Accesspoint met ingebouwde switch - multicasting

Pagina: 1
Acties:

• boukebuffel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Dag allemaal,

ik ben op zoek naar een accesspoint met ingebouwde switch (1 ethernet ingang, minimaal 2 ethernet uitgangen) die multicasting ondersteunt. Ik heb het internet afgezocht, maar kan nergens een accesspoint vinden die multicasting ondersteunt. Waarschijnlijk doe of snap ik iets verkeerd, vandaar deze post.

Voor de duidelijkheid: ik ben net verhuist naar een appartement waar slechts een ethernetverbinding in de muur zit. Hiermee moet zowel de televisie als het internet aangesloten worden. Van mijn verhuurder kreeg ik hiervoor een 'multimediabox', die een ethernet ingang heeft en een HDMI uitgang voor de televisie. Deze multimediabox heeft wifi. Ik wil echter een vaste kabel naar mijn desktop en volgens de helpdesk kan dit ook, als ik een accesspoint met ingebouwde switch aanschaf, zolang die maar multicasting ondersteunt.

De desktop is een standaard PC met Windows 8 en qua prijs maakt het mij niet zoveel uit, zolang het maar werkt

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand het kan beantwoorden. Alvast superbedankt!

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem als OP.

Volgens mij voldoet een simpele switch (in plaats van een access point met switch), maar de functie 'multicasting' is wel vereist. Bij geen enkele switch die ik heb gevonden, staat echter vermeld of deze functie aanwezig is.

Hoe kom ik erachter of deze switch multicasting ondersteunt?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 11:48 ]

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36
Voor iptv kan je het best een switch zoeken met ondersteuning voor igmp snooping.

Dit omdat een domme switch al het multicast verkeer op alle poorten gaat versturen.

Acces point durf ik niet zo te zeggen.

Verwijderd

incomer schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:55:
Voor iptv kan je het best een switch zoeken met ondersteuning voor igmp snooping.

Dit omdat een domme switch al het multicast verkeer op alle poorten gaat versturen.

Acces point durf ik niet zo te zeggen.
Hier heb ik wat aan, bedankt voor je reactie.
Volgens mij is deze switch dan wel geschikt. Correct?

Verwijderd

Wellicht een domme vraag: ik lees overal dat bovenstaande switch een netstroomadapter heeft. Maar ik moet hem toch aansluiten op de internetaansluiting? Via het stopcontact kan er toch geen verbinding tot stand komen?

EDIT: Excuses voor de bump, het was de bedoeling om mijn eerdere post aan te passen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 13:12 ]