Upgrade van computer

Pagina: 1
Acties:

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Hi,

Ik heb hier op dit moment het volgende systeem staan;

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Geheugen:: 4096MB RAM
Videokaart: ATI Radeon HD 5400 Series
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Deze pc wordt voornamelijk gebruikt voor internet, mail, Word, en dat soort toepassingen. Er wordt niet op gegamed.

Deze pc begint de laatste tijd te traag te worden, daarom wil ik er iets aan gaan upgraden, zodat het allemaal weer wat vloeiender werkt. Windows is overigens al opnieuw geïnstalleerd, maar het opstarten van bijv. Chrome duurt me allemaal niet wat te lang en dan loopt het ook niet echt soepel met meerdere tabbladen.
Ik vraag me alleen af wat het verstandigste is om te upgraden. Er zit een slechte videokaart in, maar dat komt omdat er geen games op gespeeld worden. Dan is het denk ik niet heel nuttig om deze te upgraden.

Een SSD maakt een systeem vaak ook een stuk sneller, maar ik vraag me af of dat een groot verschil gaat maken, of dat het knelpunt toch ergens anders zit.

Iemand die mij advies kan geven? :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Jouw oplossing zit 'm écht in een SSD!
Voor de rest is het systeem snel genoeg voor 't werk dat je wilt doen.

Een verse installatie van Windows is wel aan te raden op je SSD.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Barry|IA schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:29:
Jouw oplossing zit 'm écht in een SSD!
Voor de rest is het systeem snel genoeg voor 't werk dat je wilt doen.

Een verse installatie van Windows is wel aan te raden op je SSD.
What he said ^

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Top, duidelijk!
Dan ga ik die meteen bestellen :)

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Hoi,

Ik zou eerst windows opnieuw installeren en kijken of het dan beter gaat. Als hij dan nog steeds te langzaam is is een SSD inderdaad de beste oplossing hier!

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Verwijderd

Hoi,

Ik had het zelfde probleem vorig jaar.

Solve:

Ik heb toen besloten windows 8 aan te schaffen, na de installatie merkte ik het verschil al meteen:). Dingen zoals chrome werden erg snel geopend, een ware ''perfomance boost''.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ben zo gewend geraakt aan SSD dat ik mijn groen geel erger als ik eens op een PC moet werken zonder SSD..

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Inderdaad, SSD. Gebruik je HDD lekker voor je films enzo. Koop er een van minimaal 120 GB.
En redirect je mijn Videos, Mijn Downloads enzo mappen naar je HDD.
http://windows.microsoft....ew-location#1TC=windows-7. Dan loopt hij ook niet zo snel vol.
Pagina: 1