Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aandacht voor eSports

Pagina: 1
Acties:

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
De afgelopen jaren begint eSports weer steeds groter te worden. Met grote tournooien zoals The International waarbij het prijzengeld voor de winnaar meer dan 1.4 miljoen dollar is en met competitie's zoals Riot's League of Legends Championship Series, die wekelijks meer dan 200,000 kijkers hebben tegelijker tijd wereldwijd, lijkt het mij toch dat eSports booming is. En helaas lijkt het hier op tweakers een beetje onder te sneeuwen.

Op het forum zijn er wel een aantal eSports topic, zoals bijvoorbeeld Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien maar ook in de reguliere topics van bijvoorbeeld League of Legends en DotA 2 wordt er nog regelmatig over gepraat. Wat ik persoonlijk dan weer jammer vind is dat je er op de frontpage nauwelijks iets van terug ziet. Dit terwijl het volgens mij toch echt wel binnen het interesse gebied van tweakers (de site en de bezoekers) ligt.

Het nieuwste bericht van de frontpage wat ik kan vinden is nieuws: Nederland krijgt driedaags evenement voor gaming en cosplay, wat er voornamelijk staat (naar mijn idee) omdat het een gaming conventie is/wordt. Het op 1 na nieuwste bericht (nieuws: Zweeds team wint recordbedrag van 1,4 miljoen dollar op Dota 2-toernooi) is meer dan drie kwart jaar oud en dat is/was waarschijnlijk omdat het ook echte een baanbrekend bedrag is voor eSports.

Om te concluderen; eSports is de afgelopen tijd steeds groter geworden, het ligt volgens mij binnen het interesse gebied van tweakers dus ik zou graag meer eSports gerelateerd nieuws zien op de frontpage

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Bob

+1

Ik game zelf amper nog, maar ik vind het interessant om op zijn minst een idee te hebben van wat er momenteel gaande is. Op het ESL youtube channel is er een massa league of legends materiaal te vinden waar ik vanuit ga dat er wel iets leuks tussen zit, maar het zou handig zijn als tweakers daar af en toe wat highlights uit zou halen, samen met een intro voor leken als mij.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Van mij hoeft dit alleen mits er geen spoilers in de titel zijn.

Zelf kijk ik veel naar LoL maar kijk dit allemaal via Youtube, als zij nou steeds nieuws brengen dat bepaalde teams gewonnen hebben, dan is de lol van LoL snel af.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het kan natuurlijk op verschillende niveau's. Je kan puur achtergrond artikelen doen. Wat is eSports, wat maakt een game geschikt voor eSports en hoe ontwikkelt eSports zich? Allemaal achtergrond dingen die geen spoiler gevaar geven.

Wat ook kan is dagelijks/wekelijks een overzichtje geven van de matches die komen en voor de belangrijke/opvallende matches een pre-game stukje schrijven over waarom deze match zo belangrijk/leuk/wat dan ook is. Andersom zou je natuurlijk ook een weekoverzichtje kunnen geven met opvallende matches en een samenvatting van de verschillende tournooien oid.

Ook kun je meer de dieptegang zoeken door bijvoorbeeld op zoek te gaan naar iniatieven in de benelux die eSports aan gaan. Denk aan epicon, de DutchStarCraftLeague of de ESL (wat weleens waar in duitsland is, maar wel dermate groot in verschillende games dat het heel erg interessant is).

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Het is een vaker aangehaald onderwerp waar we, in een ideale wereld, graag aandacht aan zouden besteden. Die ideale wereld zou inhouden dat we een ongelimiteerd aantal artikelen kunnen publiceren en dat we handjes genoegen hebben om alle kanten van de game-industrie voldoende te belichten.

De realiteit is dat vooral dat laatste een probleem is. Uiteindelijk werken er twee man aan de game-artikelen op Tweakers. Paul en ik moeten zorgen dat we alle reguliere games meepakken, inclusief previews, hands-ons en natuurlijk reviews. Daarnaast proberen sinds kort ook meer te doen met randapparatuur, wat deze week leidde tot de eerste gaming headset round-up. Ook proberen we aandacht te geven aan mobile gaming. We werken momenteel ook aan een nieuwe round-up op dat gebied.

E-Sports is zeker iets dat steeds populairder en groter, en daarmee ook meer mainstream wordt. We negeren het niet. Gisteren nog hadden we een bericht over Dota 2-toernooi The International. Helaas ontbreekt het ons echter aan de mankracht om daar structureel meer mee te gaan doen.

Als we kijken naar hoe we games-content op Tweakers willen uitbreiden/verbeden, dan past daar wat ons betreft méér een focus op producten meer bij dan een focus op E-Sports, en dan bedoel ik dus hardware-producten in de vorm van gaming randapparatuur en software in de vorm van mobile games. Alles doen zou het mooist zijn, maar in de huidige bezetting simpelweg niet haalbaar.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Is het misschien ook te overwegen om stukken te laten schrijven door members van de community?

Ik durf te wedden dat er een aantal mensen zijn die dit best willen doen. Natuurlijk zal er altijd nog werk achter weg komen, zoals eindredactie, maar op die manier is de werklast toch lager. Verder is tweakers sowieso al erg gericht op de community, zie de BBG's en serie's zoals Gathering of the Tweakers, en dit zou daar redelijk goed bij aan kunnen sluiten.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Gropah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:24:
Is het misschien ook te overwegen om stukken te laten schrijven door members van de community?

Ik durf te wedden dat er een aantal mensen zijn die dit best willen doen. Natuurlijk zal er altijd nog werk achter weg komen, zoals eindredactie, maar op die manier is de werklast toch lager. Verder is tweakers sowieso al erg gericht op de community, zie de BBG's en serie's zoals Gathering of the Tweakers, en dit zou daar redelijk goed bij aan kunnen sluiten.
De kans dat we dat gaan doen is vrij klein. We nodigen users uiteraard graag uit hun mening te geven en van zich te laten horen in onder meer userreviews, reacties en op het forum. Redactionele artikelen schrijven onder de vlag van Tweakers is echter een andere tak van sport, waar ik graag onze eigen redacteuren voor inzet.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik denk dat de mensen die eSport echt interessant vinden dat wel via die kanalen volgen, vooral omdat de eSport scene heel erg klein is in Nederland. Vroeger toen ik nog veel online gamede keek ik gameplay van bepaalde spelers terug via YouTube, en nu kan je dat ook via Twitch volgen.
Pagina: 1