Afstand geluidskaart en grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 14:51
Hallo,

Weet niet precies of dit hier thuis hoort, indien niet het geval, mijn excuses!

Ik vroeg me af, of het kwaad kon als een geluidskaart erg dicht tegen de grafische kaart aan zit.

Het zit namelijk als volgt in me PC:

Foto: Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2vadsmh.jpg

Zoals de foto hier boven, ga ik problemen ondervinden met hitte en dan bedoel ik voornamelijk de geluidskaart want de grafische kaart kan behoorlijk veel hitte creëren onder het gamen.

Alvast bedankt :)

Mijn PC configuratie

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik ken het probleem , een kaart voor de fans van de gpu kan de temps zo maar van 50-55c full load naar 90-95c full load laten gaan.

Je gaat inderdaad problemen ervaren als je een "hoge" geluidskaart hebt. Een eventuele oplossing zou zijn je onderste PCI-E slot gebruiken voor bv een Asus Xonar XDG (ca 30-35 euro). Dit is een redelijk goedkope oplossing waardoor je toch kan genieten van wat beter geluid terwijl je kaart niet zo warm wordt dat hij zichzelf terugklokt.

Je temps zullen dan wel iets hoger worden maar niet tov het gebruik van het pci slot net onder je video kaart.

hopelijk heb je hier wat aan!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Aionicus schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:07:
Ik ken het probleem , een kaart voor de fans van de gpu kan de temps zo maar van 50-55c full load naar 90-95c full load laten gaan.

Je gaat inderdaad problemen ervaren als je een "hoge" geluidskaart hebt. Een eventuele oplossing zou zijn je onderste PCI-E slot gebruiken voor bv een Asus Xonar XDG (ca 30-35 euro). Dit is een redelijk goedkope oplossing waardoor je toch kan genieten van wat beter geluid terwijl je kaart niet zo warm wordt dat hij zichzelf terugklokt.

Je temps zullen dan wel iets hoger worden maar niet tov het gebruik van het pci slot net onder je video kaart.

hopelijk heb je hier wat aan!
De geluidskaart zit boven de videokaart :+

@TS, moet lukken ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:56
Idd, zo met de geluidskaart boven de videokaart kan het weinig kwaad, het blokkeert geen airflow oid en de kaart wordt niet warm genoeg dat de videokaart daar weer last van zou kunnen ondervinden.

Geen probleem!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 14:51
Thanks iedereen! Dat is wel een geruststelling :-)

Mijn PC configuratie