Een heel vreemd probleem treedt op bij mij.
Situatie:
Glasvezel Lijbrandt modem
Router WD N900
Laptop MSI GE70 OND, PC en mediaspeler via Cat5e Netwerkkabel verbonden met de router.
Internet werkt goed.
Ik heb een internet speed upgrade van 25 naar 50 Mb laten doen bij Lijbrandt.
Als ik nu een speed uploadtest (speedtest.operator.nl) uitvoer, dan wordt abrupt de verbinding met het netwerk en internet verbroken. Dus de download test is OK, maar zodra de uploadtest begint wordt de verbinding verbroken. Na verloop van tijd herstelt de verbinding zich weer automatisch.
Het vreemde is dat dit alleen gebeurt bij een categorie 5e netwerkkabel. Ik heb met een andere cat5e kabel getest en hier gebeurt hetzelfde.
Als ik de test evenwel doe met een gewone categorie 5 kabel dan gaat het goed.
Op de PC werkt de test goed. Ook met een geleende laptop werkte de test met de cat5e kabel.
Wifi staat uit. Als ik de test met alleen Wifi doe gaat het ook goed.
Conclusie: Het ligt op de een of andere wijze aan combinatie van mijn laptop met een Cat5e kabel.
Is dat vreemd of is dat vreemd???
Situatie:
Glasvezel Lijbrandt modem
Router WD N900
Laptop MSI GE70 OND, PC en mediaspeler via Cat5e Netwerkkabel verbonden met de router.
Internet werkt goed.
Ik heb een internet speed upgrade van 25 naar 50 Mb laten doen bij Lijbrandt.
Als ik nu een speed uploadtest (speedtest.operator.nl) uitvoer, dan wordt abrupt de verbinding met het netwerk en internet verbroken. Dus de download test is OK, maar zodra de uploadtest begint wordt de verbinding verbroken. Na verloop van tijd herstelt de verbinding zich weer automatisch.
Het vreemde is dat dit alleen gebeurt bij een categorie 5e netwerkkabel. Ik heb met een andere cat5e kabel getest en hier gebeurt hetzelfde.
Als ik de test evenwel doe met een gewone categorie 5 kabel dan gaat het goed.
Op de PC werkt de test goed. Ook met een geleende laptop werkte de test met de cat5e kabel.
Wifi staat uit. Als ik de test met alleen Wifi doe gaat het ook goed.
Conclusie: Het ligt op de een of andere wijze aan combinatie van mijn laptop met een Cat5e kabel.
Is dat vreemd of is dat vreemd???