Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor simpel werk maar met sterke audiomogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• arnoudfaber
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04-2014
Beste luitjes,

Ik zoek eigenlijk een zo stil mogelijke laptop (SSD misschien?), op win7, die verder niet speciaal hoeft te zijn maar wèl over een goede geluidskaart beschikt.

Budget is niet groter dan plm. 400 euro, apparaat hoeft niet perse nieuw te zijn.

De reden is dat ik regelmaig meersporenopnames (8 tot 16 sporen) moet afmixen, en ook achteraf nog losse sporen met de laptop wil kunnen inspelen.

Iemand een tip? Ik wil liever nog niet naar win8 en loop nogal achter qua hardwarekennis, dus Jip- en Janneketaal wordt gewaardeerd :P

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:42
Voor zover ik weet zijn ingebouwde geluidskaarten altijd simpel en niet erg geschikt voor audiobewerking (afgezien van Apple misschien). Zeker als je dingen in wil gaan spelen krijg je last van slechte latencies als je geen "echte" (externe) interface gebruikt.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 14:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik denk dat je gewoon een losse geluidskaart met usb moet aanschaffen. Vaak is dit gecombineerd met in en uitgang (en speciale koptelefoonuitgang)

Kijk anders eens op bax-shop.nl of feedback.nl Dit zijn de grotere winkels voor audio
en zoek eens op focusrite ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 29-04-2014 11:42 ]

Verwijderd

Hoe zwaar is het afmixen van 16 sporen? Voor 400 euro kun je namelijk niet heel veel kopen en zoals de vorige mensen al zeiden zul je het moeten doen met een externe USB geluidskaart. De internet grafische kaart is van geen enkele laptop bijzonder en als het wel iets bijzonders is dan zal het vast op 1000 euro en duurdere modellen zitten.

Voor de rest doe eigen onderzoek. Kijk LAA beleid en http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
afmixen van 16 sporen kon 15 jaar geleden nog makkelijk met een PIII-450, dus ik denk dat dat met een i3 en i5 ook nog prima zou moeten lukken, mits je genoeg werkgeheugen hebt (de huidige windows versies vreten een hoop werkgeheugen).
Het hangt er alleen een beetje af hoeveel realtime software effecten je eroverheen wil gooien. Dat zal denk ik het meeste vergen qua rekenkracht/geheugen.

Beste kan je ook werken met een externe geluidskaart/interface. Vooral in de laatste categorie heb je veel betaalbare opties waar je al 8 sporen simultaan zou kunnen opnemen als je dat zou willen (laat staan als je aan 2 sporen genoeg hebt)

Star Citizen Referral Code