Aangezien ik het wel eens tijd vind voor een nieuwe game pc, vraag ik jullie voor wat advies! Heb al het een en ander uitgeplozen hier op het forum en heb naar mijn idee wel een redelijk systeem zo, maar aangezien ik er niet heel veel verstand van heb, vraag ik toch nog maar even of er nog een aantal verbeterpunten zijn 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en voor wat school gerelateerde dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag rond de 700 euro gaan kosten. Hier kan eventueel nog wat overheen worden gegaan, maar het liefst rond deze prijs. Ik zal het systeem zelf in elkaar zetten, met wat hulp.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem de randapparatuur van mijn huidige pc mee, verder heb ik alles nog nodig. Ik ben voorzien van een Windows 8 licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, ook een ODD, aangezien ik nog wel eens nostalgisch wil worden en op zo'n moment nog wel eens een oude game uit de kast wil pakken. Windows 8 is zoals reeds genoemd al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor Nvidia/Intel. Ik heb op het moment een CPU en GPU van AMD, maar ben toch wel nieuwsgierig naar Intel/Nvidia, vandaar dat ik graag de overstap wil maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb graag een pc die niet zoveel geluid maakt, verder zal een laag energieverbruik natuurlijk fijn zijn, maar dat is niet het belangrijkste.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb geen idee hoe dit moet, dit lijkt me dus niet aan mij bestemd.
Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op onderstaand systeem:
Ik speel vooral CS GO, maar wil graag ook de nieuwere games kunnen spelen, zoals Watch Dogs. Ik zou ook graag willen dat ik een aantal jaar vooruit kan met de pc en dat hij over een aantal jaar gemakkelijk up-te-graden is. Zijn er nog verbeterpunten voor dit systeem? Zo ja, welke?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en voor wat school gerelateerde dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag rond de 700 euro gaan kosten. Hier kan eventueel nog wat overheen worden gegaan, maar het liefst rond deze prijs. Ik zal het systeem zelf in elkaar zetten, met wat hulp.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem de randapparatuur van mijn huidige pc mee, verder heb ik alles nog nodig. Ik ben voorzien van een Windows 8 licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, ook een ODD, aangezien ik nog wel eens nostalgisch wil worden en op zo'n moment nog wel eens een oude game uit de kast wil pakken. Windows 8 is zoals reeds genoemd al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor Nvidia/Intel. Ik heb op het moment een CPU en GPU van AMD, maar ben toch wel nieuwsgierig naar Intel/Nvidia, vandaar dat ik graag de overstap wil maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb graag een pc die niet zoveel geluid maakt, verder zal een laag energieverbruik natuurlijk fijn zijn, maar dat is niet het belangrijkste.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb geen idee hoe dit moet, dit lijkt me dus niet aan mij bestemd.
Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op onderstaand systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,98 | € 149,98 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,52 | € 12,52 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 685,10 | |
Ik speel vooral CS GO, maar wil graag ook de nieuwere games kunnen spelen, zoals Watch Dogs. Ik zou ook graag willen dat ik een aantal jaar vooruit kan met de pc en dat hij over een aantal jaar gemakkelijk up-te-graden is. Zijn er nog verbeterpunten voor dit systeem? Zo ja, welke?