• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik wil graag een shotgun microfoon gebruiken op mijn DSLR om de geluidskwaliteit van mijn video-opnamen te verhogen. De DSLR zorgt echter niet voor voeding van de microfoon die ik wil gebruiken op de camera.

Kan ik dit oplossen door een iRig. tussen de camera en de microfoon te zetten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het betreft een Canon EOS 700D en een AKG C568 EB microfoon.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke iRig bedoel je precies?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk dat er wel adapters zijn met versterker en fantoomvoeding, wat heb je zelf al op google gevonden over die iRig?

ora et labora

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Wil je per se dan een voeding voor je microfoon? Want die dingen zijn erg zuinig en kunnen behoorlijk lang doen met een batterij.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Universal Creations schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:43:
Wil je per se dan een voeding voor je microfoon? Want die dingen zijn erg zuinig en kunnen behoorlijk lang doen met een batterij.
Die mic heeft phantom power nodig en dat geeft z'n camera niet. Dus dan heeft 'ie een externe voeding nodig.

TS kan overigens ook dit apparaat gebruiken, er van uitgaande dat z'n cam geen voorversterker nodig heeft: http://www.akg.com/B18-779.html?pid=112

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 30-04-2014 00:47 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
In deze brochure staat dat er ook een battery pack voor was. Geen idee of je daar nog aan kunt komen en wat voor formaat dat heeft, maar wie weet kost het weinig en is het redelijk compact.

Edit: spuit elf...... de voeding is bovenstaande....

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 30-04-2014 00:51 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is die B18 die ik hierboven link.

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 22:40
De Irig is prima bruikbaar! Alleen heb je nog steeds het probleem met de ''slechte'' versterker in een dslr.

Ik raad je aan om een externe recorder te kopen en die bijv. door te lussen naar je camera. Ben je wel meer geld aan kwijt. Maar is op lange termijn langer houdbaar.

Tascam DR-40 bijvoorbeeld heeft een goede prijs. Waar je veel meer aan hebt!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
De B18 battery-pack doet eigenlijk precies wat ik nodig heb.

De post van Rickhaha heeft me echter even aan het denken gezet. Na veel gegoogle blijkt dat het gros van de DSLR-filmers gebruik maakt van een audio recorder als de Tascam DR-40 of de Zoom H4N. Het voordeel hierbij is dat ik meer invloed uit kan oefenen op mijn geluid. Daarnaast sta ik vaak ver van het te filmen onderwerp vandaan, maar de audio recoder zou nu eventueel dichterbij geplaatst kunnen worden. Het kost iets meer, maar ik heb er inderdaad veel meer aan. Liever direct goed dan over een maandje weer wat anders aan schaffen.

Dank allen voor de reacties.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Over het algemeen is de Zoom wat beter dan de tascam, kwa support. Althans volgens wat fora die ik er eens op nagelezen heb. Tweede voordeel is dat je met een headphone kan meeluisteren. Je kan ook nog de output doorlussen met wat electronica naar de input van je DSLR. Kwalitatief heb je dan bij de opname al een beter geluid.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Pagina: 1