Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben helemaal ten einde raad!

Ik heb geen internet verbinding op mijn Powerline adapter Sitecom LN-555 icm een Ziggo Ubee EVW 3200.

Het lampje op de lan op het modem brand blauw.

Als ik een gewone utp kabel verbind van router naar pc brand ie groen en alles werkt.

Niemand kan mij verder helpen.

Hier iemand een idee?!

Alvast reuze bedankt,

Mark

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Kan je meer info gegeven. Wat is de doel van die sitecom powerline en hoe ziet je netwerk eruit? Gebruik je 1 of 2 powerline.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer het eerst eens met de beide dlans in de dezelfde contactdoos
werkt dat niet, dan moet je ze waarschijnlijk opnieuw pairen

heb je meerdere fases in huis ? zitten ze allebei op een andere fase ? -> fasekoppelaar kopen

Ook word het aanbevolen om ze het lieft op het stopcontact zelf aan te sluiten en niet op stekkedozen ..

/me oppert titel change: [DLAN] geen verbinding ?

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 29-04-2014 19:36 ]

Iperf

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Als ik de reviews op bol.com eens lees dan zie ik dat het een veel voorkomend probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een nieuwbouw maisonnette doel is:

Internet op het woongemeente zowel bedraad als wifi spot.

Gebruik is 2 adapters.

1 standaard in de meterkast bij het modem van ziggo. Andere homeplug bevind zich in het woon gedeelte 1e verdieping.

De homeplug adapter bevind zich op een andere groep. Ze zijn wel met elkaar paired. Ook op dezelfde groep zijn ze paired en blijft het lampje op de router blauw. Groet mark

Verwijderd

Topicstarter
Titel kan ik niet wijzigen.. Sorry voor mijn onkunde.. Door dit probleem zit ik behoorlijk in de stress excuses hiervoor

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LAN 4 -
LAN 1
Brandt als er een apparaat met een netwerkkabel is
aangesloten op deze poort en het apparaat aan staat
(bijvoorbeeld een PC). Het lampje kleurt:

Blauw
als 10 of 100 Mbps wordt ondersteund.

Groen
als 1 Gbps wordt ondersteund.
Blauw is dus niet fout. alleen 10 of 100mbit

edit:
voor een produkt wat 500mbit claimed te zijn, wel te laag.
heb je een andere kabel voor je ubee naar de dlan ?

stress is nergens voor nodig. kabel werkt toch. gewoon rustig uitzoeken

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 29-04-2014 20:02 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het om nieuwbouw gaat lijkt het me uitermate verstandig om netwerk gelijk goed te regelen, dus om bedraad Ethernet aan te (laten) leggen. Kost even wat (moeite), maar spaart veel zorgen.

Lampje op router geeft puur aan dat je link hebt tussen router en eerste aangesloten device, dus eerste powerline adapter. Die heeft blijkbaar geen (goede) verbinding met de tweede adapter, wat over verschillende groepen redelijk standaard is helaas. Als powerline goed werkt kan het een redelijke low-end optie zijn als je connectivity wilt maar geen performance eisen hebt. Helaas werkt het lang niet in alle situaties en is er doorgaans ook weinig wat je kunt doen om bijv verschillende groepen te overbruggen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor jullie reacties..

Maar nog steeds krijgt de home plug geen IP adres.. Dus geen internet.. Hoe kan ik dit oplossen?

Stress komt vooral dat ik nu over m'n data bundel van 6gb zit.

Met deze snelheid kan ik dan nog via smart tv een uitzending terug kijken en op de ps 3 online gamen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meegeleverde kabel van Sitecom gebruikt. Is deze niet goed?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik zou, zoals Dion al aangeeft, toch maar even investeren om een goede kabelverbinding aan te leggen. Dan heb je veel minder last van slechte of verloren verbinding wat wel erg fijn is bij gamen en tv kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat dan ala beste kunnen oplossen?! Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen evt tegen kleine vergoeding?

Groet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste karssie88,

Je bevind je op Tweakers in het forum Netwerken. Dan verwachten wij toch wel enig basiskennis van een thuisnetwerkje. Je hoeft echt geen pro te zijn, maar ene topic als deze waar je eigenlijk niet verder komt dan 'help ik heb geen internet' zijn niet de beodling.
Voor het aanleggen van een netwerk kun je je wenden tot sites zoals werkspot of marktplaats.

Daarnaast is Tweakers een community, niet een forum waar je je af en toe een post dumpt als je een probleem hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.