[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Ik wil iets heel anders zeggen, maar dat gaat wel over dezelfde review. Ik heb namelijk wat op te merken op de videoreview en wil graag wat feedback geven aan de presentator, Wout.
Ten eerste wil ik zeggen dat het een (inhoudelijk) goede review is en dat het filmpje goed in elkaar zit. Alleen de uitspraak van een paar woorden (vooral de klemtonen) en een paar overtreffende trappen kunnen beter. Zo zei je "VIRtueel", "REESolutie" en "REEGelmatig", waar de klemtoon hoort te liggen op "-eel", "-lu-" en "-ma-", respectievelijk. Daarnaast werden als overtreffende trappen voor "gek" en "simpel" niet "gekste" en "simpelste" gebruikt, maar "meest gekke" en "meest simpele". (In mijn ogen is dat niet de simpelste manier om een overtreffende trap te maken.
)
Dit zijn fouten die ook op televisie en radio vaker gemaakt worden, dus is het niet zo vreemd dat dat wordt overgenomen. Echter maakt dat de tekst er niet duidelijker op, wat mij betreft.
Ga zo door met het maken van filmpjes voor Tweakers, maar probeer iets meer op het taalgebruik te letten. Dan wordt het nog fijner om naar te kijken.
Ten eerste wil ik zeggen dat het een (inhoudelijk) goede review is en dat het filmpje goed in elkaar zit. Alleen de uitspraak van een paar woorden (vooral de klemtonen) en een paar overtreffende trappen kunnen beter. Zo zei je "VIRtueel", "REESolutie" en "REEGelmatig", waar de klemtoon hoort te liggen op "-eel", "-lu-" en "-ma-", respectievelijk. Daarnaast werden als overtreffende trappen voor "gek" en "simpel" niet "gekste" en "simpelste" gebruikt, maar "meest gekke" en "meest simpele". (In mijn ogen is dat niet de simpelste manier om een overtreffende trap te maken.
Dit zijn fouten die ook op televisie en radio vaker gemaakt worden, dus is het niet zo vreemd dat dat wordt overgenomen. Echter maakt dat de tekst er niet duidelijker op, wat mij betreft.
Ga zo door met het maken van filmpjes voor Tweakers, maar probeer iets meer op het taalgebruik te letten. Dan wordt het nog fijner om naar te kijken.
Als het goed is zie je nu de goede afbeeldingen.Chimera schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:39:
In de conclusie van de review krijg ik afbeeldingen van Samsung SmartTV's te zien als ik de vergroting wil bekijken.
reviews: Samsungs TabPro's: 8,4" en 10,1"
(Overigens kan ik in Chrome Linux, nieuwste versie, alleen op de onderste helft van die rechterafbeelding klikken.)
Dat zijn dingen die compleet onderbewust gaan, maar als je het zo zegt hebt je wel een punt. Zal er proberen op te lettenNonstop decay schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:05:
Ik wil iets heel anders zeggen, maar dat gaat wel over dezelfde review. Ik heb namelijk wat op te merken op de videoreview en wil graag wat feedback geven aan de presentator, Wout.
Ten eerste wil ik zeggen dat het een (inhoudelijk) goede review is en dat het filmpje goed in elkaar zit. Alleen de uitspraak van een paar woorden (vooral de klemtonen) en een paar overtreffende trappen kunnen beter. Zo zei je "VIRtueel", "REESolutie" en "REEGelmatig", waar de klemtoon hoort te liggen op "-eel", "-lu-" en "-ma-", respectievelijk. Daarnaast werden als overtreffende trappen voor "gek" en "simpel" niet "gekste" en "simpelste" gebruikt, maar "meest gekke" en "meest simpele". (In mijn ogen is dat niet de simpelste manier om een overtreffende trap te maken.)
De ppi van de 8.4 inch tablet klopt volgens mij niet
schermdiagonaal = wortel(2560^2+1600^2)= 3019 pixels
3019/8.4 inch = 359 ppi
Er is waarschijnlijk een tikfout gemaakt, met 3019/9.4 = 321 ppi zoals in het artikel
3019/8.4 inch = 359 ppi
Er is waarschijnlijk een tikfout gemaakt, met 3019/9.4 = 321 ppi zoals in het artikel
[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 30-04-2014 13:31 ]
Nog een opmerking: de scorekaart zou toch voortaan (ook) vooraan de review te zien zijn? Waarom ontbreekt die dit keer weer?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Inmiddels gefixed.frankyboy707 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:29:
De ppi van de 8.4 inch tablet klopt volgens mij niet
3019/8.4 inch = 359 ppi
Omdat het om twee producten gaat hebben we dit keer voor een geïmproviseerde weergave van de scores gekozen (twee volledige scorekaarten onder elkaar zag er niet mooi uit) We hebben gekeken hoe deze weergave eruitziet bovenaan pagina één, maar het neemt zoveel ruimte in beslag dat de tekst te ver naar beneden werd geduwd. We zijn nu bezig met een nieuw ontwerpje voor dit soort situaties zodat we de scorekaarten in de toekomst naast elkaar en op zowel de eerste als laatste pagina kunnen tonenATS schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:04:
Nog een opmerking: de scorekaart zou toch voortaan (ook) vooraan de review te zien zijn? Waarom ontbreekt die dit keer weer?
Pagina: 1