Toon posts:

[HTPC] - OpenELEC + XMBC HDMI capture?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kan met OpenELEC + XMBC (blijkbaar) opnemen in combinatie met een tuner card... Weet er hier toevallig iemand of het ook mogelijk is om met OpenELEC op te nemen van een HDMI input?

Ik zou een pci-e kaart verkiezen boven zo'n usb geval.. enkel omwille van de extra kabels die dit meebrengt. Mijn htpc heeft plaats voor een pci-e kaartje dus ik veronderstel hiervoor een Hauppage Colossus aan te schaffen.

Maar dit lijkt niet ondersteund te worden in OpenELEC? Wat is dan het alternatief? XMBC op windows en wanneer je iets wil opnemen zitten prutsen in virtualdub? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Darn.. ik zie net dat er helemaal geen plaats is in mijn case om een pci-e kaartje in te stoppen 8)7 En al zeker geen full height..

Kent iemand een HTPC behuizing waar ik een al dan niet full size pci-e kaartje in kwijt kan? De pricewatch heeft blijkbaar geen filter hiervoor ;(

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 12:47
Ik denk dat je beter in Mediaspelers en HTPC's een topic kan openen of een mod vragen om het topic te verplaatsen daar dit niet echt in de spielerij past.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik denk dat je eerst moet kijken naar wat voor drivers/PVR add-on opties OpenElec heeft. Volgens mij is er namelijk niet heel veel support. Een paar DVB-T/DVB-C devices vermoed ik. XBMC heeft zelf namelijk geen ondersteuning voor opnemen, dit wordt allemaal geregeld door software van derden.

En een USB capture kaart zou ik niet aan beginnen, tenzij het USB 3.0 is. USB 2.0 capture cards bevatten zover ik weet altijd hardware compressie, vaak MPEG-2, vanwege de bandbreedte. Veel van de h.264 USB oplossingen encoden naar MPEG-2 in hardware om het vervolgens in software te re-encoden naar h.264.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Vrijwel alle outputs vanaf HDMI zijn beveiligd hiertegen en dat gaat dus ook zeer waarschijnlijk niet werken. Maar wat wil je er precies mee doen?

iRacing Profiel

Pagina: 1