Waarom heeft Ebay zo'n slecht UI design?

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53
Elke keer als ik wat zit te browsen op Ebay, beginnen mijn designer ogen weer te bloeden. Hoe de hell kan het dat zo'n verschrikkelijk groot bedrijf zo'n verschrikkelijk slecht vormgegeven UI heeft? Het lijkt wel aan elkaar te hangen en samen gestampt uit allemaal verschillende modules. Blauwe knoppen, vierkanten knoppen, grijze knoppen. afgeronde tabs, tabs met een blauw streepje er over. Menu's menu's menu's... Totaal geen consistentie. Heeft iemand het berichten-systeem wel eens gebruikt? Alle reply's krijgen steeds een kleiner lettertype of als ik een reply aan het typen ben, schuift de tekst eronder steeds sneller weg? Daarnaast ziet het er niet uit.

Ook al die te koop staande artikelen, waarom zit hier geen strak stramien en UI regime achter. Iedereen lijkt wel zijn eigen website onder elk artikel te plakken. Alsof we nog in het GeoCities tijdperk zitten.

Is er dan niemand daar die bedenkt dat het misschien eens allemaal op de schop moet en strak getrokken dient te worden? Zo'n site is natuurlijk niet even iets wat je even 1.2.3. met een ander CSS bestandje oplapt. Maar zo'n miljarden bedrijf heeft toch wel de resources om dit om te gooien lijkt mij.

Anyway, tot zover mijn rant die ik even met jullie moest delen :P . Ik ben benieuwd wat jullie gespeculeerde ideeën hierover zijn waarom Ebay z'n site niet eens even een goede overhaul geeft. (of misschien zit hier wel een Ebay insider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:21
Ben het eigenlijk helemaal met je eens.. :p Marktplaats, ook onderdeel van eBay tegenwoordig, heeft wat dat betreft al wel vooruitgang geboekt vind ik. Maar eBay ziet er inderdaad niet uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Torrentus op 30-04-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Helemaal mee eens! En de mobiele website is ook een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Smaken verschillen. En rants zijn geen basis voor een goede discussie, die ook nog eigenlijk niets met het Shopping forum te maken heeft. Het slotje was op voorraad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.