Hi All,
Ik wil een nieuwe HTPC samenstellen, op basis van mini-itx systeempje, en sta nu voor de volgende keuze (Het systeempje zal OpenELEC vanaf USB stick gaan draaien, eventueel een tweede stickje voor Xubuntu of Debian).
Bay Trail
vs Kabini
Bij beide systemen zie je geen RAM: voor de AMD build heb ik nog 4GB DDR3 liggen, voor de Intel build zal ik mijn laptop gaan upgraden en de 6GB die daarbij vrijkomt in het mini-itx systeem zetten.
Pluspunten Intel:
Als iemand nog koelers weet die geschikt zijn (te maken) voor het AM1 platform: hoor ik ook graag! Must is wel: passief
Ik wil een nieuwe HTPC samenstellen, op basis van mini-itx systeempje, en sta nu voor de volgende keuze (Het systeempje zal OpenELEC vanaf USB stick gaan draaien, eventueel een tweede stickje voor Xubuntu of Debian).
Bay Trail
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock Q1900B-ITX | € 63,20 | € 63,20 |
| 1 | MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) | € 66,42 | € 66,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 129,6 | |
vs Kabini
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 48,89 | € 48,89 |
| 1 | MSI AM1I | € 28,29 | € 28,29 |
| 1 | MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) | € 66,42 | € 66,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 143,60 | |
Bij beide systemen zie je geen RAM: voor de AMD build heb ik nog 4GB DDR3 liggen, voor de Intel build zal ik mijn laptop gaan upgraden en de 6GB die daarbij vrijkomt in het mini-itx systeem zetten.
Pluspunten Intel:
- passief gekoeld
- 10W verbruik (maar Intel meet dit anders dan AMD, toch?)
- SoDIMM, dus:
- Zal laptop gaan upgraden om RAM vrij te maken, kost €120 extra
- Zou iets sneller moeten zijn
- Normaal geheugen, wat ik al heb liggen (4GB)
- Fan op stockkoeler
- Kan geen alternatieve koeler vinden!
Als iemand nog koelers weet die geschikt zijn (te maken) voor het AM1 platform: hoor ik ook graag! Must is wel: passief
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i