Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 14:42
Beste tweakers,

Helaas heeft onze oude dvdrecorder het afgelopen week begeven.
En we zijn nu opzoek naar een nieuwe!

Ik heb zelf al een beetje gezocht natuurlijk, maar hier kwam niet veel uit..
Ben een aantal bluray recorders tegen gekomen maar die schijnen alleen in Duitsland te werken.

Het gaat er natuurlijk om dat er een HDD in zit waar we op kunnen opnemen vanaf de tv.

Heeft iemand een advies voor mij?
Bepaalde goede modellen?
(Voorkeur gaat naar bluray recorders :9 )

De optie om een horizonboxje te nemen is er ook, maar als je dat vergelijkt met een recorder van 300€, heb je de horizonbox maar 2/3 jr en de recorder rond de 10.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat het niet mee zal vallen. DVD-recorders zijn een beetje aan het uitsterven, volgens mij hebben Panasonic en LG nog een model in hun assortiment. En blu-ray recorders... die zijn al helemaal moeilijk te vinden, Panasonic heeft er een paar gehad.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 13:06
Geen idee hoe oud je tv is, maar in veel tv's kan je gewoon een HDD aansluiten wat het probleem oplost. Wel maar een enkele tuner vaak, waardoor je maar 1 kanaal kunt opnemen en dan niet iets anders kunt kijken..

• marijn65
S1NN3D schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:46:
Ik denk dat het niet mee zal vallen. DVD-recorders zijn een beetje aan het uitsterven, volgens mij hebben Panasonic en LG nog een model in hun assortiment. En blu-ray recorders... die zijn al helemaal moeilijk te vinden, Panasonic heeft er een paar gehad.
Hmja, zoiets verwachte ik al.. lastig te vinden die dingen. :?
Misschien bij lokale elektronica zaken een kijkje nemen

• marijn65
Brammos85 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:05:
Geen idee hoe oud je tv is, maar in veel tv's kan je gewoon een HDD aansluiten wat het probleem oplost. Wel maar een enkele tuner vaak, waardoor je maar 1 kanaal kunt opnemen en dan niet iets anders kunt kijken..
Beide tv's zijn van de LG LA lijn. Redelijk nieuw dus.
Zit ook een opnamefunctie etc op, maar dat werkt niet echt bepaald lekker vind ik...
En je kan inderdaad niks tegelijk kijken (wat wel een must is).

[ Voor 5% gewijzigd door marijn65 op 02-05-2014 11:44 ]

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Waarom anders niet een settopbox nemen waar je van kijkt en kan opnemen? Humax iHDR5200 is dan bijvoorbeeld een goede keus.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marijn65 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Beide tv's zijn van de LG LA lijn. Redelijk nieuw dus.
Zit ook een opnamefunctie etc op, maar dat werkt niet echt bepaald lekker vind ik...
En je kan inderdaad niks tegelijk kijken (wat wel een must is).
Via wat voor verbinding kijk je tv? Analoog/DVB-T/DVB-C/DVB-S/IPTV? Ik heb zelf nog een Pioneer DVR-540H-S HDD-recorder die alleen het analoge signaal ondersteund, maar ik heb geen flauw idee wat te halen als die het om wat voor reden dan ook begeeft. Heb een hele tijd terug wel eens rond zitten kijken, maar kon toen geen DVB-C tegenhanger vinden met CI+ slot erin.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat de eenvoudigste manier om op te nemen tegenwoordig met een box van je tv-provider is.

• marijn65
S1NN3D schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:43:
Ik denk dat de eenvoudigste manier om op te nemen tegenwoordig met een box van je tv-provider is.
Ja dat is 100% waar, maar zoals ik al omschreef, als wij daarvoor kiezen krijgen we de nieuwe Horizon box en kost ons dat €15,- meer per maand.
Een recorder kost +/- 300€ en daar kan je ongeveer de 10 jaar mee.
Na twee jaar heb je zo'n recorder er dan al uit. :9

• marijn65
Raven schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Via wat voor verbinding kijk je tv? Analoog/DVB-T/DVB-C/DVB-S/IPTV? Ik heb zelf nog een Pioneer DVR-540H-S HDD-recorder die alleen het analoge signaal ondersteund, maar ik heb geen flauw idee wat te halen als die het om wat voor reden dan ook begeeft. Heb een hele tijd terug wel eens rond zitten kijken, maar kon toen geen DVB-C tegenhanger vinden met CI+ slot erin.
Uhm, UPC digitaal haha. Geen idee wat voor soort verbinding dat is.
Maar de recorder wordt gewoon aangesloten op analoog.
Hebben altijd twee kabels bij de tv gehad, 1 voor upc en 1 voor de recorder.

CI+ slot is ook niet handig, ivm terugkijken etc.
Maar dat kan tegenwoordig dan ook weer via de tv :*)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is DVB-C ;) , digitale tv via de tv-/coax-kabel dus.

offtopic:
Er zit rechtsboven elk door jouw geschreven bericht een wijzig bericht knop O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 02-05-2014 18:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• marijn65
Zojuist een HUMAX 5200c gehaald.
Super bedankt voor de tip. So far so good!

Nu nog die fusie voltooien met Ziggo en dan ook alle HD zenders te ontvangen :)
Aldus een medewerker van de klantenservice UPC. :*)
Upper schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:18:
Waarom anders niet een settopbox nemen waar je van kijkt en kan opnemen? Humax iHDR5200 is dan bijvoorbeeld een goede keus.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
marijn65 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:51:
Zojuist een HUMAX 5200c gehaald.
Super bedankt voor de tip. So far so good!

Nu nog die fusie voltooien met Ziggo en dan ook alle HD zenders te ontvangen :)
Aldus een medewerker van de klantenservice UPC. :*)

[...]
Het is wel de moeder maatschappij die Ziggo overneemt niet andersom. Daarnaast denk ik dat de komende jaren de twee coderingen van Ziggo en UPC en model van verkoop/verhuur decoders/mediaboxen nog wel even naast elkaar zullen blijven bestaan.

Ik verwacht dan ook niet dat het DVB-C aanbod bij UPC snel uitgebreid zal worden met HD zenders. Met het terugbrengen van analoge zenders in de nabije toekomst vermoed ik wel dat het aantal SD en HD zenders kan gaan stijgen in het Starter/Royaal pakket via CI+/mediabox. Het zou uiteraard wel fijn zijn als het zender aanbod op DVB-C groter wordt zodat ik op de slaapkamer van meer digitale zenders kan genieten. Voorlopig is het vooral een kopie van het analoge aanbod maar dan digitaal wat ook prima werkt met mijn gratis gekregen Humax FOX-Z decoder.

Verwijderd

Vorige week heb ik een Panasonic DMR-BCT740EG blue ray recorder aangeschaft via afuture.nl.
Super apparaat. Helaas is hij niet voor nl gecertificeerd maar hij ontvangt alle zenders die niet encrypted zijn. Alle zenders die ik via upc mediabox ontvang, kan ik ook via de panasonic ontvangen. zeer eenvoudige bediening; twee zenders tegelijk opnemen enz.. En naar blue ray schrijven is ook mogelijk!
Pagina: 1