Ik werk bij een middelgroot productiebedrijf en wij willen gaan overstappen van Blackberry naar Android. Het model waarop we gaan standaardiseren is de Samsung Galaxy S4 Mini. Het aantal gebruikers is ongeveer 25 in Nederland en Belgie. Ik ben op zoek naar best practices om de introductie van deze nieuwe telefoons zo goed mogelijk te faciliteren.
Natuurlijk heb ik Google en GoT al doorzocht, maar ik vind weinig informatie die over de do's en dont's gaat voor de introductie van Andoid in een zakelijke omgeving. Veel informatie is reclame of gaat over consumentenoplossingen of apps in de play-store.
Informatie die ik al gevonden heb:
Vragen die ik bijvoorbeeld heb:
Natuurlijk heb ik Google en GoT al doorzocht, maar ik vind weinig informatie die over de do's en dont's gaat voor de introductie van Andoid in een zakelijke omgeving. Veel informatie is reclame of gaat over consumentenoplossingen of apps in de play-store.
Informatie die ik al gevonden heb:
- Gebruik een Mobile Device management platform.In ons geval gebruiken wij Good for Enterprise, daarmee zit alle bedrijfsinformatie in een separate container die beveiligd is met een wachtwoord.
- Beveiligingsrichtlijnen van het Nationaal Cyber Security Centrum -> Link
- Je kan een Google account aanmaken op je zakelijke e-mail adres zonder gmail of google+
- Maak een gebruikersbeleid wat wel en niet mag met een zakelijke smartphone.
Een concept heb ik aangeleverd aan onze HR afdeling
Vragen die ik bijvoorbeeld heb:
- Kan ik smartphones ook uitleveren zonder google account?
- Heb ik een virusscanner nodig op een Andoid tegenwoordig?
- Zijn er (goede) tools voor remote support.
- Heeft iemand al nederlandstalige handleidingen die ik kan gebruiken?
- Etc.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.