Toon posts:

Advies voor mijn aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Grafische kaart: XFX HD7950 Double Dissipation (FX-795A-TDFC)
Processor: Intel® Core™ i7-4770
Voeding: be quiet! Pure Power L8 600W
Case: Cooler Master Silencio 550
Harde schijf: ADATA Premier Pro SP900 ASP900S3-128GM-C, 128 GB SSD
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
Ram: Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit

Ik wil niet overclocken.

Mijn bedoeling is een game pc te maken. Vinden jullie dit een goeie keuze of niet en wat zou je veranderen?

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 19:23 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:28
De processor is een overkill voor de videokaart. Betere keuze is een i5 4670. Welke games wil je spelen? In veel gevallen is 8GB meer dan voldoende. Videokaart kun je misschien nog vervangen door een 280X of 290. Qua voeding zou je met een A-merk zeker genoeg hebben aan 450watt.

Het geld dat je uitspaart spendeer je vervolgens aan een andere, grotere SSD zoals de Samsung 840 EVO of een Crucial.

In de toekomst kan het ook een idee zijn om zelf wat research te doen in plaats van een blinde lijst te posten met onderdelen die niet op elkaar zijn afgestemd. Als je die lijst dan nog eens kunt posten via de pricewatch dan zien we meteen hoeveel het zootje kost. Zet er dan nog een budget bij en iedereen wordt er gelukkig van.

Edit: en als je toch niet gaat overklokken dan kun je evenwel een moederbord kiezen met een andere chipset in plaats van de Z87 chipset die gemaakt is om te overklokken :>

Edit 2: en hier nog de link naar de Best Buy-guide. Het mainstreamgamesysteem is zeker nog up to date en zal beter geschikt zijn. reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014

[ Voor 23% gewijzigd door Flying op 30-04-2014 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw snel en uitgebreid antwoord, ik heb gewoon een pc builder gebruikt vandaar.

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Even aan het DAA beleid aanpsassen, dan gaat het helpen veel makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
ik maak een nieuwe, escuses

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Je kan je post gewoon veranderen, kijk bij je post en druk rechtsboven op wijzigen
Pagina: 1