Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 20:23
Hey all,

Van het weekend lekker m'n wasje in de wasmachine ingeladen...en toen na een kwartier tot de conclusie gekomen dat m'n telefoon (galaxy s3) nog in een van de broeken zat die aan het meewassen was. Mooi kut dus. Na even drogen gaat hij nog wel aan maar is simkaartlezen en knopjes kapot.

Dus goed excuus om een nieuwe te halen dan maar 8)
Anyhow, was wat vergelijkingen aan het opzoeken tussen de nexus 5 en de Galaxy s4.
Uit veel van deze tests gaan ze redelijk gelijk op, maar door het 'prijsverschil' werd nexus 5 toch ook vaak aangeraden.

Nu is er tegenwoordig niet echt prijsverschil meer tussen de verschillende toestellen, dus ik vraag me af in hoeverre het dan nog handig is om een nexus 5 tegenover de s4 te halen. Ik zet er toch cyanogenmod op dus qua OS boeit het me niet zo.

Wat denken jullie?
Ik twijfel ook nog over de active variant van de s4, maar die is dan weer een stukkie duurder...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je er toch Cyanogenmod opgooit zou ik voor de Nexus 5 gaan, omdat je bij de Nexus 5 gewoon betere specs krijgt. Behalve de camera, die is bij de S4 wel duidelijk beter. Dus als je veel foto's maakt met je telefoon zal ik voor de S4 gaan. :P

[ Voor 36% gewijzigd door peakrever op 29-04-2014 10:11 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
zelf zou ik voor de N5 gaan, maar een collega van me is zojuist overgestapt van jaren Galaxy S* toestellen en wordt gek van de software buttons.. misschien dat dat meespeelt.

Strava

• Timmmeeehhh
Softkeys niet heel veel problemen mee denk ik, camera niet exteem veel, gewoon voor kiekjes als ik ergens ben en iets leuks zie.

Alleen lijkt me de IR blaster in de s4 ook wel handig, dan hoef ik niet altijd de afstandsbediening van mn tv en speaker te zoeken. Vraag me alleen af hoeveel je het in de praktijk zal gebruiken.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb de nexus en de bouwkwaliteit van de nexus is wat minder. (maak niet uit als je er voorzichtig mee doet)
En de nexus heeft in mijn optiek een echt mindere systeem navigatie door gebruik van on-screen buttons.
Das nervt sich.
De N5 heeft wel een betere processor.

| live and give like no one else |

• Timmmeeehhh
3x3 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:52:
Ik heb de nexus en de bouwkwaliteit van de nexus is wat minder. (maak niet uit als je er voorzichtig mee doet)
En de nexus heeft in mijn optiek een echt mindere systeem navigatie door gebruik van on-screen buttons.
Das nervt sich.
De N5 heeft wel een betere processor.
hmmm, voorzichtig doen is niet mijn sterktste punt :') Mijn s3 viel vrijwel dagelijks een keer op de grond... dat is wel even een dingetje dan

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Timmmeeehhh schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:48:
[...]

hmmm, voorzichtig doen is niet mijn sterktste punt :') Mijn s3 viel vrijwel dagelijks een keer op de grond... dat is wel even een dingetje dan
Dan sowieso een cover/ stootbumper kopen.
Verhoogt de duurzaamheid van beide keuzes aanzienlijk.

| live and give like no one else |

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sowieso N5, bouwkwaliteit vind ik veel beter dan Samsung, en het ding is me al een paar keer uit de klauwen gevallen op de grond (beton, tegels) en nog steeds geen krasje te vinden dankzij mn el-cheapo siliconen hoesje van 2 euro...

SoC is zeer superieur, software al zeker, camera top, hangt nooit vast (heb hem vanaf dat ie uit is, en nog nooit een restart/vasthanger/respring gehad), en geen goedkoop plastic.

Accu wordt imo steeds beter in de eerste weken, en ik kan met 3G en wifi aan en scherm hoogste helderheid + 4/5 uur screen on (varieert van Clash of Clans tot YouTube en wat internet browsen) makkelijk de dag doorkomen.

soft-touch buttons vind ik net fijn, je hebt hierdoor een mooi egaal schermoppervlak en de knoppen goed-om (terug en multitast button).

Wel, ondanks het gorrila glas 3, een screenprotector halen, want al noem je je glas God kan het nog bekrassen na verloop van tijd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Een vriend van mij stond een paar weken terug ook voor deze keuze. Ik heb hem uiteindelijk de tip gegeven om eens naar de LG G2 te kijken. Iets duurder maar kwa specs ook iets beter dan de N5. Hij is uiteindelijk voor de G2 gegaan en is er erg over te spreken. Vooral de accu bevalt hem erg goed.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
LG G2 is idd een goeie, kijk ook eens naar de Oppo Find 7(a).
Pagina: 1