Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HBO Informatica Laptop Advies

Pagina: 1
Acties:

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:05
Hallo,

Eind deze zomer begin ik aan de opleiding HBO informatica.
Nu ben ik aan het kijken wat voor laptop ik nodig heb.

Op dit moment heb ik een laptop met volgende specs:

Asus X73 Series X73SD-TY084V
http://tweakers.net/price...3sd-ty084v/specificaties/

Intel Pentium Dual Core B960 2,2GHz
4GB DDR3
320GB HDD
17,3" Schermresolutie 1600x900 (WXGA++) GeForce 610M

De school geeft het volgende advies:
i5 of i7 CPU
8GB Ram of meer.
320GB HDD of meer.
Videokaart met Dx9 ondersteuning

Wat kunnen jullie mij adviseren? Iemand die ook de opleiding doet?

Budget liefst zo laag mogelijk maar de echte max is denk 700.
Gamen is niet echt een must heb ik een vaste PC voor.

Alvast bedankt! Als ik meer moet plaatsen dan hoor ik het graag.

Groet,

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
Je bent echt niet de enige, kijk maar eens verder in dit subforum.

In tegenstelling tot wat heel vaak gedacht wordt, hoef je echt geen monsterlaptop te hebben om dit soort studies te volgen. OK, je moet niet met een netbookje of iets dergelijks aankomen, maar verder weinig bijzonders.
Let vooral op:
- Lekker ruime resolutie, toch minstens 1080p. Dan kun je tenminste nog wat regels code kwijt, ook met UML diagrammen tekenen heb je dan wat meer ruimte.
- Accu: lang niet alle hogescholen hebben overal (genoeg) stopcontacten, en met een ruime accu kun je tenminste overal lekker werken
- SSD: wie kan tegenwoordig nog lekker werken zonder?
- Fatsoenlijk toetsenbord, je moet er wel lekker grote stukken op kunnen typen. Daadwerkelijk uitproberen in winkel

Dus ik denk dat je nu wel genoeg parametertjes hebt om lekker in de Pricewatch te spelen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ShitHappens op 29-04-2014 21:54 ]

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 21:07
Ik zou persoonlijk geen 17inch scherm nemen voor je studie, dat ding sjouw je de hele dag rond en moet in je niet bruggertas passen (je bent immers student!). Al zou ik voor werkplezier en gemak niet onder de 13inch gaan zitten. Voor je studie is werkgeheugen (al denk ik dat 6gb ook al genoeg is zulke heftige dingen zul je niet doen) en een solide processor genoeg Dx9 wordt door meeste kaarten ondersteund als ik het goed heb zelfs door Intel HD Graphics (4000 die meeste I5 en i7 hebben).

Ik heb zelf kort gekeken naar alle computers tot 680euro met 8gb en intel i5-i7 die niet meer wegen dan 2.74kg

pricewatch: Lenovo IdeaPad G500S (00234)

pricewatch: Acer Aspire E1 572-54208G50Mnkk

Kijk maar of deze toevallig bevallen. Die eerste vond ik trouwens 2 versies van en scheelde een paar tientjes zonder enig verschil behalve dat deze maar 1 verkooppunt heeft en de andere iets meer. Dus mocht dat niet werken zoek ff die andere op, er zit ook nog eens een videochip in dus kan zelfs een keertje een gamepje doen.