Beste tweakers,
Het moment is eindelijk daar: tijd om mijn trouwe laptop in te ruilen voor een systeem dat meer baas kan dan (sommige) oude games (wow en sc2 nog juist) op lage settings.
Ik heb dus een volledig systeem nodig (had alleen een laptop en cheape muis). Het budget is ongeveer +/- 1100 euro (levering etc inclusief), zou iets meer mogen zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen ( sc2, diabloIII, wow en nieuwere games zoals bf3/4 etc) en alledaags, low-end gebruik (surfen, film/serie, office).
Wat mag het systeem gaan kosten? +/- 1100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) De computer gaat waarschijnlijk in (mijn eigen) living staan, dus liefst geen helikopter, maar budget beperkt mij hier wel denk ik.
Ga je overklokken? Nope.
Het voorlopige lijstje:
Verdere opmerkingen:
- Ik dacht alles bij azerty.nl te kopen en meteen in elkaar te laten zetten (geen ervaring met of kennis van computerbouw). De garantie van 1 jaar leek mij ook niet slecht.
- Normaal heb ik toegang tot een netwerkkabel. Ik neem aan dat ik nog een netwerkkaart moet bijsteken als dit niet het geval is?
- Over het scherm was ik niet heel zeker: is de Dell Ultrasharp U2312HM Zwart bv. zoveel beter? (Vind het persoonlijk moeilijk om de waarde van bepaalde resultaten/kwaliteiten in reviews van monitoren in te schatten).
Zou dit systeem werken? En lijkt dit voor het budget ongeveer de beste koop?
Het moment is eindelijk daar: tijd om mijn trouwe laptop in te ruilen voor een systeem dat meer baas kan dan (sommige) oude games (wow en sc2 nog juist) op lage settings.
Ik heb dus een volledig systeem nodig (had alleen een laptop en cheape muis). Het budget is ongeveer +/- 1100 euro (levering etc inclusief), zou iets meer mogen zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen ( sc2, diabloIII, wow en nieuwere games zoals bf3/4 etc) en alledaags, low-end gebruik (surfen, film/serie, office).
Wat mag het systeem gaan kosten? +/- 1100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) De computer gaat waarschijnlijk in (mijn eigen) living staan, dus liefst geen helikopter, maar budget beperkt mij hier wel denk ik.
Ga je overklokken? Nope.
Het voorlopige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 59,74 | € 59,74 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 238,- | € 238,- |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | LG 24EA53VQ-P Zwart | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,64 | € 14,64 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 903,02 | |
Verdere opmerkingen:
- Ik dacht alles bij azerty.nl te kopen en meteen in elkaar te laten zetten (geen ervaring met of kennis van computerbouw). De garantie van 1 jaar leek mij ook niet slecht.
- Normaal heb ik toegang tot een netwerkkabel. Ik neem aan dat ik nog een netwerkkaart moet bijsteken als dit niet het geval is?
- Over het scherm was ik niet heel zeker: is de Dell Ultrasharp U2312HM Zwart bv. zoveel beter? (Vind het persoonlijk moeilijk om de waarde van bepaalde resultaten/kwaliteiten in reviews van monitoren in te schatten).
Zou dit systeem werken? En lijkt dit voor het budget ongeveer de beste koop?