Extra case fan of cpu cooler?

Pagina: 1
Acties:

• Vincenttb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 10:31
Hoi,

Amd a8 5600k wordt wel wat warm met dit weer. Fm2a75 pro 4m moederbord en een k280 case. Aangezien ik een budget heb van ongeveer 20 euro (waar ik echt niet overheen kan :( ) vroeg ik mij af wat ik zou moeten doen. De stock cooler is erg lawaaierig en ik vroeg mij af wat mij meer winst op zou leveren op temperatuur/geluid. Er zit nog geen extra case fan bovenin (slecht, ik weet het) en ik gebruik dus een stock cooler.

Die ong 20 euro is incl verzendkosten, wat moet ik nemen? Deze:
https://afuture.nl/productview.php?productID=121705
of een extra willekeurige case fan.

Als ik beide componenten (hoeft niet per se die cpu cooler te zijn en mag ook bij een andere winkel) kan krijgen zou ik dat ook graag horen.

Alvast bedankt

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Lijkt me een prima vervanger van de stock cooler die inderdaad erg veel lawaai maakt.

In V&A staat deze koeler voor €7,50

V&A aangeboden: Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Scheelt weer een paar centen waarvan je een casefan kunt kopen want dat zou wel het beste zijn. Als je liever nieuw koopt dan kan dat op zich ook wel voor nog minder:

pricewatch: Arctic Cooling Alpine 64 Pro

Koelt niet echt beter dan dan de stock cooler maar is wel een stuk stiller en met een casefan erbij zullen je temperaturen toch lager worden.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Dan zou ik toch echt voor deze gaan:

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Veel betere koeling en stiller en +- rond de 20,-

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ja die is beter, al was het alleen maar vanwege de grotere fan, maar die zit toch een stuk dichter bij de 30 dan 20 euro (inclusief verzenden) en dat was dacht ik uitdrukkelijk niet de bedoeling. En dan heeft hij geen casefan erbij waardoor de cooler toch minder tot zijn recht komt.

• Vincenttb
noguru schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:24:
Ja die is beter, al was het alleen maar vanwege de grotere fan, maar die zit toch een stuk dichter bij de 30 dan 20 euro (inclusief verzenden) en dat was dacht ik uitdrukkelijk niet de bedoeling. En dan heeft hij geen casefan erbij waardoor de cooler toch minder tot zijn recht komt.
Klopt, voor mij zelf zou dit niet zo'n groot probleem zijn, maar het is niet mijn geld en mijn pc, dus dat kan echt niet.

Die in V&A zal ik nog even naar kijken, maar het zou ideaal zijn als ik hem morgen nog binnen zou kunnen hebben zodat ik hem zelf er nog in kan zetten. Helaas heeft ook geen enkele winkel hem op voorraad. Als er geen andere opties zijn zal dat hem wel worden denk ik.

• itsme9x
Hij is 22,95 in de goedkoopste winkel

Had er even over heen gelezen dat je inclusief verzendkosten bedoelde.

Om te bepalen of je de casefans of de CPU koeler moet vervangen, kun je naar de temperatuur sensoren van de overige componenten kijken. Is puur de CPU te heet, dan de CPU koeler. Zijn ook de kast sensor en HDD sensoren aan de hete kant, dan case fans.

[ Voor 3% gewijzigd door itsme9x op 30-04-2014 11:56 ]

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
wat voor stock koeler zit daar op? een alu blok of eentje met 4 heatpipes
ik houd wel hetere procs koel met zo'n stock heatpiped koeler op lage toeren, mits er wat flow door de kast gaat (2x 12 cm op ca 1250 tpm)
ik zou beginnen met een of twee (tweedehands) casefans.. en als ie stock zo'n alu blok heeft, upgrade je (later) met een tweedehands (nieuwe, nooit gebruikte) stock heatpiped koeler van een zwaardere AMD..

[ Voor 21% gewijzigd door Case-study op 30-04-2014 12:03 ]

• Vincenttb
Case-study schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:59:
wat voor stock koeler zit daar op? een alu blok of eentje met 4 heatpipes
ik houd wel hetere procs koel met zo'n stock heatpiped koeler op lage toeren, mits er wat flow door de kast gaat (2x 12 cm op ca 1250 tpm)
ik zou beginnen met een of twee (tweedehands) casefans..
Blokje, en hij houdt hem ook wel, maar dat doet hij niet zonder lawaai en al helemaal in de zomer wordt dat nog erger.
itsme9x schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:56:
Hij is 22,95 in de goedkoopste winkel

Had er even over heen gelezen dat je inclusief verzendkosten bedoelde.

Om te bepalen of je de casefans of de CPU koeler moet vervangen, kun je naar de temperatuur sensoren van de overige componenten kijken. Is puur de CPU te heet, dan de CPU koeler. Zijn ook de kast sensor en HDD sensoren aan de hete kant, dan case fans.
Alles is wel wat aan de warme kant, maar de apu schiet daar wel wat bovenuit.

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik denk case fan(s)*, maar ben ook benieuwd naar de exacte temperaturen..
*hoe kun je zònder?

[ Voor 72% gewijzigd door Case-study op 30-04-2014 20:25 ]

• itsme9x
Vincenttb schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:05:
[...]

Alles is wel wat aan de warme kant, maar de apu schiet daar wel wat bovenuit.
Kun je specifieke waarden geven? of een screenshot? (stressed natuurlijk)

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Ik zou ook gaan voor deze:

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Is het geld zeker waard. Als de APU heet wordt is dit een prima oplossing. Zolang er een beetje luchtflow / luchtroosters in de kast aanwezig zijn denk ik dat een CPU koeler je meer winst brengt.

Uiteraard zou ik even de andere temps ook meten, zodat je het zeker weet. Als je alle temps even meet en hier post denk ik dat we je beter kunnen helpen.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Pagina: 1