Toon posts:

Nieuwe pc voor het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil nieuwe pc onderdelen kopen en wou even weten als ik dit bestel of ik dan de zwaardere spellen op ultra high kan spelen zoals BF4, Crysis 3 en The Elder Scrolls Online.

Dit wou ik gaan bestellen.

* Intel® Core™ i5-4440
* GIGABYTE GA-Z87-HD3, socket 1150 moederbord
* G.Skill 8 GB DDR3-2133 Kit, geheugen
* be quiet! Pure Power CM L8 630W, 630 Watt voeding
* XFX R9 290 Double Dissipation, grafische kaart €374 (of de XFX R9 290X Core Edition bij alternate voor €400,-
* SSD schijf heb ik al en kast.

Alvast bedankt.

mvg,
Ron

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 19:56
Lees dit ff goed door: DAA-beleid
En hier staat hoe je zo'n fancy tabelletje maakt, zo kunnen wij je véél beter helpen (is nog beetje onduidelijk nu).

Ik weet niet wat je budget is, maar voor elk budget zijn hier op het forum prima lijstjes te vinden.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Geheugen is duur, dit kan goedkoper zonder prestaties te verliezen. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Voeding kan een stuk goedkoper: pricewatch: XFX Pro 550W. 550W is genoeg.

Je hebt een Z87 moederbord met een processor die je niet kan overklokken. Verander je moederbord naar een model met een B85 chipset in plaats van Z87. Als je wel wil overklokken moet je een processor pakken met een 'K' achter de cijfers, en een betere koeler dan de stock Intel koeler.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 85,54€ 85,54
1XFX R9 290 4GB Double Dissipation Edition€ 374,-€ 374,-
1G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-8GXL€ 73,50€ 73,50
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 75,60€ 75,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,54

Of deze kaart :
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX R9 290X 4GB Core Edition€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,-

Het is niet mijn bedoeling om de pc te gaan overklokken. en mijn max bedrag voor de onderdelen is €850,-

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 14:56 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
De basis is goed alleen je moederbord zou goedkoper kunnen. Je hebt nu ene moederbord waarmee je kan overklokken, maar je CPU is niet te overklokken. Wil je overklokken neem een K CPU wil je niet overklokken neem een B85 moederbord. Als je wilt gaan overklokken moet je natuurlijk ook een custom CPU cooler nemen. zoals de Scyte mugen. Voor die 25 euro extra zou ik zeker de 290x variant nemen. Je kast is an sich compleet maar de behuizing en OS missen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al Windows 8.1 pro en een grote kast.
Had al gekeken of het moederbord daar in past en dat past.
In de kast heb ik 3 vans van dacht 8 of 9 cm is dat genoeg?

Met deze onderdelen zouden de spellen die ik wil spelen prima op ultra kunnen draaien?

Okej dan neem ik die andere kaart. Thanx.

In ieder geval super bedankt voor de reacties. _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:25 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Je voeding is trouwens wel ok, niet super, maar ok (bron). Ik zou voor dat geld een andere of goedkopere en betere kopen.

Ik weet niet of die per se modulair moet zijn, anders is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W, pricewatch: XFX Pro 550W een passender optie. Of rond de dezelfde prijs en modulair+gold pricewatch: Cooler Master VS V550S.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dan deze processor pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed neem en het zelfde moederbord + de CPU cooler merk je dan ook redelijk verschil als ik het ga overklokken ? Of is het bijna niet verneembaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:35 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 14:38
Ik zou je sterk aanraden om een kaart te halen met een aftermarket koeler...
Of je neemt voor lief dat je temps belachelijk hoog hebt en je een straaljager in je kast hebt:p

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:34:
Als ik dan deze processor pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed neem en het zelfde moederbord + de CPU cooler merk je dan ook redelijk verschil als ik het ga overklokken ? Of is het bijna niet verneembaar.
Dat wil nog wel eens verschillen. Volgens mij kan je met die dingen vaak wel redelijk hoog komen, maar het varieert altijd per build (en ook per CPU, de ene 4670K is de andere niet). Ik zie hier iemand die met een goedkoop luchtkoelertje en een MSI Z87-G45 gaming de 5GHz haalt, maar er is een goede kans dat hij wel veel geluk heeft net een betere CPU te hebben, en je dat niet gaat halen. De ene setup is de andere niet, verschillende batches halen verschillende prestaties. Ik meen dat 4,3-4,5GHz redelijk gemiddeld is voor Haswell, maar dan papegaai ik alleen maar wat Google mij vertelt. Als je geluk hebt kom je flink hoger, maar je kan pech hebben waardoor je overclock een stuk lager uitvalt. Overclocking wil nog wel eens een hit and miss zijn. Ook is de ene moederbord-serie weer een betere overklokker dan de andere moederbord-serie (en ik weet niet hoeveel verschil er kan zijn tussen verschillende exemplaren uit dezelfde moederbord-serie, maar wellicht maakt dat ook nog uit). Het verschil hoeft hem niet eens altijd in de prijs te liggen. Wat dat betreft geldt ook gewoon GIYF. In ieder geval is het niet erg goed te voorspellen hoeveel je zal opschieten met een OC totdat je het probeert.

Eigenlijk moet je overclocking ook gewoon leuk vinden om te doen. Als je het leuk lijkt om ermee te stoeien zou ik zeker een K nemen. Anders kan je met je oude keuze ook wel prima door, vooral omdat de videokaart bij verre het belangrijkste is voor games. Persoonlijk vind ik het af en toe erg leuk, al ben ik bij verre geen goede of ervaren overklokker, maar als je erin slaagt je CPU een kwart beter te doen presteren geeft dat al een aardig gevoel van voldoening. Helaas lukt dat niet altijd.

En wat betreft koelers voor overklokken, ik zweer ook bij de Scythe Mugen serie. Die dingen willen nog wel eens dezelfde koelprestaties leveren als 2 keer zo duur speelgoed. Het zijn lompe koelers, maar ze doen dan ook hun werk uitmuntend.

Oh, en mocht je bang zijn je CPU te slopen (wat niet zomaar gebeurt, tenzij je er met een bord voor de kop debiel hoge overvolts instelt), Intel heeft nog extra overclock-garantie die je kan afkopen voor een zacht prijsje: https://click.intel.com/tuningplan/

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 29-04-2014 16:19 ]

Pagina: 1