Hallo iedereen,
Een half jaar geleden heb ik mijn eigen computer gebouwd. 3 maanden daarna heb ik besloten dat mijn behuizing te klein was en dat ik hem moest vervangen. 2 weken hierna kreeg ik er alweer spijt van, dit kwam doordat ik een keer de moeite nam het forum uit te pluizen, en zo kwam ik hier terecht.
Nu wil ik ook wel een keer mijn eigen behuizing maken. Deze zal voornamelijk uit hout bestaan, dit is namelijk makkelijk te bewerken, en relatief goedkoop. Ook zal het systeem lekker goed gekoeld worden, doormiddel van zes ventilatoren.
Naam verklaring
Een van de dingen die ik al weet is dat de kast groen van kleur moet worden, wat natuurlijk al erg bij de natuur past, ook is hout een van de meest voorkomende materialen in de natuur.
En wat gaat er in deze mod komen?
- Amd Fx-6300
- Gigabyte 990-fxa-ud3
- Corsair CX600M
- 8 GB Ram
- 1 TB hardeschijf
- DVD-speler (ja, ik ben old-school, genoeg dingen die ik niet online kan instaleren)
- Scythe Kaze 5,25
Wat moet er allemaal worden gedaan
[x] Benodigdheden halen (op de fans na).
[x] Het hout voor de buitenkant op maat zagen.
[x] Gaten uitzagen voor de fans, de DVD-speler, de USB, en de fancontroller.
[ ] Gat uitzagen in het zijpaneel voor het plexiglas window.
[ ] Hout aan elkaar vastlijmen en mooi in elkaar zetten.
[ ] Hardware instaleren.
[ ] Systeem opstarten
Hoe ik hoop dat het er uit komt te zien+ bouwtekening
Bouwtekeningen

De bouw
De platen zijn al op maat gezaagt, dus dit deel kunnen we overslaan. Laten we maar verder gaan met de gaten uit te zagen in de voor-, en bovenkant.

Ziet er wel aardig uit, kijken of dat alles past.

Past mooi.

Fan controller past prima, moet toch nog maar wat beter afwerken bij de USB-poort.
Dit was het weer voor vandaag, ik ga proberen om morgen weer een heel stuk verder te komen. Ik hoop de achterkant af te hebben, en misschien zelfs al een deel van het zijpaneel.
Een half jaar geleden heb ik mijn eigen computer gebouwd. 3 maanden daarna heb ik besloten dat mijn behuizing te klein was en dat ik hem moest vervangen. 2 weken hierna kreeg ik er alweer spijt van, dit kwam doordat ik een keer de moeite nam het forum uit te pluizen, en zo kwam ik hier terecht.
Nu wil ik ook wel een keer mijn eigen behuizing maken. Deze zal voornamelijk uit hout bestaan, dit is namelijk makkelijk te bewerken, en relatief goedkoop. Ook zal het systeem lekker goed gekoeld worden, doormiddel van zes ventilatoren.
Naam verklaring
Een van de dingen die ik al weet is dat de kast groen van kleur moet worden, wat natuurlijk al erg bij de natuur past, ook is hout een van de meest voorkomende materialen in de natuur.
En wat gaat er in deze mod komen?
- Amd Fx-6300
- Gigabyte 990-fxa-ud3
- Corsair CX600M
- 8 GB Ram
- 1 TB hardeschijf
- DVD-speler (ja, ik ben old-school, genoeg dingen die ik niet online kan instaleren)
- Scythe Kaze 5,25
Wat moet er allemaal worden gedaan
[x] Benodigdheden halen (op de fans na).
[x] Het hout voor de buitenkant op maat zagen.
[x] Gaten uitzagen voor de fans, de DVD-speler, de USB, en de fancontroller.
[ ] Gat uitzagen in het zijpaneel voor het plexiglas window.
[ ] Hout aan elkaar vastlijmen en mooi in elkaar zetten.
[ ] Hardware instaleren.
[ ] Systeem opstarten
Hoe ik hoop dat het er uit komt te zien+ bouwtekening
Bouwtekeningen

De bouw
De platen zijn al op maat gezaagt, dus dit deel kunnen we overslaan. Laten we maar verder gaan met de gaten uit te zagen in de voor-, en bovenkant.

Ziet er wel aardig uit, kijken of dat alles past.

Past mooi.

Fan controller past prima, moet toch nog maar wat beter afwerken bij de USB-poort.
Dit was het weer voor vandaag, ik ga proberen om morgen weer een heel stuk verder te komen. Ik hoop de achterkant af te hebben, en misschien zelfs al een deel van het zijpaneel.