 10.0.0.111" hangt ie...

Ik kan dus wel het systeem opkomen (door bij de LiLo: "Linux 1" te tikken, maar hoe moet ik nou verder? Heb er namelijk speciaal een RealTek kaartje voor gekocht...

Verder heb ik ook bij rc.modules de juiste RealTeak buiten de ## gehaald, dus die zou het ook moeten doen (en doet het ook, want hij gebruikt m)

Daarnaast bij de rc.netdevice staat het standaard verhaaltje...

What should i do!?! (Zoals je misschien al ziet, ik ben een linux-newbie, maar i have friends in high places, Sproggle ;) :+ )

Bijvoorbaad dank!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:19

Pierik

I'll be back!!!

Als je ifconfig intypt. Zie je dan wel je netwerkkaart met IP adres en als die zooi staan?

Zo nee. Probeer eens het commando modprobe ne2k-pci

Met een beetje geluk detecteerd ie hem dan wel.

Iracing Profiel

Verwijderd

heb je niet ingesteld dat ie via DHCP z'n netwerkkaart moet configureren terwijl je geen DHCP server heb ofzo?

Run anders eens netconfig opnieuw :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij doet ie geen DHCP als ie zegt 'configuring eth0 for 10.0.0.111' :). En waarschijnlijk hangt ie niet, maar duurt het gewoon vreselijk lang, waarna je een melding krijgt.
Is het toevallig een DeskPro van rond de 200MHz? Die dingen hebben namelijk problemen met de PCI BIOS (bepaalde tabel word in een ander stukje geheugen geladen dan normaal)

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
na het avondje stappen nog snel ff reageren op u allen ;)
Allereerst: Distortion
Als je ifconfig intypt. Zie je dan wel je netwerkkaart met IP adres en als die zooi staan?
zie van alles, maar of het het juiste is? :+
Zo nee. Probeer eens het commando modprobe ne2k-pci
dat stond dus na het installen al gelijk in rc.netdevice en daarmee hing die dus ook...
Met een beetje geluk detecteerd ie hem dan wel.
tjaap, zoals ik al zei, hij vind m wel bij de pci troep, maar hangt bij het "init"-ten van het ding (denk ik)

Volgende: fkooman
heb je niet ingesteld dat ie via DHCP z'n netwerkkaart moet configureren terwijl je geen DHCP server heb ofzo?
Had ik eerst wel, maar opzich is het vast instellen toch alleen maar veiliger ??:? Zou je denken tenminste
Run anders eens netconfig opnieuw
Tja, opnieuw installen is dat ook goed? En neen, sorry, dat heeft dus geen effect |:(

Last but not least: Bigs
Volgens mij doet ie geen DHCP als ie zegt 'configuring eth0 for 10.0.0.111' :).
Dacht ik dus ook ;)
En waarschijnlijk hangt ie niet, maar duurt het gewoon vreselijk lang, waarna je een melding krijgt.
Tjaap, ik heb m de hele nacht aangelaten (want deze tip kreeg ik ook van een mede-GoT-er Sproggle) maar helaas, nog steeds op hetzelfde punt... toetsenbord reageerde niet meer etc etc => uit en aan zetten dus |:(
Is het toevallig een DeskPro van rond de 200MHz? Die dingen hebben namelijk problemen met de PCI BIOS (bepaalde tabel word in een ander stukje geheugen geladen dan normaal)
dat probleem kende ik nog niet, maar het is een Compaq ProLinea 575 (ff de huidige specs: >:) 57mb edo RAM, 2x 8Gig Hd, P90 :'( , een Realtek 10/100 en een of ander flut ISA-Videokaartje, Philips (sehr oud)CD-ROM spelertje)

Dus, ff opgesomd: Hij hangt echt ik heb pci-32 en de realtek modules geprobeerd, dchp/vast-ip maakt geen verschil, en ik ben radeloos :?

Nu is het tijd voor mij om wat :Z :Z :Z :z te pakken...

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Weet je zeker dat dat ding ook echt op irq 11 zit? Ik weet niet hoe het zit bij realtec, maar mijn 3com kaartje (in een compaq pressarium 9538 / p90 :) met slack) kraamde vanalles uit tijdens het opstarten. Pas toen ik die kaart uit PnP modus had gehaald en met een 3com tooltje écht irq 10 had gegeven werkte het.
Kijk ook ff in je bios of je daar aan kan geven hoe er met isa/pnp omgegaan wordt. (uitdelen van irqtjes)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
zz goed id Pinball...

Zal inderdaad ff in het bios gaan snuffelen... alleen het probleem is nu met het bios, dat de F10 functie (heerlijk die compaq's :'( ) dat die aparte partitie op mn HD onbereikbaar is gemaakt door de LiLo... hehehe... ik heb de LiLo in mn MBR gezet en die geeft alleen Linux als bootable partitie aan....

Zal dus compleet herinstalleren (van zowel die diagnostische partitie als Slack) worden ofnie?

Verwijderd

Welke kernel draai je ? Ik heb in met mijn slack 2.4.5 gehad met DHCP, dit werkte ook niet, er zitten ergens fouten in de driver, je kernel patchen naar ac-4 (www.bzimage.org) heeft het bij mij verholpen. Ze hebben min of meer gewoon de driver uit 2.4.3 teruggekopieerd 8-)

maybe this help, if not, wont hurt either, gl.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De truuc is idd om met het tooltje dat op de flop staat die bij de netwerkkaart geleverd wordt de kaart van PNP mode af te halen. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, ook met een Compaq en Slack 7.1, bij een vriend van me.

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
i'll try that hans!

enne TM001, dat zal mijn volgende optie worden, dat herinstalleren heb ik zo onderhand wel gehad |:(

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
keej, wilde ff melden, dat het probleem opgelost is!!

Hij is up and running!!

(de netwerkkaart lag in IRQ conflict met (iig) de onboard NIC) B-)

Pagina: 1