Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gedeeld internet (computer naar computer) IP in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-11 10:19
Hallo allemaal,

Ik heb hier twee computers, een iMac en een zelfgebouwde PC.
De iMac opzich gebruik ik eigenlijk niet meer, maar omdat het één van de weinige modellen is die ook als monitor kan dienen (mini displayport) gebruik ik deze als monitor voor mijn pc. Maar nu gebruik ik de iMac dus ook om via WiFi (Airport) naar Ethernet internet te sharen met mijn PC.

Dit werkt allemaal perfect, de snelheden zijn top, maar nu heb ik één probleem:
De PC krijgt een lokaal IP toegewezen door de iMac, dus niet door de router.
(bijv. mijn lokaal IP-adres nu is 192.168.2.4 en dat van de iMac 192.168.2.1)
De iMac krijgt dan op zijn beurt een IP-adres toegewezen door mijn router, via de ingebouwde WiFi/Airport kaart.

Nu kan ik op mijn PC geen andere apparaten/netwerk-hardeschijven zien, enkel de iMac.
Ook zou ik de PC graag gebruiken voor Steam in-home streaming, waarvoor twee PCs zich op eenzelfde netwerk moeten bevinden, wat hier dus niet helemaal het geval is.

Zou het dus mogelijk zijn om mijn PC toch een IP-adres van de router te geven? (en dus niet enkel in het netwerkje PC>iMac)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probleem is niet de IP-adressen, maar het feit dat die iMac blijkbaar aan het NATten is. Voor wat jij wilt moet dat ding enkel bridgen. In netwerkspeak, hij is nu op laag 3 bezig twee netwerken te koppelen, terwijl je wilt dat hij alleen op laag 2 werkt en dat alles een enkele netwerk blijft.

Geen idee of dat kan met default MacOS, maar dat is waar je op moet zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan. Ten eerste moet je dan internet sharing uitzetten. Vervolgens ga je in System Preferences naar Network, en kies je onderaan je interfaces bij het tandwieltje voor 'Manage Virtual Interfaces'. Daar voeg je een bridge toe met je wifi en ethernet interfaces erin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-11 10:19
Ik heb geprobeerd een bridge te maken, maar wanneer ik de bridge (Ethernet en Wi-Fi) aanmaak, werkt WiFi opeens niet meer, het WiFi-icoontje verandert dan in een kruis en als ik met een netwerk wil verbinden, krijg ik een foutmelding en iets van 'Run diagnostics', wat me ook niet verder helpt... Ik heb ook geprobeerd met een manueel IP een bridge te maken (dus zonder DHCP) maar nog werkte Wi-Fi niet.. Suggesties? :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik krijg dat ook niet aan de gang. Ik zie wel packets de wifi op gaan, maar een antwoord komt nooit terug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.