Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin and light laptop voor max 650. reël?

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Mijn vorige laptop: pricewatch: Samsung NP535U3C-K02NL
Is helaas overleden, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe.
Wat ik fijn vond aan mijn oude was het gewicht, materiaal (degelijk) en nog een beetje gpu power door de 7500G gpu. ook had ik hier een ssd in gebouwd, en daar ben ik eigenlijk zo aan gewend dat ik niet meer zonder wil. Af en toe liep ik tegen de beperkte kracht van de apu aan, en ben benieuwd of ik voor 650€ wat meer power kan krijgen.

Ook vind ik het fijn om af en toe er een filmpje op te kijken. Ik zoek dus een lichte laptop, minder dan 15 inch met wat power, en eventueel een touchscreen zou mooi zijn.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga de laptop voor hbo studie Business IT en management gebruiken (volgens mij wat vm's draaien,) beetje pit moet de laptop wel hebben en er af en toe een spelletje op spelen, vandaar mijn wens met een goede gpu.

Wat mag je laptop gaan kosten?

650€, dit is niet de absolute max, maar moet wel rond dat bedrag.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Er wordt veel mee gesleept, daarom mijn wens van minder dan 15 inch. accuduur van 3-4uur is wel voldoende, meer is altijd beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Enige merk waar ik uit de buurt van wil blijven zijn Acer en Packard Bell, vanwege meerdere slechte ervaringen.

wat heb ik zelf al gevonden?

na wat zoeken in de pricewatch kom ik op deze modellen uit:

pricewatch: Lenovo Flex 14D-00081

mooi concept, net nieuw model, en ongeveer dezelfde power als wat ik had, maar met touchscreen en flip techniek, ook nog geld over om een mooie ssd in te zetten.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 14 (59407862)
Dezelfde maar dan met i3, qua cpu weer wat meer kracht, wel stuk duurder.

pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K06NL
De opvolger van mijn notebook, ziet er ook goe duit, maar ben bang dat ik toch wat power ga missen.

pricewatch: Asus R453LA-WX080H
mooi apparaat, alleen geen hele sterke gpu, wel weer krachtige cpu.

Ik hoop dat ik genoeg informatie zo heb gegeven, en dat wat ik zoek een beetje te krijgen is voor dit bedrag, alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Die ultrabooks hebben bijna allemaal alleen de Intel IGP. De HD4400 zit in de i3 4010U en i5 4200U, deze is maar een klein beetje sneller dan de oude AMD grafische unit.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:48:
Die ultrabooks hebben bijna allemaal alleen de Intel IGP. De HD4400 zit in de i3 4010U en i5 4200U, deze is maar een klein beetje sneller dan de oude AMD grafische unit.
bedankt voor de tip, dat wist ik niet. Wat is nu slim om te doen? voor hoeveel meer heb je een betere gpu? of is dat de meerprijs niet waard? Misschien toch maar voor een intel gpu gaan. Zag ook dat de lenovo toetsenbord verlichting heeft, leuke optie :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 20:44

Roytoch

Nietes

De Asus is wat lomp - de manier waarop de foto's geschoten zijn doen hem dunner lijken dan hij is (foto). Best een prima laptop hoor, verder, maar thin vind ik hem niet. Sowieso: optical drive = onnodig denk ik? Dan vind ik het chassis van de S400 prettiger (pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H) maar die is specswise weer minder interessant.

De Samsung is vrij traag. Behuizing is tof, maar de plus en de lite zijn echt twee compleet andere beestjes, snelheidswise.

De eisen voor een ultrabook zijn wat hoger geworden (touchscreen etc) waardoor helaas de prijzen van vorig jaar (999 voor een normaal merk ultrabook) niet echt gedaald zijn. 649 is daardoor toch best een lastig prijspunt voor een echte thin and light.

Ik snap je merkvoorkeur, zeker PB, maar Acer chassis als de V7 (link: pricewatch: Acer Aspire V7-482P-54208G50tii) zijn echt onvergelijkbaar met de plastieken Aspires van weleer. Wellicht toch de moeite waard een keer vast te pakken in een winkel. Ook een V5 is een stukje beter nu: pricewatch: Acer Aspire V5-473P-54204G50aii. Maar wellicht geen goed idee om tegen je initiële voorkeur in te gaan.

Welles

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Roytoch schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:52:
De Asus is wat lomp - de manier waarop de foto's geschoten zijn doen hem dunner lijken dan hij is (foto). Best een prima laptop hoor, verder, maar thin vind ik hem niet. Sowieso: optical drive = onnodig denk ik? Dan vind ik het chassis van de S400 prettiger (pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H) maar die is specswise weer minder interessant.

De Samsung is vrij traag. Behuizing is tof, maar de plus en de lite zijn echt twee compleet andere beestjes, snelheidswise.

De eisen voor een ultrabook zijn wat hoger geworden (touchscreen etc) waardoor helaas de prijzen van vorig jaar (999 voor een normaal merk ultrabook) niet echt gedaald zijn. 649 is daardoor toch best een lastig prijspunt voor een echte thin and light.

Ik snap je merkvoorkeur, zeker PB, maar Acer chassis als de V7 (link: pricewatch: Acer Aspire V7-482P-54208G50tii) zijn echt onvergelijkbaar met de plastieken Aspires van weleer. Wellicht toch de moeite waard een keer vast te pakken in een winkel. Ook een V5 is een stukje beter nu: pricewatch: Acer Aspire V5-473P-54204G50aii. Maar wellicht geen goed idee om tegen je initiële voorkeur in te gaan.
bedankt voor je info! De asus valt inderdaad dan af, heb niet echt een dvd speler nodig, en wel te dik zoals de foto die je liet zien. Qua prijs valt het mij inderdaad tegen voor wat je nu meer krijgt t.o.v. min oude. Wat betreft de acer's, vind daar niet echt een meerwaarde in zitten voor mijzelf om voor die te gaan, plus dat ik er geen fan van ben. Lastig zo...

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 20:44

Roytoch

Nietes

Is absoluut lastig. Ik zou ook niet al te veel rare innovaties of prijsdalingen verwachten de komende tijd. Geheugen wordt dusdanig duurder - daarmee ook verkoopprijzen van lower-end laptops - dat de specs/prijs van wat er over 3 maand is ook niet opeens significant beter is. Lastige is ook dat Samsung redelijk veel minder breed laptops produceert/verkoopt en zich echt richt op chromebook + 9lite/plus (vroeger hadden ze van 3xx tot 9xx een brede lineup), en dat Sony ook weg is. Toshiba heeft op dit moment wat minder in het ultrabook segment en richt zich vooral op 15.6" i3/i5, HP is soms een optie (af en toe goed gespecte hp 15 ultrabooks maar die zijn je wellicht te groot). Asus is eigenlijk je beste optie - redelijke specs, sterke behuizingen, relatief weinig klachten over bouwkwaliteit. Maar in jouw geval zou ik echt even naar een fysieke winkel lopen om de S400 vast te houden.

Voor de Lenovo geldt overigens wat voor die Samsung Lite ook geldt (die 'Samsung Quad Core' is ook gewoon een AMD).

Welles

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Roytoch schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:28:
Is absoluut lastig. Ik zou ook niet al te veel rare innovaties of prijsdalingen verwachten de komende tijd. Geheugen wordt dusdanig duurder - daarmee ook verkoopprijzen van lower-end laptops - dat de specs/prijs van wat er over 3 maand is ook niet opeens significant beter is. Lastige is ook dat Samsung redelijk veel minder breed laptops produceert/verkoopt en zich echt richt op chromebook + 9lite/plus (vroeger hadden ze van 3xx tot 9xx een brede lineup), en dat Sony ook weg is. Toshiba heeft op dit moment wat minder in het ultrabook segment en richt zich vooral op 15.6" i3/i5, HP is soms een optie (af en toe goed gespecte hp 15 ultrabooks maar die zijn je wellicht te groot). Asus is eigenlijk je beste optie - redelijke specs, sterke behuizingen, relatief weinig klachten over bouwkwaliteit. Maar in jouw geval zou ik echt even naar een fysieke winkel lopen om de S400 vast te houden.

Voor de Lenovo geldt overigens wat voor die Samsung Lite ook geldt (die 'Samsung Quad Core' is ook gewoon een AMD).
Ik zit dus precies in een tussensegment. Die s400 ziet er goed uit, maar wel duur. Deze heeft volgens mij dezelfde behuizing en toch nog goede specs:
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA038H

Twijfel nu tussen deze en de nieuwe lenovo, zijn er nog andere kandidaten? :)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als je een aardige gpu wil is http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/ wel en goede optie denk ik. De huidige prijs van 720 is wellicht wat hoog, maar lenovo heeft vaak kortingscodes, dus er kan nog wat vanaf.

• Mariekelisa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
En wat vind je van de HP Pavilion TouchSmart 14-n220ed? T/m morgen nog 100 euro cashbak van HP.

Sorry zit even snel op mn telefoon vandaar geen pricewatch link.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Jornv schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:12:
Als je een aardige gpu wil is http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/ wel en goede optie denk ik. De huidige prijs van 720 is wellicht wat hoog, maar lenovo heeft vaak kortingscodes, dus er kan nog wat vanaf.
Heel interessant, kan inderdaad de code gebruiken die hier op tweakers staat. Terwijl ik zat te kijken zag ik op de lenovo UK site, de flex 14 met i5 en 820m,

http://shop.lenovo.com/gb...4/?sb=:000001D4:0002BE55:

maar die is natuurlijk weer niet hier verkrijgbaar :( Heb lenovo een mail gestuurd of deze nog in die configuratie beschikbaar komt.
Mariekelisa schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:06:
En wat vind je van de HP Pavilion TouchSmart 14-n220ed? T/m morgen nog 100 euro cashbak van HP.

Sorry zit even snel op mn telefoon vandaar geen pricewatch link.
Bedankt voor je link, ga hier ook naar kijken :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 29-04-2014 23:15 ]

• Mariekelisa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik volg even, ben zelf ook naar zoek naar vrijwel hetzelfde namelijk. Had de door jou genoemde Asus R453LA op t oog maar neig eigenlijk nu sterk naar deze.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Mariekelisa schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:17:
Ik volg even, ben zelf ook naar zoek naar vrijwel hetzelfde namelijk. Had de door jou genoemde Asus R453LA op t oog maar neig eigenlijk nu sterk naar deze.
De Sony die bij je genoemd werd ziet er ook goed uit:

http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

Jammer van de processor, wel mooi scherm en behuizing!

Die Hp ziet er een stuk minder degelijk (veel glanzend plastic) uit, en geen reviews te vinden inderdaad.

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Rick-Jan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:28:
Mijn vorige laptop: pricewatch: Samsung NP535U3C-K02NL
Is helaas overleden, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe.
......
De eerste pricewatch vermelding van de laptop is 7 november 2013: zou het zo kunnen zijn dat je laptopje nog garantie heeft?

Je kan hier beter niets zetten....

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
FunFactory schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:20:
[...]

De eerste pricewatch vermelding van de laptop is 7 november 2013: zou het zo kunnen zijn dat je laptopje nog garantie heeft?
Goede, maar helaas wordt waterschade wordt niet gedekt onder garantie, maar wel onder verzekering :) nu aan het twijfelen over de lenovo s440, met of zonder touch, de Sony en de lenovo flex.

• Jornv
Bedenk dat de S440 met touch een hogere scherm resolutie heeft (vaak zijn hogere resolutie schermen ook van hogere kwaliteit dan de standaard 1366x768 varianten)

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Rick-Jan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:29:
[...]

Goede, maar helaas wordt waterschade wordt niet gedekt onder garantie, maar wel onder verzekering :) nu aan het twijfelen over de lenovo s440, met of zonder touch, de Sony en de lenovo flex.
Van die modellen is de S440 verreweg het meest aan te raden, maar dat zie je ook aan de prijs. Het heeft vooral te maken met de processor, die bij de Flex en de Sony echt wel beperkt is. Zeker als je de laptop de komende jaren lekker wil blijven gebruiken kan ik je aanraden om een goede processor te nemen. Die kan je immers niet meer vervangen, terwijl je RAM en HDD bv makkelijk upgraden kan.

Ik heb trouwens de S440 touch voor minder dan 700 euro aangeschaft tijdens een aanbiedingsweekend op de Lenovo site (plus nog een extra kortingscode) dus misschien heb je geluk als je het in de gaten houdt. En als je door nu 100 euro extra te investeren je laptop twee jaar langer kan houden is dat een mooie investering. Het is echt een hele goede laptop met erg mooi design (is natuurlijk persoonlijk) en lekker licht. 14 inch vind ik ook een mooi formaat scherm.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Jornv schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:13:
Bedenk dat de S440 met touch een hogere scherm resolutie heeft (vaak zijn hogere resolutie schermen ook van hogere kwaliteit dan de standaard 1366x768 varianten)
Inderdaad! Alleen ook met korting vind ik 780 te veel geld. Lastig alweer.

@streup bedankt voor je input. Inderdaad zal het de snelste van de drie zijn, maar het verschil is wel even wat meer dan 100 euro. Misschien dat er nog een korting komt..

[ Voor 19% gewijzigd door Rick-Jan op 30-04-2014 13:30 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Rick-Jan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:21:
[...]
Inderdaad zal het de snelste van de drie zijn, maar het verschil is wel even wat meer dan 100 euro. Misschien dat er nog een korting komt..
Ja, ik bedoelde ook 100 euro boven budget :*)
Maar de non-touch kan je toch met kortingscode onder de 700 euro krijgen? Enige nadeel is de resolutie. Die is bij de Sony weer beter maar die is met 11 inch wel erg klein qua scherm (net iets groter dan een iPad). Dat moet je wel willen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Die Pentium in de Sony is wel erg traag.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Hoe traag is de Sony t.o.v. de lenovo?

Touch is ook wel een leuke optie inderdaad, maar niet benodigd. Lagere resolute is Dan wel jammer. Maar heeft de flex ook.

Edit: Sony is wel net zo duur en wel erg mindere CPU. S440 zonder touch is een optie, of de tragere lenovo die wel een stuk goedkoper is.

[ Voor 29% gewijzigd door Rick-Jan op 30-04-2014 15:40 ]

Verwijderd

Jornv schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:13:
Die S440 van 720 euro heeft toch ook maar een 1366 x 768 scherm?

• Jornv
Die van 720 (zonder kortingen) heeft dan ook geen touch. De touch versie (met beter scherm) is op dit moment zonder kortingen 840.

[ Voor 46% gewijzigd door Jornv op 30-04-2014 19:05 ]

• ronaldbeintema
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 22:08
Ik ben op helpmij.nl een soortgelijke discussie gestart, ik heb namelijk dezelfde eisen als jou. Ik heb zelf de volgende twee opties gevonden:

- Lenovo ideapad 13,3 inch met i5 4200u en 500gb+8gb hybrid drive en goede accuduur van 6 uur. Klik! DEZE HEEFT GEEN WINDOWS 8, wat ook niet nodig is aangezien ik die zelf wel heb. Kosten besparing op andere ultrabooks dmv DOS te kopen zou fijn zijn. 499,-

- ASUS Vivobook S400CA Ultrabook Core i5-3317U 1.7GHz 6GB 500GB + 24GB SSD Cache 14.1" Touchscreen Wind 8 Klik! 499,-

Op notebooktest reviews gelezen en beide hebben hun voor en nadelen.

Voordelen lenovo tov Asus:
-Betere accuduur
-Slanker
-Nieuwere generatie processor
-Weegt 1,5kg en dus 300g lichter

Voordelen Asus tov Lenovo:
-Touchscreen
-Legale Windows 8
-Iets beter scherm(beide lage helderheid, maar wat verwacht je voor zo n prijs)

Misschien kunnen we hierop verder borduren? Want voor 500 euro heb je wel degelijk een thin and light laptop imo :)

Verwijderd

Bij Amazon.de zijn het meestal Duitse toetsenborden. Niet interessant dus voor NL.

• ronaldbeintema
Kak vergeten dat het qwertz zijn idd xd Naja je kunt als goed is wel een qwerty tobo voor 30 euro op de kop tikken maar dat moet je ook maar net willen :)

Verwijderd

Nou ja ligt net aan het model en aan de prijzen van de fabrikant. Verder kost een OS ook altijd 85 euro minimaal. Dus zoveel goedkoper ben je dan helemaal niet uit. Slechts enkelen zullen nog een OS hebben liggen of het veel goedkoper kunnen aanschaffen.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Ik heb nog even verder gekeken, en kan het budget wel wat opschroeven. Nu kwam ik de lenovo u410 tegen. Mooie specs, wel een vorige generatie i7 maar die is nog snel zat, goede gpu, touchscreen en krijgt verder goede recenties. Vraag ik mij alleen af hoe snel de hybride schijf combi is, of dat er voor 800 beter te krijgen is.

• ronaldbeintema
Lenovo u410 met i7 weegt meende ik wel veel zwaarder dus niet meer thin en light, kan het mis hebben

[ Voor 32% gewijzigd door ronaldbeintema op 06-05-2014 23:45 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
U410 weeg 1.9 kg tegenover de s440 1.78kg Dat ga je niet merken denk ik :p

• ronaldbeintema
Via amazon uk heb je voor 560 pond, ongeveer 675 euro deze weegt 2kg. Had me verkeken op boxed product weight ;) verzinding is meende ik gratis via amazon en binnen de eu worden er verder geen kosten geheven. http://www.amazon.co.uk/g...d_s=center-6&pf_rd_t=1201

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
nou zojuist u410 binnen, met eerste start meteen bsod :( blijft ook blue screen geven, dat wordt retour :(

Pagina: 1