Toon posts:

AMD en Nvidia in hetzelfde mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een vraag. De situatie is als volgt: ik draai Windows 7, heb een 8800GTS die ik gebruik voor gamen ( voor zover dat nog gaat op dat ding) maar helaas ondersteunt die maar twee monitoren tegelijk. Ik gebruik een 23'' en een 17'' hiervoor. Ik heb nog een simpele 17'' en 15'' staan die ik ook graag zou gebruiken, tegelijk met de andere twee, omdat ik altijd een shitload aan dingen open heb staan en omdat het leuk staat wanneer je vier schermen gebruikt. Ik heb helaas alleen maar een PCI slot over: geen PCIE.

Nu zag ik deze advertentie: V&A aangeboden: HD 2400 PRO PCI
Dat leek me dus precies goed. De vraag is nu dus: kan ik deze kaart ernaast prikken en die tegelijk gebruiken met de 8800GTS? Ze kunnen uiteraard niet in Crossfire of SLI, ze hoeven alleen maar simpele desktopdingen als Chrome en Word weer te kunnen geven. De drivers voor die HD2400 zijn beschikbaar voor Windows 7, maar ik wil het liefst de standaard drivers van Windows hiervoor gebruiken, dan conflicteert het niet met de Nvidia drivers die ik al heb. Gamen moet wel mogelijk blijven, maar dan alleen op de 8800GTS.

Ik heb uiteraard al het nodige leeswerk gedaan, maar ik kom er niet uit en zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand me hierbij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Bump

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:53
Dit zal niet gaan werken,twee videokaarten (van een ander merk) zal direct driver issues opleveren, windows weet niet hoe hij hier mee om moet gaan

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

itsme9x schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:48:
Dit zal niet gaan werken,twee videokaarten (van een ander merk) zal direct driver issues opleveren, windows weet niet hoe hij hier mee om moet gaan
Waarom niet? Je kan ook twee harde schijven van verschillende merken in je computer douwen, of een brander en DVD-lezer van verschillende merken, of dichter bij de situatie van TS een IGP in combinatie met een aparte videokaart. Op de manier zoals TS zegt (nVidia drivers voor de gamekaart en windows-drivers voor de desktopkaart) zou het wat mij betreft moeten kunnen.

vraagje aan TS: welk moederbord heb je? Heeft die wel een PCI slot? Aan je videokaart te zien zou het kunnen, maar misschien kan je wel een 8800GTS (PCI-E 8x?) met een simpele PCI-E 1x kaart combineren. Ik ben het met itsme9x eens dat twee videokaarten van dezelfde chipbakker waarschijnlijk makkelijker werkt, maar ik verwacht dat dit wel kan.

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 30-04-2014 21:53 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het is vrij bekend dat je niet eens na het verwisselen van een AMD naar NVidia of andersom zonder het goed weghalen van de oude drivers goede performance krijgt, laat staan wanneer je beide in één systeem plaatst. Is echt af te raden zoals itsme9x al heeft gezegd! Doe het a.u.b. niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Alleen Windows Vista kan er niet mee omgaan, XP, Windows 7 en 8 kan prima. Ik zou alleen niet Calalyst Control Center installeren maar alleen de driver en voor de rest niks.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hoezo gaat dat niet werken? Had in een PC een AMD en een NVidia kaart naast elkaar en werkten beide zonder enig probleem. OS was XP en later Windows 7.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, de consensus is dus dat het wel kan? Mijn moederbord is overigens een pricewatch: Asus M4A78-EM . ( Wat eigenlijk een gruwelijk instabiel ding is, of het moet ergens anders aan liggen.)

@Gwysty, jij bedoelt dus dat ik dan met een PCI riser van 1x naar 16x of 8x zou gaan? Want ik heb wel een PCIE x1 slot vrij, maar daaronder zit mijn 8800GTS in het PCIE x16 slot, dus dan zou ik een single slot 8800GTS moeten zien te scoren, en dan zit er ook nog een heatsink in de weg. Dus de enige optie zou dan zijn om een riser te gebruiken. Ik denk dat ik eerst maar eens dat ding uit de V&A koop, want ik kreeg een DM dat die nog beschikbaar was.

In elk geval al bedankt voor jullie hulp, ik zet hier nog wel even neer hoe het gegaan is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 08:58 ]

Verwijderd

Onstabilteit komt doordat er iets (half) stuk is of verkeerd is ingesteld normaal gesproken. Kwestie van onderdelen testen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29

Bever!

3

de igp in mn intel i5 werkt anders prima samen met mn r9 290

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Bever! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:17:
[...]

de igp in mn intel i5 werkt anders prima samen met mn r9 290
Tegenwoordig werken de Intel IGPs aardig goed samen met Nvidia of AMD kaarten, maar het blijft een risico. Er zijn ook aardig wat problemen met wat oudere laptop setups die Intel IGPs met discrete GPUs combineren, blauwe schermen e.d. wat na driver updates in veel gevallen opgelost kan worden, maar het geeft aan dat het een weg is die niet zo makkelijk is te nemen.

Nvidia en AMD combineren is in ieder geval iets wat zeker niet gegarandeerd goed zal werken, puur door driver problemen, ja, het kan werken, maar het risico op problemen, of in ieder geval een hoop gedoe om dingen goed werkend te krijgen is aardig groot.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:55:
Hm, de consensus is dus dat het wel kan? Mijn moederbord is overigens een pricewatch: Asus M4A78-EM . ( Wat eigenlijk een gruwelijk instabiel ding is, of het moet ergens anders aan liggen.)

@Gwysty, jij bedoelt dus dat ik dan met een PCI riser van 1x naar 16x of 8x zou gaan? Want ik heb wel een PCIE x1 slot vrij, maar daaronder zit mijn 8800GTS in het PCIE x16 slot, dus dan zou ik een single slot 8800GTS moeten zien te scoren, en dan zit er ook nog een heatsink in de weg. Dus de enige optie zou dan zijn om een riser te gebruiken. Ik denk dat ik eerst maar eens dat ding uit de V&A koop, want ik kreeg een DM dat die nog beschikbaar was.

In elk geval al bedankt voor jullie hulp, ik zet hier nog wel even neer hoe het gegaan is ;)
Nee ik bedoelde meer dat je moet kijken naar welke aansluitingen je beschikbaar hebt op je moederbord, en misschien is een PCI-E x1 slot wel sneller dan een PCI slot. Ik weet alleen niet of hier VGA-kaarten voor beschikbaar zijn, of dat die altijd op PCI, AGP of PCI-E 8/16x zitten. Ik zou nu in ieder geval niet gaan investeren in nog een 8800GTS om alsnog die combinatie te maken; als je die gaat vervangen kan je beter gelijk voor een nieuwere kaart gaan die meer schermen ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Nee ik bedoelde meer dat je moet kijken naar welke aansluitingen je beschikbaar hebt op je moederbord, en misschien is een PCI-E x1 slot wel sneller dan een PCI slot. Ik weet alleen niet of hier VGA-kaarten voor beschikbaar zijn, of dat die altijd op PCI, AGP of PCI-E 8/16x zitten. Ik zou nu in ieder geval niet gaan investeren in nog een 8800GTS om alsnog die combinatie te maken; als je die gaat vervangen kan je beter gelijk voor een nieuwere kaart gaan die meer schermen ondersteunt.
PCIE x1 is vast sneller dan PCI, maar het punt is dat er bij mijn enige PCIE x1 slot van alles in de weg zit, en er dus geen tweede kaart daar kan. Er waren wel wat kaarten die PCIE x1 hadden, maar die waren qua prijs totaal oninteressant. Een nieuwe 8800GTS is inderdaad een beetje nutteloos, dat is toch al oude meuk.

Ik heb nu die van de V&A advertentie gekocht, en ik zie wel of het werkt. Dit was ook meer bedoeld als leuke, simpel en goedkope upgrade. Ik moet sowieso eens een hele nieuw PC kopen, maar dan wil ik er ook gelijk rond de 800-900 euro aan uitgeven en dat heb ik nu niet liggen. Dus voor nu probeer ik dit oude lijk van een PC in leven te houden O-)
Pagina: 1