RAW USB Stick

Pagina: 1
Acties:

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Beste mensen,

Ik zit met een uitdaging en kom er zelf niet meer uit.

Heb een USB stick die als bestandsformat RAW heeft, formateren lukt want hij geeft aan dat hij write protected is.

Wat heb ik geprobeerd zonder positief resultaat:
  • In mijn registery de write protect handmatig uit te zetten ;
  • Heb in mijn disk management geprobeerd de schijf te verwijderen zodat hij hem opnieuw vind
  • Heb verschillende USB poorten geprobeerd;
  • Gezocht of er toch ergens een klein schakelaartje zit die write protect erop zit;
  • Geprobeerd te booten in safemode met command prompt en vanuit daar proberen te formateren.
Overigens is het misschien wel handig om te vermelden dat ik met andere USB sticks/externe HDD's geen problemen heb.

Hoor graag of er nog andere ideeën zijn.

Blem

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-01 15:26
Merk/Type van de USB?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het misschien een U3 stick ? Deze hebben zowel een "normaal"-gedeelte, als een virtuele CD-ROM

Als dat niet het geval is, lijkt me dat je niet op filesystem-niveau, maar op partitie-niveau moet kijken, bijv. met fdisk of gparted.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Blem
Bsix 16Gb

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Google maar eens op die USB stick. Dan zal je zien dat je niet de enige bent met problemen met die stick. Je kan nog proberen deze stick tot leven te wekken, maar ik raad je aan om een nieuwe stick van een goed merk (SanDisk bijvoorbeeld) te kopen.

Edit:
Kijk hier maar eens.
Gewoon een nieuwe stick kopen dus.

[ Voor 18% gewijzigd door TommieW op 29-04-2014 18:35 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Blem
Heb na jou link ook eens specifiek op de USB stick gezocht en er zijn inderdaad tal van meldingen. Ben dus bang dat deze gewoon overleden is.
Pagina: 1