Hallo Tweakerts,
Ik ben niet geheel onbekend met web development maar ik heb 'responsive' een lange tijd links laten liggen omdat ik front-end meestal niet zelf doe. Nu zie ik steeds meer websites en developers gebruik maken van responsive designs. Uit nieuwschierigheid ben ik gaan Googlen maar ik zie veel verschillende oplossingen en meningen over responsive design. Ook schieten mij een aantal vragen binnen die ik niet zo 123 kan beantwoorden.
Om het kort te houden heb ik mijn vragen concreet in een lijstje gezet
Ik ben niet geheel onbekend met web development maar ik heb 'responsive' een lange tijd links laten liggen omdat ik front-end meestal niet zelf doe. Nu zie ik steeds meer websites en developers gebruik maken van responsive designs. Uit nieuwschierigheid ben ik gaan Googlen maar ik zie veel verschillende oplossingen en meningen over responsive design. Ook schieten mij een aantal vragen binnen die ik niet zo 123 kan beantwoorden.
Om het kort te houden heb ik mijn vragen concreet in een lijstje gezet
- Wat moet ik gebruiken voor een goed werkende responsive website? Gebruik maken van procenten? Een soort framework zoals Bootstrap gebruiken? Jquery mobile? Enkel viewports en media queries?
- Als je gebruik maakt van viewports en media queries (en dus pixels gebruikt) krijg je dan geen problemen met mobiele devices die 1920x1080 resoluties ondersteunen waardoor je een desktop weergave op je mobiel krijgt voorgeschoteld?
- Ook zie ik (oa tweakers.net) dat veel websites voor mobiele devices een ander menu weergeven, dus dat het meer aansluit op de looks en feels van een mobiele OS (wat ik erg gebruiksvriendelijk vind).
- Welke tutorial heb jij gebruikt om kennis te maken met responsive design?