Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Intel 7260

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 20:49
Ik heb een nieuwe laptop gekocht namelijk de Asus N550jv maar deze heeft niet echt een geweldige netwerkkaart. De Intel 7260 krijgt goede beoordelingen daarom heb ik die gekozen

ik heb de oude nu vervangen voor een Intel 7260 netwerk kaart die ook 5GHz ondersteund, maar met deze kaart is de verbinding op 2,4ghz nog slechter dan de oude kaart, ik heb thuis een 120mbit verbinding maar mag blij zijn als ik kan downloaden met 1 of 2 mb per seconde, ik heb al de nieuwste driver geinstalleerd maar maakt geen verschil, op 5ghz is het net zo slecht.

Modem staat in de woonkamer, betreft een UPC Horizon modem maar als ik nou daar zit of in de woonkamer het maakt niet veel verschil, heb ook wat met channels zitten spelen maar nee hoor, 5GHz wordt hier in de buurt niet eens gebruikt maar de snelheid blijft slecht

Weet iemand hoe dit kan?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Schakel 802.11ac op je netwerkkaart eens uit en zet op je Horizon box zowel 2,4GHz en 5GHz vast op 20MHz channels. Test dan nog eens.

• DM89
hoe schakel je 802.11ac uit? :$

In het modem, waar moet 802.11-modus op staan? op enkel of gemengd?

Als ik speedtest draai op me telefoon is de verbinding een stuk sneller dan via de laptop, ook niet volle snelheid maar +- 30mb de laptop haalt misschien 10 of langzamer :/

[ Voor 101% gewijzigd door DM89 op 29-04-2014 22:12 ]

• DM89
Heb net een oudere driver geinstalleerd, nu is het een stuk sneller, haal op 5GHz nu 50-60mbps al is het nog steeds niet optimaal

[ Voor 40% gewijzigd door DM89 op 30-04-2014 00:36 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
50 tot 60Mbps is al erg netjes draadloos, wil je echt snel >> UTP kabel leggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, met een AC-7260 is 50-60Mbs erg karig. Ik haal hier 290Mbps, en dat is op een laptop met twee zeer middelmatige antennes :o

Je moet daarvoor natuurlijk wel een 802.11ac AP/router hebben, maar zelfs met 802.11n haal ik in 5GHz ruim 150Mbps met een reguliere UPC kabelmodem (Technicolor-geval). Hier lijkt iets flink mis te zijn - of TS zit op flinke afstand/achter flinke demping van modem.

Overigens, "modem staat in de woonkamer" - waar? Als het achter of onder de TV tussen een nest aan kabels is, is dat totaal niet bevorderlijk voor het signaal. Idem als het in een kast zit. Zo ja, zet het eens vol in zicht en kijk wat dan gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

• DM89
De modem van UPC.. Horizon is gewoon ruk, dat aparaat staat in een tv kast onder tv, ja daar moest het komen te staan van mijn ouders, ik heb nu 5GHz uitgeschakeld en haal op 2,4GHz nu volgens speedtest.net afgerond 70mbit, Als ik 5GHz inschakel wordt het wat lager, dus 5GHz stoort de 2,4GHz? daarnaast is de snelheid op 5GHz nog wel stukken minder.

Ik woon in een flat, ik zit denk ik 4-5 meter van de modem af, als ik in de woonkamer ga zitten wordt het wel sneller.

signaal op mijn slaapkamer is volgens inSSIDer -50-60 en in de woonkamer op de -40 en als ik bijna tegen de modem aan zit -30

Soms zakt de snelheid wel in van 70 naar 45... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door DM89 op 30-04-2014 00:49 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, alleen 2,4GHz (buren, magnetrons, bluetooth, eigenlijk alles op die band) stuurt 2,4GHz. Dat, en muren, kasten, kabels, het feit dat je signaal geometrie meer een schotel is in plaats van een bubbel... 5GHz heeft gewoon veel meer moeite om verder te komen... je zal beter bereik krijgen als je er recht op zit echter... Wifi is gewoon niet zo... betrouwbaar. Tenminste, het is wel betrouwbaar, maar van té veel factoren afhankelijk.

• DM89
Naja, het is al beter dan dat het was maar nog niet wat ik er van verwacht had. Snelheid is nu sneller dan de vorige netwerkkaart maar wel afwisselend, van 70 naar 45 naar 55 naar 40 naar 60 naar 35 enz.. Kijk het nog even af, films downloaden wordt sowieso via de kabel om die 120mbit te halen. Denk dat ik er teveel van verwacht heb.

Gezellig druk :o
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img836/3407/n06c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 30-04-2014 01:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor 2.4Ghz zijn de snelheden vrij normaal, maar 5Ghz zou echt beter moeten kunnen. Om dat te troubleshooten zou ik echt even (al is het maar om te testen) die modem uitbouwen en bovenop de meubel leggen. Als je weet hoe het dan werkt kun je het weer inbouwen...

Sowieso erg bijzonder om in een zin aan te geven dat je ouders de AP je verplichten om de AP op een beroerde plek te plaatsen en dan te kankeren op het apparaat zelf - die beroerde plaatsing doen jullie toch echt zelf :o

Iets anders wat ik trouwens afvraag: zou het kunnen dat de antennes in je laptop gewoon niet voor 5GHz geschikt zijn en daarom slecht presteren? Wat haal je op 5GHz op een ander netwerk? Als dat significant beter is (zoals gezegd, 150Mbps bij 2x2:2 802.11n moet op paar meter afstand makkelijk haalbaar zijn) is je gemopper over je AP (of iig de plaatsing ervan) allicht terecht, maar als dat even slecht is, is het gewoon de laptop.

Oslik blyat! Oslik!

• DM89
Ik heb het horizon modem net uit de kast gehaald en er boven op gezet, verschil is 0, op dit moment zijn de snelheden opeens weer zeer slecht en kom ik met speedtest tussen de 5-10 mbps. Het zou kunnen dat de laptop antennes de 5GHz niet ondersteunen maar daar heb ik niet veel verstand van, in eerste instantie moet gewoon de 2,4GHz goed zijn.

Gisteren haalde ik dus nog redelijk hoge snelheid nu haal ik weer niks, heb gister tot diep in de nacht zitten zoeken op google en ik ben blijkbaar niet de enigste met problemen, bij de een werkt de kaart perfect en bij de andere zeer slecht, het zou ook met de drivers te maken kunnen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img836/1663/7p4c.jpg

8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 30-04-2014 09:24 ]

• DM89
Ik heb inmiddels maar weer het originele netwerk kaartje terug in de laptop gezet en daar laat ik het bij, deze is stabieler maar helaas is de snelheid ook niet hoog, al komt deze meestal tussen de 15 en de 20.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

mjl

Ugh

Bj mij scheelt het als ik de bluetooth functie van het kaartje niet gebruik. Zodra ik iets met bluetooth verbind is het hommeles, als het uit staat is de kaart een stuk sneller.

-------

Pagina: 1