Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het dagelijkse gebruik (internet/mail/office/multimedia) bewerk ik zo af en toe nog wat videomateriaal (Sony Vegas) en speel ik spelletjes als WoW, LoL & CS:GO. In de toekomst zou ik ook graag spelletjes als Watch Dogs & GTA V willen kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het belangrijkste is dat ik een kwalitatief goede setup wil hebben met degelijke componenten die een tijdje meekunnen. Liever nu een paar tientjes meer, dan over een jaar alweer iets moeten vervangen. Daarnaast ben ik van plan de componenten los te kopen en vervolgens zelf het systeem te assembleren. (als ik een groot aantal van jullie moet geloven is dat goed zelf te doen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt een mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: Dell Ultrasharp U2312HM pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Audio: Logitech Z-2300 pricewatch: Logitech Z-2300
Toetsenbord: Logitech K120 pricewatch: Logitech K120 (Internationaal)
Muis: Logitech G5 pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand pricewatch lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel & Nvidia hebben mij wat processor & videokaart betreft nog nooit problemen opgeleverd en altijd heel tevreden gesteld. De andere componenten heb ik op basis van de BBG en andere DAA topics gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, wat dit betreft geen speciale eisen en/of wensen aan het systeem.
Ga je overklokken?
In ieder geval niet direct. Maar om de mogelijkheid later wel te hebben (en omdat de kosten niet veel hoger zijn) heb ik een processor en moederbord gekozen dat hiervoor geschikt is.
Specifieke vragen
Naast het dagelijkse gebruik (internet/mail/office/multimedia) bewerk ik zo af en toe nog wat videomateriaal (Sony Vegas) en speel ik spelletjes als WoW, LoL & CS:GO. In de toekomst zou ik ook graag spelletjes als Watch Dogs & GTA V willen kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het belangrijkste is dat ik een kwalitatief goede setup wil hebben met degelijke componenten die een tijdje meekunnen. Liever nu een paar tientjes meer, dan over een jaar alweer iets moeten vervangen. Daarnaast ben ik van plan de componenten los te kopen en vervolgens zelf het systeem te assembleren. (als ik een groot aantal van jullie moet geloven is dat goed zelf te doen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt een mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: Dell Ultrasharp U2312HM pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Audio: Logitech Z-2300 pricewatch: Logitech Z-2300
Toetsenbord: Logitech K120 pricewatch: Logitech K120 (Internationaal)
Muis: Logitech G5 pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand pricewatch lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel & Nvidia hebben mij wat processor & videokaart betreft nog nooit problemen opgeleverd en altijd heel tevreden gesteld. De andere componenten heb ik op basis van de BBG en andere DAA topics gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, wat dit betreft geen speciale eisen en/of wensen aan het systeem.
Ga je overklokken?
In ieder geval niet direct. Maar om de mogelijkheid later wel te hebben (en omdat de kosten niet veel hoger zijn) heb ik een processor en moederbord gekozen dat hiervoor geschikt is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,50 | € 279,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper Z87 | € 123,03 | € 123,03 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming | € 423,04 | € 423,04 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.258,23 | |
Specifieke vragen
- Worden er voldoende kabels meegeleverd om alles aan te sluiten?
- Is er voldoende koeling? (of zijn extra case fans nodig?)
- Past de processorkoeler (in combinatie met moederbord en geheugen) in de kast?
- Zijn de onderdelen allemaal compatible met elkaar?