AutoCAD macro script.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:11
Beste tweakers.

Ik zit met een probleem.
Ik ben technisch tekenaar, en zou graag een makkelijkere oplossing willen op het printen van cad tekeningen.
In Autocad (2012) kun je zelf commando's maken. Deze maak je in het CUI optie scherm.
Daarna vul je de macro in met een "script". Een stappenvolgorde die Autocad volgt.
Om van een A1 Layout direct een PDF te maken met de juiste lijndiktes en dergelijk is me al gelukt.
Code:

^C^C-plot;y;;DWG To PDF.pc3;ISO A1 (841.00 x 594.00 MM);m;l;n;w;-20.00,-7.50;821.00,586.50;f;center;y;Tata_lineweight_35%.ctb;y;n;n;n;;y;

Dit werkt perfect!
Maar dit wil ik nu dus ook doen voor de printer.
Een probleem, de printer zijn naam begint namelijk zo: \\ijmmfdpro01\ijmfollowme1
En wat ik zelf denk is dat Autocad de twee slashes aanziet voor een soort enter functie.
Want hij pakt hem totaal niet, maar als ik hem handmatig intyp, dan werkt hij weer wel.

Rara, wie kan mij hiermee helpen?
Zou mijn baan een stuk makkelijker maken.

Gr. Daniel

PS. Geen idee of ik dit topic juist heb geplaatst???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Backslashes zijn in veel omgevingen een escape karakter, die de command interpreter verteld dat het karakter erachter genegeerd moet worden. Als Autocad ook zo werkt, zou je de printer naam moeten invoeren als
\\\\ijmmfdpro01\\ijmfollowme1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 13:41
totaal anders, maar als ik veel tabbladen moet printen gebruik ik het publish command om 1 grote pdf te maken. en die dan naar de printer versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

Probeer er eens forward slashes van de maken. Dus //ijmmfdpro01/ijmfollowme1

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd