Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€600-800 Laptop voor ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:

• mazdarati2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 14:33
Hallo iedereen,

Na zelf een hoop research te hebben gedaan vraag ik aan jullie wat voor een laptop ik moet kiezen. Deze laptop moet voldoen aan de volgende eisen:

Quadcore CPU
6-8GB RAM
300+ HDD
Een goed beeldscherm

Zelf heb ik gekozen voor de Intel 4700MQ.
Graag wil ik ook een HDD (maakt niet uit of het 5600RPM of 7200 is) van 500GB+ met een 24GB SSD (of liever ruimte voor een SSD).
6GB RAM is voldoende voor mij.
Qua videokaart wil ik een videokaart waar ik spellen met 60FPS kan spelen, maakt niet uit welke settings
En voor het beeldscherm wil ik graag een 1080p beeldscherm en eentje die liever niet reflecterend is.
Batterij maakt niet uit.

Het liefst ga ik voor merken zoals Lenovo, MSI of Asus maar andere suggesties zijn ook welkom :)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
Welke laptops kwamen uit je research? Oftewel, duik eens de Pricewatch in en kijk wat je bevalt.
Voor de combi SSD+HDD kun je eventueel een DVD drive opofferen met een caddy.

• mazdarati2
ShitHappens schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:48:
Welke laptops kwamen uit je research? Oftewel, duik eens de Pricewatch in en kijk wat je bevalt.
Voor de combi SSD+HDD kun je eventueel een DVD drive opofferen met een caddy.
Oh sorry vergeten erbij te zetten, die laptops zijn:
Lenovo IdeaPad G510-00577
Lenovo IdeaPad G510-00005
Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)
MSI GP60 2OD-037NL

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Lees eerst even LAA beleid - je hebt nog een aantal zaken niet gemeld op basis waarvan de keus gemaakt moet worden. Ga je er bijvoorbeeld veel mee slepen?

Verder moet je echt wat concreter zijn. Wélke spellen wil je spelen, wélke software ga je gebruiken, wat versta je onder een 'goed' beeldscherm, waarom wil je de i7 4700MQ, waarom heb je de keus gemaakt tussen de laptops die je noemt (ik zie zo al één die bijvoorbeeld niet eens aan je eigen eisen voldoet, en één die niet leverbaar lijkt te zijn).

Een laptop zonder SSD zou ik tegenwoordig echt niet meer doen. Als je echt meer opslag nodig hebt, zou ik kijken naar een aparte HDD die je mbv een caddy monteert, zoals ShitHappens aangeeft, of een externe HDD gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Mad Marty op 30-04-2014 13:12 ]

Rail Away!

• mazdarati2
Mad Marty schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:07:
Lees eerst even LAA beleid - je hebt nog een aantal zaken niet gemeld op basis waarvan de keus gemaakt moet worden. Ga je er bijvoorbeeld veel mee slepen?

Verder moet je echt wat concreter zijn. Wélke spellen wil je spelen, wélke software ga je gebruiken, wat versta je onder een 'goed' beeldscherm, waarom wil je de i7 4700MQ, waarom heb je de keus gemaakt tussen de laptops die je noemt (ik zie zo al één die bijvoorbeeld niet eens aan je eigen eisen voldoet, en één die niet leverbaar lijkt te zijn).

Een laptop zonder SSD zou ik tegenwoordig echt niet meer doen. Als je echt meer opslag nodig hebt, zou ik kijken naar een aparte HDD die je mbv een caddy monteert, zoals ShitHappens aangeeft, of een externe HDD gebruiken.
Ik speel altijd de nieuwste spellen maar opzich maakt de videokaart niet veel uit omdat ik daarvoor al een desktop heb. Voor software heb ik geen idee maar het wordt ontwikkelaars software en Office. i7 4700MQ is mijn keus omdat ik nu gewoon een goede wil en ik moet de rest van de opleiding hiermee doen, maar ze willen een quadcore die virtualisatie ondersteund. En de laptops die genoemd zijn vallen (gedeeltelijk) in de categorie, wel jammer dat sommige niet leverbaar zijn. Laptops met mijn eisen zijn ook best moeilijk te vinden

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 15:23
Zou eens naar de Asus N56VB kijken. pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Processor vergelijkbaar met degene die je wilt, 5 procent minder oid.
Videokaart 740m is prima voor de meeste games op high, bf 4 en dergelijke op normal.

SSD zou ik er zelf in zetten in een caddy in je dvd drive.

Scherm en behuizing zijn zeer degelijk en sterk, daarnaast heb je naar mijn mening een mooie, strakke laptop.

Edit: Voor 20 euro meer heb je een pricewatch: Asus N56VV-S4069H
een 750m ipv 740m. Beide laptops hebben volgens mij een mat fullhd scherm

[ Voor 18% gewijzigd door JackP op 30-04-2014 22:56 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor opleiding ga je uberhaupt mee beginnen? Ik heb zelf op MBO ICT Beheer (N3 en N4) gedaan, en studeer nu Informatica, nog nooit kan ik zeggen dat de 80 euro welke ik extra heb betaald voor een i7 (2670QM) boven een i5 het waard was..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 10:44
Je kan zowel MBO niveau 3/4 als HBO informatica doen met een laptop van ongeveer 300-400 euro.

Voor wat netwerken, programmeren, schema's, documentatie etc is dat voldoende.
Zorg voor 4gb+ ram voor eventueel een VM en thats it.

Waar de TS naar op zoek is, is een semi-game laptop voor BF4 :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

SamD schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:17:
Je kan zowel MBO niveau 3/4 als HBO informatica doen met een laptop van ongeveer 300-400 euro.
Op realistische snelheid? Nee.

Ik heb ruim 2 jaar terug de pricewatch: Asus N53SV-S1886V gekocht, en zat flink te twijfelen om toch de i5 versie met GT555M te nemen. Ik heb er qua CPU performance flink spijt van gehad omdat ik nauwelijks aan de 80% CPU load (Zonder HT) kwam, dit neemt echter niet weg dat wanneer je meerdere VM's op een niet-tenenkrommende snelheid wilt draaien je niet wegkomt met minder als een degelijke quadcore en 6GB aan RAM.

Qua informatica ben ik het geheel met je eens, tot dusver is de hoeveelheid ontwikkelomgevingen nog laag en vrij licht te noemen. In latere jaren zal er het een en ander gevirtualiseerd moeten worden, maar dit komt niet veel verder als een lichte linux distro voor een of andere C++ compiler.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 30-04-2014 23:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Het prijsverschil tussen een i5 en een i7 is bijna niets bij laptops met een 1080p scherm. Voor een klein beetje meer krijg je vaak een betere grafische kaart en een meer dan 1,5x zo snelle CPU.

Dit is momenteel misschien wel de beste koop, door de GT755M, de nieuwste generatie i7 en Lenovo kwaliteit accu en toetsenbord: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL) Het scherm is alleen niet mat dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 12:21 ]

• mazdarati2
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:21:
Het prijsverschil tussen een i5 en een i7 is bijna niets bij laptops met een 1080p scherm. Voor een klein beetje meer krijg je vaak een betere grafische kaart en een meer dan 1,5x zo snelle CPU.

Dit is momenteel misschien wel de beste koop, door de GT755M, de nieuwste generatie i7 en Lenovo kwaliteit accu en toetsenbord: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL) Het scherm is alleen niet mat dacht ik.
Precies, naar deze laptop heb ik ook al gekeken en lijkt me heel goed alleen de prijs is gewoon 100 teveel, of zou ik beter via amazon kunnen bestellen?

• mazdarati2
D4NG3R schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:54:
Wat voor opleiding ga je uberhaupt mee beginnen? Ik heb zelf op MBO ICT Beheer (N3 en N4) gedaan, en studeer nu Informatica, nog nooit kan ik zeggen dat de 80 euro welke ik extra heb betaald voor een i7 (2670QM) boven een i5 het waard was..
Eigenlijk ga ik niveau 4 applicatiebeheer doen, daarvoor heb je niet een hele goede laptop nodig (dual core, 4GB RAM) maar ik zit te twijfelen tussen niveau 4 ICT Beheer en dit en mocht ik beheer leuker vinden dan heb ik al een laptop daarvoor. En anders heb ik gewoon een te goede laptop maar het is niet mijn geld :P

Verwijderd

Dit is dan een beetje wat overblijft.

Lenovo:
Stuk goedkoper maar i5 (kan genoeg zijn als ik hierboven lees), GT740M en minder geheugen (+4GB kost al snel 35 euro): pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)
Goedkoper maar GT740M, i7 en wel 8GB geheugen: pricewatch: Lenovo Z510-00811

ASUS:
Wel GT750M, 6GB geheugen: pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Wat je ook kunt doen is wachten. De nieuwe chips van nVidia zie je langzaam in laptops verschijnen. Binnenkort zullen dan denk ik vast de GT840M, GT845M en GT850M (als die komt) meer in laptops zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 17:03 ]

Verwijderd

Ik heb de mijne enkele jaren terug gekocht bij campusshop.nl. Prijs/kwaliteit kwam dat _toen_ erg goed uit.
edit: nu minder goed..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 17:43 ]

Pagina: 1