Vertraagde stream op iPad 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs888
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 10:44
Ik stream live evenementen van de NOS vaak op mijn iPad. Echter blijk ik dan zo'n 30 seconden achter te lopen als dezelfde stream via een computer of iMac wordt geopend. Het maakt geen verschil of ik de NPO-app, NOS-app of via Safari de NOS pagina open. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Nu hoor ik namelijk mensen juichen en weet ik dat ik 30 seconden later iets ga zien, is dus erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Heeft het niet te maken met het RAM-geheugen (dat je teveel applicaties open hebt staan)? Leeg hem desnoods even. Het kan tevens ook aan je draadloze internetverbinding liggen, een iPad is immers draadloos en een computer/iMac is aan de draad.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Streams via internet lopen altijd achter. Dit kan je verminderen (zoals de oplossing hierboven), maar nooit helemaal verhelpen.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik heb het zelfde probleem. Maar wat 12345dan is denk ik niet de oplossing. Aangezien Apple vanzelf het geheugen leegmaakt als hij extra nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

NSG

Je weet niks!

Tr4il schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:57:
Streams via internet lopen altijd achter. Dit kan je verminderen (zoals de oplossing hierboven), maar nooit helemaal verhelpen.
' Echter blijk ik dan zo'n 30 seconden achter te lopen als dezelfde stream via een computer of iMac wordt geopend.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs888
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 10:44
12345dan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:59:
Heeft het niet te maken met het RAM-geheugen (dat je teveel applicaties open hebt staan)? Leeg hem desnoods even. Het kan tevens ook aan je draadloze internetverbinding liggen, een iPad is immers draadloos en een computer/iMac is aan de draad.
Had ik gedaan en de iMac had ook een draadloze verbinding...

Kan het zijn dat een stream op een mobile device met vertraging wordt doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:38
Meestal wordt op een mobiel apparaat inderdaad standaard een vertraging meegegeven, zodat het apparaat de tijd heeft om te bufferen. Dit is als voorzorgmaatregel dat het apparaat niet continu aan het bufferen is bij een iets mindere verbinding. De servers kunnen niet ruiken of jij een perfecte verbinding hebben dus gaan ze meestal van het slechtste geval uit. Soms kun je dit instellen met kwaliteit instellingen (bijvoorbeeld bij de Twitch livestream app) maar helaas niet altijd.
Pagina: 1