Beste allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig! Ik ben (nog) niet helemaal thuis in alle termen en heb er ook geen twijfel over dat velen van jullie meer kennis hebben dan ik, vandaar deze post. Ik heb al een configuratie op het oog, maar wil graag een oordeel daarop met eventuele aanpassingen.
De vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Schoolwerkzaamheden (office e.d.) en ook gamen, denk dan aan games als BF4 en Watch Dogs en ik wil het komende jaar wel vooruit kunnen met nieuwe games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro incl monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, eigenlijk alleen omdat ik die gewend ben en ik benieuwd ben naar de nieuwe Haswell processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst een redelijk stille pc, maar gezien ik toch een headset zal gebruiken en niet met mn neus er bovenop zal zitten zal dat wel goed komen.
Ga je overklokken?
Dat is wel de bedoeling, vandaar ook de 4670K processor en extra processor koeler.
Wat ik nu bij elkaar heb gezocht (aanpassingen zal ik hier proberen in te zetten om het up to date te houden):
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb jullie hulp nodig! Ik ben (nog) niet helemaal thuis in alle termen en heb er ook geen twijfel over dat velen van jullie meer kennis hebben dan ik, vandaar deze post. Ik heb al een configuratie op het oog, maar wil graag een oordeel daarop met eventuele aanpassingen.
De vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Schoolwerkzaamheden (office e.d.) en ook gamen, denk dan aan games als BF4 en Watch Dogs en ik wil het komende jaar wel vooruit kunnen met nieuwe games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro incl monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, eigenlijk alleen omdat ik die gewend ben en ik benieuwd ben naar de nieuwe Haswell processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst een redelijk stille pc, maar gezien ik toch een headset zal gebruiken en niet met mn neus er bovenop zal zitten zal dat wel goed komen.
Ga je overklokken?
Dat is wel de bedoeling, vandaar ook de 4670K processor en extra processor koeler.
Wat ik nu bij elkaar heb gezocht (aanpassingen zal ik hier proberen in te zetten om het up to date te houden):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 118,70 | € 118,70 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Cooler Master Centurion 6 Zwart | € 61,- | € 61,- |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 11,99 | € 11,99 |
| 1 | LG 22EA63V-P Zwart | € 120,90 | € 120,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,99 | € 46,99 |