Windows 8.1 installeren lastig?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Goedenavond Tweakers,

Ik ben ten einde raad.
Ik heb een SSD aangeschaft en ik wou daarop een clean install gaan doen. Nou deed mijn windows 7 DVD het niet meer (liep constant vast tijdens install en heb hoop opgegeven) en ik dacht nou ik stap wel over naar windows 8. Verse install is altijd goed.

Eerst al heel veel gedoe met mijn SSD en andere HDD's instellingen in de BIOS en heb die gewoon gereset en eindelijk wou die dan gaan starten vanaf de DVD.

Ik heb nu alleen mn ssd in mn pc zitten. Deze is leeg. Nou start eindelijk windows 8 installatie op (ook vrij langzaam... blijft erg lang op dat scherm met het blauwe windows logo). Nu valt ook hier bij de installatie de boel weg... ineens zwart scherm en reboot die weer.

Het geduld raakt op en ik zit nu al 4 uur met een PC zonder iets erop en ik krijg er ook niks meer op :S.

Wat moet ik nu nog doen? Overige hardware eruit halen? Ik weet het ook niet meer nu.

PC:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Gigabyte GA-770TA-UD3
16 GB geheugen
Samsung EVO 840 250 GB SSD

Please help.. hij installeerd op moment wel weer.. maar hopen dat die doorpakt :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Herstart die niet gewoon na installatie, maar jouw DVD/USB is boot device 1 waardoor die daar op verder gaat en terug in installatie zit? Gewoon in BIOS start device verplaatsen naar SSD ipv DVD/USB wanneer die klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Laat er even iemand naar kijken die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Anders proberen een USB Boot te maken. Dat gaat ook miljardmiljaar keer sneller dan zo'n dvd. Misschien ligt het wel aan je dvd-drive.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21
Is je hardware wel 100%? Memtest doen, onboard videokaart proberen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Nou dvddrive is nog nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Hij is nu gerestart.. geslaagd en staat al tijdje op apparaten voorbereiden 92%. So fingers crossed nu :D

Staat hij nu al tijdje op maar durf niks te doen nu.... :|

[ Voor 15% gewijzigd door FlyLight3r op 30-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Verkijk je niet op: "Nieuw dus is niet kapot". Ik heb tot tweemaal toe kapotte hardware gekregen. Dat was ook nieuw, maar toch echt nieuw kapot.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ok hij blijft te lang steken op die 92%. Ik zal hem stoppen en eens proberen met alles behalve keyboard, muis, scherm. Ik unplug alle extra hardware ook waar op geheugen na. kijken wat die dan doet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58

D4NG3R

kiwi

:)

Aangezien weinig mensen zomaar 'eventjes overstappen' naar een ander OS vanwege het prijskaartje, vraag ik me af of deze installatie wel legaal is?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

of installeren vanaf usb..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
D4NG3R schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:54:
Aangezien weinig mensen zomaar 'eventjes overstappen' naar een ander OS vanwege het prijskaartje, vraag ik me af of deze installatie wel legaal is?
Heb geld en heb een bonnetje...dusja..legaal ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

D4NG3R schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:54:
Dat zit ik me ook af te vragen.
Trouwens Samsung heeft migratie software. Waarom heb je dat niet gebruikt?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Lipst3r schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:53:
Ok hij blijft te lang steken op die 92%. Ik zal hem stoppen en eens proberen met alles behalve keyboard, muis, scherm. Ik unplug alle extra hardware ook waar op geheugen na. kijken wat die dan doet :S
Waarom zou je hem niet gewoon laten doen waar die mee bezig is?

BTW: ik denk toch dat het aan jouw hardware/skills ligt en niet aan W8, miljoenen mensen kunnen dat zonder problemen installeren namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 30-04-2014 21:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58

D4NG3R

kiwi

:)

Lipst3r schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:56:
[...]

Heb geld en heb een bonnetje...dusja..legaal ja
Ok, het is enkel een vraag ;) . (Je wilt niet weten hoeveel rommel er mee kan komen met gekraakte Windows installaties :') ) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
En er bestaat zoiets als MSDN / Bizspark etc. :)

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
D4NG3R schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:58:
[...]

Ok, het is enkel een vraag ;) . (Je wilt niet weten hoeveel rommel er mee kan komen met gekraakte Windows installaties :') ) .
Nee snap ik :) Ik ben nu beetje geirriteerd doordat je iets koopt wat er gewoon niet op wilt...

Ja ik ken het principe van die software niet maar heb nu toch windows 8 dvds. En je zal toch denken dat dat gewoon geinstalleerd kan worden.

SSD vind die gewoon...kan partities maken e.d. dus daar ligt het ook niet aan. Ik ga gewoon kijken wat die nu doet :)

En anders moet ik maar kijken wat die doet als ik hem op mn HDD zet maar ik heb juist die SSD gekocht voor besturingssysteem XD

[ Voor 9% gewijzigd door FlyLight3r op 30-04-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Zou het ook kunnen dat wellicht mijn DVD drive op een of andere corrupte aansluiting zit dat die daarom er soms mee ophoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:33
Nou deed mijn windows 7 DVD het niet meer (liep constant vast tijdens install en heb hoop opgegeven) en ik dacht nou ik stap wel over naar windows 8. Verse install is altijd goed.
Ok hij blijft te lang steken op die 92%
Ik zou het even via een usb stick proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Gezien je problemen met Win7 en Win8 installatie hetzelfde zijn verwacht ik defect geheugen, draai eens een volle memtest.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ok ik heb hem op mn HDD gezet. En even software geinstalleerd van mn SSD. Het probleem is dat hij hem wel ziet. Maar ik zie hem niet als harde schijf. Het zit hem in de instellingen van de BIOS (AHCI mode en iets met SATA interface = N/A).

Ik heb ook inderdaad een programma waarmee ik de OS kan overplaatsen. Maar dan ga ik hier eens wat mee proberen. Eens zien hoe ik het kan regelen dat die AHCI toepast op de controller van mn SSD en hopen dat ik dan succesvol OS over kan gaan zetten :)

*update

Zie inderdaad dat ik mn SATA moet aansluiten op een SATA3. Eens zien wat dat gaat doen als ik daar dan ook die instelling AHCI van maak.
Maar dat is voor morgen. Nu eerst naar bed :P

[ Voor 16% gewijzigd door FlyLight3r op 30-04-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 23:53
kijk nog maar eens in uw BIOS naar integrated peripherals en een paar default zaken veranderen
ik zou aanraden: (tenzij je nog oude IDE DVD gebruikt)
onchip IDE channel : disabled ipv enabled
SATA type op AHCI ipv IDE
SATA3 mode op AHCI ipv IDE

bovendien zijn die zes blauwe SATA poorten allemaal SATA2 , daar steek je dus je DVD in en liefst in poorten 0 tot 3
je SSD steek je in de witte SATA 3 die je zijwaarts moet inpluggen en zorg voor een SATA3 kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. Die bestaat niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 23:53
ok , negeer dat van die kabel dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ik kan mededelen dat het nu gelukt is. Langzaam alle updates aan het installeren. Toch liep die in het begin nog wel eens vast. Dan ''freezed'' die lijkt het op. Dan staat het beeld stil en kan niks doen dan een hard reset.

Is dit een bekend iets? En is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:33
Lipst3r schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:52:
Ik kan mededelen dat het nu gelukt is. Langzaam alle updates aan het installeren. Toch liep die in het begin nog wel eens vast. Dan ''freezed'' die lijkt het op. Dan staat het beeld stil en kan niks doen dan een hard reset.

Is dit een bekend iets? En is dit op te lossen?
Het blijft lastig te bepalen, maar vaak is geduld wel een goede oplossing O-)
Pagina: 1