Toon posts:

Primaire videokaart instellingen????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alienware 17 laptop met 2 videokaarten (Intel(R) HD Graphics 4600 (standaard??? en NVIDIA GeForce GTX 765M ), en volgens mijn instellingen is de Intel kaart de primaire kaart en kan mijn beeldscherm alleen op de intel kaart selecteren.

Aangezien mijn nvidiakaart de meest krachtige is lijkt het mij dat deze de primaire kaart zou moeten zijn, maar ik heb er weinig verstand van hoe deze instellingen moeten zijn.

Kan iemand vertellen of deze instellingen kloppen en zo niet hoe ik mijn nvidia kaart als primair kan instellen?

alvast bedankt!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Nee. De videokaart schakel je enkel in als je meer "power" nodig hebt, een laptop is altijd nog ontworpen rondom batterijduur. Dus je HD4600 is je primaire kaart. Echter onder je batterij instellingen kun je instellen dat enkel je grafische kaart wordt gebruikt als je laptop aan het stroomnetwerk hangt.

[ Voor 29% gewijzigd door bbblije op 29-04-2014 22:18 ]

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10-2025
Inderdaad. Standaard Gebruikt je laptop de HD grapics. Als je gaat gamen schakelt de Geforce in. Als je het idee hebt dat je game (of ander programma dat de videokaart graag gebruikt) slecht loopt moet je even kijken of hij wel daadwerkelijk op de geforce draait.

Als je een programma start kan je met de rechtermuisknop er op klikken en vaak ergens kiezen om het programma uit te voeren met de 'krachtige' video kaart. In het Nvidia configuratie scherm kan je dat per programma ook instellen geloof ik.