Toon posts:

verschil tussen sata 150 en ide 133 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit er merkbaar verschil tussen sata 150 en ide 133. ik heb namelijk nog een oude pc met 4x sata 150
en 3x ide 150 en ik vroeg me af of er snelheidverschil inzit.
hier de specs
-k8v deluxe moederbord
-amd althon 64 bits 3000+
-1,5 gb ram
-xp service pack 3
bedankt alvast voor het meedenken :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Tussen de interfaces zul je niet snel verschil merken...

Maar op een SATA-150 poort kun je evengoed veel modernere HDD's zetten, die tenopzichte van de oude PATA schijven een stuk meer snelheid hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 30-04-2014 18:27 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Wel, het antwoord van je vraag kan snel gevonden worden met behulp van Google. Heb je zelf al wat zitten opzoeken en zo ja, wat zijn je resultaten? :) Hier op GoT verwachten we namelijk dat je eerst zelf wat opzoekt voor je een nieuw topic opent, zeker bij zulk soort vragen :) Dit staat trouwens ook allemaal in het Algemeen Beleid d:)b

Om je even in de goede richting te sturen betreffende je vraag, dit zijn de harde schijven met een IDE-connector en deze zijn voorzien van een SATA-interface. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door filenox op 30-04-2014 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
filenox schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:29:
Wel, het antwoord van je vraag kan snel gevonden worden met behulp van Google. Heb je zelf al wat zitten opzoeken en zo ja, wat zijn je resultaten? :) Hier op GoT verwachten we namelijk dat je eerst zelf wat opzoekt voor je een nieuw topic opent, zeker bij zulk soort vragen :) Dit staat trouwens ook allemaal in het Algemeen Beleid d:)b

Om je even in de goede richting te sturen betreffende je vraag, dit zijn de harde schijven met een IDE-connector en deze zijn voorzien van een SATA-interface. ;)
ik had zelf al wat opgezocht maar ik wou het hier zeker wete[url] ik heb dit wel gevonden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/473931-verschil-sata-en-ide[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:27:
Tussen de interfaces zul je niet snel verschil merken...

Maar op een SATA-150 poort kun je evengoed veel modernere HDD's zetten, die tenopzichte van de oude PATA schijven een stuk meer snelheid hebben.
bedankt voor de info :)

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:41:
[...]
ik had zelf al wat opgezocht maar ik wou het hier zeker wete[url] ik heb dit wel gevonden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/473931-verschil-sata-en-ide[/url]
Wel, die gebruikers op helpmij.nl gaan toch niet staan liegen? :+ Bovendien kan je altijd de wikipedia-pagina of een andere site bezoeken om hun stellingen te bevestingen :)
Pagina: 1