Hosting provider die adverteert exclu BTW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Ik heb vanmiddag een domein besteld voor 5 jaar met een prijs van 9.95 per jaar. Niets aan de hand zou je zeggen totdat ik het contract doorlas en daar stond dat het bedrag €49.75 excl btw was. Nu is mijn vraag mogen bedrijven deze prijzen zo zonder BTW aanbieden aan particulieren??

Even een quote uit artikel 38 van de wet op Omzetbelasting 1968: 'Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.'
En specifiek voor internettransacties: Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, … de prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de zaak.

Kreeg een standaard antwoord terug:

Beste ***********,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Allereerst is het uiteraard niet onze bedoeling om u te misleiden over onze prijzen. Wij geven op onze website en het contract aan dat de prijzen exclusief BTW zijn. Ik vind het erg vervelend dat u dit niet gezien heeft en er hierdoor verwarring is ontstaan.

Ik zal uw feedback zeker tijdens het eerstkomende overleg meenemen.

Op dit moment heeft u het contract al geaccordeerd(wat ook niet waar is). Omdat u een particuliere klant bent mag u binnen 14 dagen nog afzien van de bestelling. Indien u hiervan gebruik wilt maken verneem ik dat graag van u.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft verneem ik dat graag van u.

Nog een fijne middag toegewenst!

Met vriendelijke groet,

DIt is ook geen kleine partij in NL en ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
De prijzen worden ex. BTW aangegeven, maar worden inclusief BTW verkocht. Zo doet elk bedrijf dat. En volgens mij is dat de reguliere werkwijze voor dienstverleners die vooral hun diensten aan de zakelijke markt aanbieden.

Feit blijft dat er BTW moet worden geheven, en om het voor zakelijke klanten makkelijker te maken krijgen zij de prijs EX BTW te zien, en jij dus ook.

Voor zover ik weet is hier niet misleid, of zijn er waarheden achtergehouden. De volgende keer weet je in ieder geval dat er mogelijk nog BTW kan worden geheven.

PS. Over welke firma praten we?

[ Voor 3% gewijzigd door Neyluzz op 30-04-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
Ja maakt niet zo heel veel uit, Maar ik ben geen bedrijf ik ben een particulier, en op de site adverteren ze met prijzen excl btw en daar gaat het mij om. Onder aan de site staat heel klein in de footer: Prijzen excl. 21% BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Staat er dan niet onderaan de homepage van de hoster een melding? Het zijn natuurlijk "kleine lettertjes", maar het staat er wel doorgaans.

Versio: Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW.

i3D: Pricing excludes VAT

TransIP: Prijzen excl. BTW

Etc. etc.

Edit: Te laat... :)

Maar wat is je probleem dan als het daar ook gewoon staat? Dan weet je toch dat er nog btw overheen komt?

[ Voor 20% gewijzigd door bvk op 30-04-2014 21:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
Het gaat er ook niet of of dat het er staat, het ging er mij meer om dat het niet mag volgens de wet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dan zouden al die hosters de wet overtreden...?

Ik denk dat het eerder gedaan wordt vanwege het belastingtarief wat er nog bij komt per land verschillend is. Misschien dat bijvoorbeeld i3D het daarom in het Engels schrijft en de term VAT hanteert, die hosters hebben natuurlijk klanten vanuit verschillende landen.

En dan kan er pas bij het afrekenen bepaald worden hoeveel belasting er nog bijkomt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
Ja daar zat ik idd ook aan te denken en zou redelijk logisch zijn. Ga het nog even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32

Stewie!

Keen must die!

bvk schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:55:
Dan zouden al die hosters de wet overtreden...?

Ik denk dat het eerder gedaan wordt vanwege het belastingtarief wat er nog bij komt per land verschillend is. Misschien dat bijvoorbeeld i3D het daarom in het Engels schrijft en de term VAT hanteert, die hosters hebben natuurlijk klanten vanuit verschillende landen.

En dan kan er pas bij het afrekenen bepaald worden hoeveel belasting er nog bijkomt.
Het klopt dat de prijs uiteindelijk bepaald wordt door het land waarin de klant zich bevind.
Op de Nederlandse site staat het in het Nederlands overigens: "Alle prijzen zijn excl. 21% BTW"

Echter bij alle diensten die gericht zijn op consumenten worden de prijzen standaard inclusief BTW genoemd. Zoals bij de webhosting en game servers.
Pagina: 1