Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fps drops in meeste games

Pagina: 1
Acties:

• Khormax
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe pc gebouwd en werkt perfect als ik het wou maar nu heb ik sinds gisteren zeer lage framerates in de meeste games.

Steam games lijken geen problemen te hebben maar WoW, Diablo III hebben beiden opeens 10-20 fps, soms zelfs lager.

specs:

Intel(R) Core(TM) i5-4570
8GB Ram
AMD Radeon R9 280x

Heb al geprobeerd om alle drivers up te daten (behalve bios), verschillende instellingen in-game (fps ging wel beetje naar boven).
Heb ook al verschillende keer Ccleaner, Malwarebytes en windows defender scans laten doen zonder resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Khormax op 30-04-2014 03:36 ]

• wossly
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 12:05
Wat je zelf al zegt: wellicht een bios update.

Wat zijn je recente installaties geweest? (Eventueel een fresh windows installatie om bepaalde software problemen uit te sluiten)

Als ik me niet vergis zijn wow en diablo3 beide van blizzard. Zou het aan de server kunnen liggen?
Heb je nog andere games waarmee je kunt testen.

Worden de temperaturen van je cpu/gpu niet te hoog waardoor ze gaan downthrottelen?

Ik gooi ook maar wat ideeen hoor.

• Khormax
Nee temperaturen worden zeker niet te hoog, en heb het eigenlijk niet zelf opgemerkt, iemand was runescape op men pc aan het spelen en de fps was onmogelijk laag.
Had eerste direct aan java gedacht maar dat hielp niet.

Heb dan zelf eigenlijk op WoW en diablo getest. Beiden lage fps. Vorige week nog perfecte fps van minimum 60.

CPU/GPU gaan beide niet boven de 35-40° dus kan echt niet hieraan liggen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer het eens met een non-Blizzard non-Steam game om dat even uit te sluiten. En dan het liefste ook even met een OpenGL en een DirectX spel, en als het kan met een schone OS installatie.

• Khormax
Bedankt voor de reactie
Zal nu eens een clean OS installatie doen.. Hopelijk werkt dit want heb al veel verschillende oplossingen geprobeerd. Heb ook eens om te testen minecraft opgestart en fps is ook veel lager dan het zou moeten zijn

• Khormax
Heb eerst gezocht voor een Bios update maar er is in 4-5 maanden geen nieuwe uitgekomen dus geloof niet dat het hier aan kan liggen.

• Khormax
Heb nu verschillende steam games getest (Sanctum 2, Dark souls II , Cs:GO) en heb geen problemen.
Games als Wow, Diablo, Minecraft , runescape heb ik dan wel fps van gemiddeld 10 waar ik voordien gemakkelijk 60+ haalde.
Als het kan zou ik liever geen clean OS installatie doen op dit moment.
Heeft iemand nog een voorstel?
Heb grafische drivers al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
heb je bij die upgrade/build een nieuw mobo geplaatst en een clean install gedraaid?
zo niet dan zal je daar waarschijnlijk je oplossing moeten zoeken. windows vind verandering van chipset vaak niet heel prettig en loop je tegen dit soort vage problemen aan.

• Khormax
Heb niets overgenomen van men oude desktop, dus nieuwe mobo en nieuwe copy van windows 8.1.

• Khormax
Heb ook stutter in youtube videos elke 5-6 seconden en is geen buffer probleem.
Modbreak:Aub niet je topic <24u omhoog schoppen :o

Als je iets toe te voegen hebt aan een post voordat iemand erop gereageerd heeft, gebruik de Wijzig-knop.

[ Voor 51% gewijzigd door dion_b op 30-04-2014 21:25 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 16:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Al een oudere video driver geprobeerd? Zou zo maar kunnen dat de nieuwste versie niet helemaal spoort.

• Khormax
Zal die eens proberen. Is wel raar dat steam games dan nog helemaal goed draaien?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 16:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Drivers zijn dan ook rare dingen (al helemaal AMD drivers, als je het mij vraagt). Kan net zijn dat bepaalde games bepaalde functies aanroepen die niet helemaal goed werken met de laatste driver, of wellicht heeft de driver niet door dat er werk aan de winkel is in bepaalde games. Het zou misschien zelfs kunnen dat sommige games de Intel IGP aanspreken, in plaats van de AMD kaart. Ik geloof dat relatief veel moederborden tegenwoordig Lucid technologie ondersteunen, zodat je Intel IGP het kan overnemen van je videokaart. Energiebesparing en zo. Zou ook wel eens kunnen dat het daar mis gaat. Als je PC dergelijke technologie bevat kan je eens proberen doe dingen uit te schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 30-04-2014 14:58 ]

• Khormax
Hmm ok, ben aan het zoeken op dit moment maar op de site kan ik niet direct oudere drivers vinden voor men grafische kaart?
Ben de catalyst software suit aan het downloaden maar ben niet zeker dat ik daar de keuze heb om een oudere driver te kiezen

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://www2.ati.com/drive...rc-v1.0-windows-apr17.exe

Probeer die, met de 14.4 whql heb ik nog geen succes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Khormax
Kan de download niet vinden volgens de site

• Khormax
ehh.. denk dat ik het probleem gevonden heb.
Energieschema stond op energiebesparing.
Weet niet hoe dit opeens gebeurd is.
Hoe kan het veranderen van energieschema opeens 50+fps geven in sommige games? O_O
Modbreak:Aub niet je topic <24u omhoog schoppen :o

Als je iets toe te voegen hebt aan een post voordat iemand erop gereageerd heeft, gebruik de Wijzig-knop.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 30-04-2014 21:26 ]

Verwijderd

Tja dat zal wel te maken hebben met dat er ergens iets bespaard weggezet word lijkt me???

Correct me if iam wrong

• Khormax
Ja tuurlijk maar had nooit verwacht dat sommige games gewoon onspeelbaar waren op energiebesparing.
Heb nochtans een zeer deftige grafische kaart lijkt me.
Nu ja probleem opgelost zonder clean install van OS wat me heel blij maakt :D
Bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1