Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koop geen Asus laptop garantie waardeloos

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views

Verwijderd

Topicstarter
In december een Asus X750J laptop gekocht dus net vier maand oud een laptop van bijna € 750; na twee maand begint aan de bovenkant de letter L iets af te slijten nu staat er alleen nog een klein hoekje op de toets.
Contact gehad met de Asus klantenservice en volgens hun is het slijtage terwijl geen enkele andere toets slijt.
Wij hebben voor de Asus een HP gehad 7 jaar lang en daar was nog geen letter van versleten.
We moeten de laptop opsturen en zijn deze zoals ik op verschillende site`s lees weken tot maanden kwijt en krijgen dan nog de verrassing wat we er voor moeten betalen.
Toch van de zotte ik lees overal dat je ongeveer € 150; kwijt bent voor een nieuw toetsenbord + de verzendkosten reken maar uit en dat voor een laptop van 4 maand oud.
Klantenservice van Asus komt erg arrogant over maar lees dat ook op verschillende site`s weer terug.
Jammer dat wij ons wel verdiept hebben in het type van Asus maar van tevoren niet even gekeken hebben hoe Asus met klachten omgaat.
Wij hebben een Bosch oven na een jaar nog in de garantieperiode hebben wij gemeld dat om de grote knoppen stukjes zilver afgaan hebben ze het netjes onder garantie gerepareerd en ook verteld dat dit niet mag en het niet schuiven op een slijtage probleem.
Soms is het voor bedrijven erg moeilijk om toe te geven dat het niet aan de klant ligt zoals Asus nu doet en de klant een heleboel geld laten betalen om de toets weer goed te krijgen dit is dan wel een hele dure L.
Als dit niet word opgelost dan voor ons nooit meer een Asus artikel omdat je geen poot hebt om op te staan ondanks de garantie en natuurlijk geen positieve geluiden over Asus tijdens gesprekken met anderen.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik ben heel blij dat je vandaag een account heb aangemaakt om dit met ons te delen.

Om deze kennis niet verloren te laten gaan kan je ook een review schrijven:
pricewatch: Asus X Series X750JA-TY006H

Probeer ondanks de gebrekkige service dan wel een eerlijke review te schrijven met daarin ook de pluspunten aangezien asus hier bij tweakers vaak word aanbevolen vanwege zijn goede prijs kwaliteit verhouding.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Heb je wel eerst contact gehad met de verkopende partij? Zij zijn degene die juist contact moeten hebben met Asus. Daar is het nu natuurlijk al te laat voor. Binnen 6 maanden moet de fabrikant bovendien bewijzen dat het slijtage is en dat de klant zijn eigen schuld is.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 22:35
Allereerst: Vervelende gang van zaken, kan me voorstellen dat het frustrerend is als bij zoiets kleins als een toets geen fatsoenlijke garantie wordt gegeven.

Echter mijn ervaring met Asus is compleet het tegenovergestelde. Ik ben al jaren trouwe klant bij Asus (weliswaar geen laptops maar losse onderdelen), juist vanwege hun uitstekende ondersteuning. Neemt niet weg dat het natuurlijk altijd een keer mis kan gaan (ook werkt laptop garantie meestal anders dan bij losse onderdelen), maar om nu Asus als waardeloos merk af te schetsen vind ik overdreven..

Wat betreft een oplossing kun je zoals hierboven aangegeven beter bij de verkopende partij verhaal gaan halen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 23:02
Ik moet zeggen dat je niet echt over komt als iemand die op een normale, constructieve wijze naar een oplossing heeft gezocht met Asus.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

Croga

The Unreasonable Man

Ik zou zeggen: Koop bij de Blokker voor een euro of 5 een watervaste witte stift en teken er een L op...... Dat is zelfs goedkoper dan moeite doen om het überhaupt gerepareerd te krijgen.

Een alternatief wat iets meer inspanning kost: Neem een typecursus en je bent de rest van je leven vrij van afslijtende letters.

Soms is een probleem oplossen zo enorm makkelijk....

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:09
Ik ben op dit moment ook bij de ASUS garantiecentrum in behandeling voor mijn laptop met een opstartprobleem maar tot nu toe heb ik een uitstekende service ontvangen, afwachten tot ik mijn laptop terug heb om een uiteindelijk oordeel te kunnen geven maar tot nu toe ben ik zeer tevreden in tegenstelling tot jij.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 23:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ranten doen we niet in het mooie LAA. :>
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.