Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb alle topics doorgenomen maar niets lijkt bij mij te werken.
Heb een nieuwe built met msi z87 g45 gaming en intel i5 4440. Alles lijkt te werken met 1 ram stick, maar zodra er meerdere bijkomen blijf ik geen signaal houden op mijn beeldscherm.

De voltages aanpassen van de RAM lukt niet omdat deze grijs gekleurd zijn in de bios.
De ring frequency staat op 3100 mHz, ik weet niet of dat van mn CPU of ram moet zijn. De vorige gebruiker van het mobo had zijn geheugen wel overgeklokt. Maar heb het bord gereset middels de clear cmos.
De sticks zijn overigens 1333 en 1600 geklokt.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk geheugen heb je, en staat dit op de QVL van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
Ik heb 2x Samsung M378B5673FH0-CH9 en 2x Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11.
Op de site van MSI kan ik niks vinden over welk ram allemaal compatible is, maar afzonderlijk doet elke ram stick het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
Thanks, ga er morgenochtend meteen mee aan de slag. Wellicht dat de update wat teweeg kan brengen.. Zal morgen laten weten of het iets heeft geholpen!

*EDIT
Heb in de lijst met compatible memory gekeken:
de samsungs staan er niet tussen, de corsairs wel.
Nu start de pc ook gewoon met de samsungs op? Dus blijkbaar doen ze het wel. Is het dan zo dat bijvoorbeeld dual channel niet ondersteunt wordt?

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon 2 sticks kopen die 100% zeker weten compatible zijn? :?

[ Voor 53% gewijzigd door JJRaven93 op 01-05-2014 08:56 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn je DIMM sloten kapot of vol met stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJRaven93
Geen van beide.. :( de sloten doen het nog als er slechts 1 gebruikt wordt. En stof zit nergens, is een goed onderhouden bord/

HELLUP
Pagina: 1