Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor thuis/studie/licht gamen

Pagina: 1
Acties:

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Hey mensen!

Ik hoop een beroep te doen op jullie wijsheid op dit gebied, dus bij deze! :)

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Lichte games (LoL, oudere Steam games zoals TF2, CS:GO, Football Manager, verder game ik vooral op console), verder gebruik ik 'm voor studie (Standaard Office pakket, SPSS, niks bijzonders), knooi ik af en toe wat in Photoshop, en download en kijk ik veel series.

•Wat mag je laptop gaan kosten?

Liiefst niet boven de 800 euro. Uiteraard betaal ik liever minder dan dit bedrag, dan teveel, maar ik heb geen clue hoeveel zo'n laptop kost die aan mijn eisen voldoet.

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

M'n studie zit er bijna op, maar voor afstuderen heb ik 'm straks wel 5 dagen per week nodig, al hecht ik niet heel veel waarde aan 't gewicht. Accuduur verwacht ik bij laptops eigenlijk sowieso niet teveel van, maar alsie 't zo'n 5+ uur vol kan houden zou toch mooi zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar 15 inch.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Heb natuurlijk graag dat hij een paar jaar meegaat, aangezien het voor mij een flinke smak geld is. Daarnaast moet 't beeld gewoon goed zijn. Maat van me zegt tevens dat een i5 of hogere processor en een SSD belangrijk is, maar dat laat ik aan jullie over of dat belangrijk is voor de dingen die ik er mee doe.

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

Ik had op voorhanden deze op 't oog, maar m'n maat zei dus dat deze geen SSD heeft en het in laten bouwen daarvan ook wel weer wat gaat kosten.

Verder laat ik me wel over aan jullie advies, wat jullie 't verstandigst lijkt. Ik ben een enorme noob op dit gebied, dus mijn lot ligt in jullie handen _/-\o_ :D

Bij voorbaat dank!

Edit:

M'n pa kwam met deze op de proppen: pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74506G50Dnii

Naar zijn mening zit er erg weinig verschil tussen de twee, en kan ik met het geld wat ik bespaar hierop, een SSD in die laptop bouwen. Weet zelf niet of het verschil tussen de twee videokaarten nou erg groot is.

[ Voor 86% gewijzigd door Tukkerrandy op 30-04-2014 17:40 . Reden: Overzichtelijker ]

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
De laptop die je vader koos kan team fortress 2 en leauge of legends heerlijk smooth runnen.
Alleen deze games zijn niet veeleisend, dus voor 650 euro kun je veel meer hebben.
Nu is mijn vraag dus, wil je een laptop van 800? van 700? van 600? Of gewoon voldoende en bespaar je wat geld?

Ik weet dat mijn broer een goeie gaming laptop heeft van 600, zijn specs zijn:
- AMD A6 1,4GHz (quad core)
- Radeon dual graphics 6520G
- 6GB ram

Je moet er wel op letten dat acer en AMD wat goedkoper zijn, maar wel wat warmer kunnen worden, en zo ook meer geluid produceren. Dus wil je een stille laptop, moet je kijken voor een intel CPU en een nvidea GPU.

Laptop 700 - 800 euro (Stil en zuinig)
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V5-573G-54208G50aii€ 738,95€ 738,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,95

Neem deze als je iets meer future proof wilt zijn, je kunt hier jou genoemde spelletjes prima op de hoogste kwaliteit met 60+ FPS.

Laptop 500 - 600 euro (Beetje lawaaierig)
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 17-e108ed€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,-

Ik zou toch voor deze gaan, kun je prima team fortress, lol, footbal manager, etc spelen.
Wel kan hij een beetje lawaai maken, maar dat valt wel mee. Omdat de videokaart warm kan worden, zal hij na 3 - 5 jaar verouderd zijn, maar tegen die tijd zal je denk wel genoeg hebben voor een nieuwe.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou ook pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii aanraden en je hebt dan toch nog budget over om een ssd er in te zetten: pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB of pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB
Volgens mij zit er ook een msata slot in de Acer v5 en kun je dan een ssd combineren met de hdd (voor snelheid en opslag), je hebt dan een kleinere (fysieke grote) ssd nodig: pricewatch: Crucial M500 mSata 120GB of pricewatch: Crucial M500 mSata 240GB
Aangezien je veel series kijkt en download zou ik de msata/hdd combinatie kiezen.

Een Acer E1 zou ik nooit nemen, dat is het budget type van Acer met bijbehorende kwaliteit. De V5 is een stuk hoogwaardiger en heeft een erg goed scherm.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
De Aspire V5 is inderdaad een goede keuze.

In ieder geval moet je geen CPU/APU van AMD nemen, die dingen zijn niet vooruit te branden. GPU kan wel, hoewel ik persoonlijk slechte ervaringen heb met de drivers daarvoor.

Mij lijkt de V5 de beste optie, gewoon een Intel CPU en Nvidia GPU.