Beste Tweakers,
Inleiding(kan overslaan en naar probleem of tl;dr gaan.)
Ik ben op het moment bezig met een upgrade slag om mijn energieverbruik en warmte productie terug te brengen.
De volgende stappen heb ik al genomen:
Probleem
Om mijn warmte productie en verbruik terug te nemen ben ik aan het kijken naar een nieuwe tv. Nu zit ik er aan te denken mijn oude Samsung PS50B650 te vervangen met een Samsung UE55F9000.
Ik en mijn vriendin zijn grote TV kijkers en, afgezonderd van wanneer we niet thuis zijn, staat de TV van 06h15 tot 01h00 aan. (ongeveer 19h, niet echt, maar voor het idee.)
Nu kan ik zien dat de Samsung UE55F9000 zuiniger is. En daarmee waarschijnlijk ook de warmte productie afneemt. Ook heeft de Samsung UE55F9000, wat meer extra's.
Pro/con
Ik heb zelf een lijstje in mijn hoofd gemaakt, maar weet niet of dit klopt, of dat ik iets vergeet.
PRO (in volgorde van persoonlijke belangrijkheid)
Alles staat in een `donkere' ruimte. (Bah, buitenlicht)
Is het een upgrade om van de Samsung PS50B650 naar de Samsung UE55F9000 te gaan?
Lever ik nergens op in? Is het een goede keus? Is het contrast niet slechter?
Ben ik in de pro/con lijst niets vergeten?
Weten jullie nog dingen, waar ik aan moet dingen?
Persoonlijk zie ik het als een goede upgrade, ben allen bang dat het qua grafische kwaliteit(contrast, zwarte) niet een upgrade is en ik zou daar niet graag daarop inleveren.
Mijn budget is op zich niet een groot probleem, (geen kinderen, plus vriendin en ik richtten beiden gehele budget op technolchie) ik zou alleen wel graag onder de €2500 blijven.
Bedankt voor jullie tijd en meedenken!
tl;dr
Ik wil upgraden van een Samsung PS50B650 naar de Samsung UE55F9000, om warmte en verbruik te sparen, en om weer up te date te zijn met 3D en 4K. Is dit een wijs besluit?
Inleiding(kan overslaan en naar probleem of tl;dr gaan.)
Ik ben op het moment bezig met een upgrade slag om mijn energieverbruik en warmte productie terug te brengen.
De volgende stappen heb ik al genomen:
- Game laptop is met pensioen
- Game PC vervangen met zuinigere pc
- Oude game (tower) PC, die als HTPC werkte, vervangen met een Raspberry Pi
Probleem
Om mijn warmte productie en verbruik terug te nemen ben ik aan het kijken naar een nieuwe tv. Nu zit ik er aan te denken mijn oude Samsung PS50B650 te vervangen met een Samsung UE55F9000.
Ik en mijn vriendin zijn grote TV kijkers en, afgezonderd van wanneer we niet thuis zijn, staat de TV van 06h15 tot 01h00 aan. (ongeveer 19h, niet echt, maar voor het idee.)
Nu kan ik zien dat de Samsung UE55F9000 zuiniger is. En daarmee waarschijnlijk ook de warmte productie afneemt. Ook heeft de Samsung UE55F9000, wat meer extra's.
Pro/con
Ik heb zelf een lijstje in mijn hoofd gemaakt, maar weet niet of dit klopt, of dat ik iets vergeet.
PRO (in volgorde van persoonlijke belangrijkheid)
- Minder warmte
- Minder verbruik
- 4K
- Future `proof' (externe aansluitingen box)
- 3D
- Kleinere bezel
- Edge-Lit, geen plasma
- Slechter contrast
- [niet] future `proof'?
Alles staat in een `donkere' ruimte. (Bah, buitenlicht)
- 3D BluRay `Home cinema set' (geen 3D tv op het moment)
- Consoles: PS4, Wii U, PS3, Wii, XBOX 360, etc... mogelijk XBONE in de toekomst
- OpenElec `HTPC'
Is het een upgrade om van de Samsung PS50B650 naar de Samsung UE55F9000 te gaan?
Lever ik nergens op in? Is het een goede keus? Is het contrast niet slechter?
Ben ik in de pro/con lijst niets vergeten?
Weten jullie nog dingen, waar ik aan moet dingen?
Persoonlijk zie ik het als een goede upgrade, ben allen bang dat het qua grafische kwaliteit(contrast, zwarte) niet een upgrade is en ik zou daar niet graag daarop inleveren.
Mijn budget is op zich niet een groot probleem, (geen kinderen, plus vriendin en ik richtten beiden gehele budget op technolchie) ik zou alleen wel graag onder de €2500 blijven.
Bedankt voor jullie tijd en meedenken!
tl;dr
Ik wil upgraden van een Samsung PS50B650 naar de Samsung UE55F9000, om warmte en verbruik te sparen, en om weer up te date te zijn met 3D en 4K. Is dit een wijs besluit?