Ik heb laatst ook al een topic geplaatst met nagenoeg dezelfde vraag, maar ik wil helemaal zeker zijn van m'n aankoop, vandaar dus even een dubbelcheck.
Ik wil een HTPC gaan bouwen om daar MediaPortal op te draaien. Wat de HTPC moet kunnen:
- Alle Media afspelen. Van DivX tot BluRay 3D (TV is uiteraard 3D geschikt)
Ik heb geprobeerd er een beetje me er in te verdiepen, maar als het lukt wil ik er op den duur eigenlijk ook een TV kaart in doen om hem als een soort set-top box te gebruiken. Ik heb daar echter 0,0 verstand van, dus ik weet niet of dat (nog) mogelijk is.
Het belangrijkste: het moet allemaal vloeiend lopen. Uiteraard moet de media gewoon vloeiend afgespeeld worden, maar ook het menu van de media-center software moet lekker vloeiend lopen. Ik heb (nog) geen NAS, dus tot die tijd wil ik een 3 TB interne HDD gebruiken. De MS-Tech kast wordt geleverd inclusief 350W voeding.
Kritiek is juist gewenst. Indien je denkt dat ik beter een onderdeel anders kan doen, dan hoor ik het graag.
Ik wil een HTPC gaan bouwen om daar MediaPortal op te draaien. Wat de HTPC moet kunnen:
- Alle Media afspelen. Van DivX tot BluRay 3D (TV is uiteraard 3D geschikt)
Ik heb geprobeerd er een beetje me er in te verdiepen, maar als het lukt wil ik er op den duur eigenlijk ook een TV kaart in doen om hem als een soort set-top box te gebruiken. Ik heb daar echter 0,0 verstand van, dus ik weet niet of dat (nog) mogelijk is.
Het belangrijkste: het moet allemaal vloeiend lopen. Uiteraard moet de media gewoon vloeiend afgespeeld worden, maar ook het menu van de media-center software moet lekker vloeiend lopen. Ik heb (nog) geen NAS, dus tot die tijd wil ik een 3 TB interne HDD gebruiken. De MS-Tech kast wordt geleverd inclusief 350W voeding.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | ASRock FM2A78M-ITX+ | € 71,41 | € 71,41 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 89,85 | € 89,85 |
| 1 | MS-Tech MC-1200 | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 60GB | € 41,04 | € 41,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 375,20 | |
Kritiek is juist gewenst. Indien je denkt dat ik beter een onderdeel anders kan doen, dan hoor ik het graag.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL