Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere AP's 1 SSID

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Beste,

De volgende hardware heb ik gebruikt om te proberen een fijn werkend WiFi netwerk te maken zodat ik in huis kan rondlopen zonder de verbinding kwijt te raken en zonder dat ik met een ander SSID moet verbinden.

Woning is als volgt:

Bekabelde aansluiting in Woonkamer
Bekabelde aansluiting in Kelder
Bekabelde aansluiting in Meterkast

Ik moet eigenlijk op alle drie de punten een zender hebben, anders is er geen bereik.

Mijn eerste opzet was:

3 x 4IPNET EAP-220 en dan allemaal hetzelfde netwerknaam, allen aangesloten op LAN, alleen kanalen 1, 6 en 13. Waar kanaal 6 in de kelder zat. Maar dit werkt helemaal niet, devices switchen niet als ik naar de kelder loop en blijven gewoon verbonden met bijv. de woonkamer.

Mijn tweede opzet:

1 x EnGenius ECB 350 in de kelder (aangesloten op LAN), die in AP mode, en 1 x EnGenius ECB 350 boven in Repeater mode, maar ook dan switched mijn laptop niet als ik terug naar de kelder loop en kan ik webpagina's niet laden

Mijn derde opzet:

1 x EnGenius ECB 350 in kelder in WDS AP mode, verbonden met MAC naar een stand alone ECB 350 in de traphal die naar boven toe loopt, maar dit werkt ook heel slecht en eigenlijk weer het zelfde probleem.

Kan wat ik wil gewoon niet? Ik wil 1 SSID, naadloos werken, maar heb dus 3 mogelijke ophang plaatsen met LAN verbinding.

Van alles is al geprobeerd in de zin van 20 MHz, WPA2 AES als encryptie, verschillende zendvermogens (dus ook heel laag, maar dan nog gebeurt het bijna niet of het bereik is dan weer te zwak).

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Red-Front op 30-04-2014 13:52 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt IEEE 802.11r-2008 nodig, of 802.11k en 802.11r. Dit zijn standaarden die je AP en Client moeten ondersteunen.

• Red-Front
Ah, OK, nu moet ik dus uitvinden welke iPad versie ik bijvoorbeeld heb:

http://support.apple.com/kb/HT5535

Dus wat is dan het advies als ik het met 1 access point moet doen? Hoe krijg ik dan goed bereik op een groot oppervlakte, het moet door redelijke betonnen muren heen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals je gemerkt hebt is het al dan niet wisselen van AP een clientbeslissing. Die zijn daar vaak nogal terughoudend in. Er zijn twee manieren om dat te verbeteren:
• Gebruik maken van een controller. Die controller houdt signaalsterktes in de gaten en knikkert clients van AP's af op het moment dat ze een beter signaal krijgen van een ander AP. (Daarna reconnect de client, hopelijk, met het sterkere AP.)
• Gebruik maken van een zero-handofoplossing zoals Ubiqiti UniFi biedt. Daarbij doen alle AP's zich voor als hetzelfde AP en regelen ze onderling wie waarnaar zendt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Kan je je AP's niet zo instellen dat ze de client er af schoppen zodra hij onder een bepaald nivo komt?

Ik weet dat het nogal een rigoreuze oplossing is, maar het werkt wel. Je client zal dan op zoek gaan naar een nieuw AP.

[EDIT] Cyber gaf gelijktijdig ongeveer het zelfde antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door yzf1kr op 30-04-2014 14:12 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb nog nooit AP's gezien waar je een minimumsignaalwaarde kon instellen, maar nu ik er over nadenk, bij veel AP's kun je wel de ondersteunde snelheden instellen, zodat je op die manier clients die te ver weg zijn (en dus te langzaam gaan) kunt weren. Dat zou je kunnen proberen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb wel AP's gezien waar minimale signaalsterkte in te stellen is, ik meen dat mijn Asus RT-AC66U dat kan (ben op het werk, dus kan even niet kijken), maar het is inderdaad niet iets waar je veel tegenaan loopt.

Persoonlijk los ik dit probleem exact andersom op trouwens, ik geef alle AP's bewust een ander SSID en stel in m'n client device duidelijke prio in met de 5GHz-netwerken boven 2.4GHz en met daarbinnen de netwerken waar ik het meest kom met die devices boven de andere. Zeker niet zo goed als volledig managed netwerk, maar aanzienlijk beter dan alles op zelfde SSID en op hoop van zegen gokken dat je device daar slim mee omgaat. Enig nadeel: niet op iOS mogelijk ivm geen mogelijkheid tot instellen volgorde.

Oslik blyat! Oslik!

• Red-Front
Bedankt voor alle reacties, ik ga voor de oplossing van Ubiqiti UniFi. Hun product lijkt erg overtuigend, dus ik zal dit binnenkort bestellen en installeren.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Los ervan dat de UniFi prachtige apparatuur is, verwacht nog niet teveel van zero handoff. Dat schijnt qua snelheid in elkaar te zakken als je dat inschakelt:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=40590

CISSP! Drop your encryption keys!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
laurens0619 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:57:
Los ervan dat de UniFi prachtige apparatuur is, verwacht nog niet teveel van zero handoff. Dat schijnt qua snelheid in elkaar te zakken als je dat inschakelt:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=40590
Ik heb het zien werken bij Cisco Meraki met 200 AP´s en dat ging echt als een trein! Dus verwacht dat als dit bij Unifi uit BETA is het ook prima werkt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dion_b schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:44:
Ik heb wel AP's gezien waar minimale signaalsterkte in te stellen is, ik meen dat mijn Asus RT-AC66U dat kan (ben op het werk, dus kan even niet kijken), maar het is inderdaad niet iets waar je veel tegenaan loopt.
Uit de AC66U webinterface (merlin build):
Roaming assistant [enable/disable] Disconnect clients with RSSI lower than [x] dB

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1