Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetsnelheid onstabiel (Linksys6300 met Ubee)

Pagina: 1
Acties:

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 19:45
Hoii Tweakers,

Ben nu al een paar maanden aan het klote met een onstabiele netwerkverbinding, van 20mps loopt ie regelmatig terug naar 3 a 4 mbps downloadsnelheid.

Zeer frustrerend, en hoopte dat ik het kon oplossen door een nieuwe router, zo ben ik van een old skool Sitecom router overgestapt op de uitgebreidere Linksys 6300.

Echter kamp ik nog steeds met hetzelfde probleem, het internet wordt regelmatig rete traag. Nu denk ik haast wel zeker dat het door de Ubee modem komt van Ziggo, hebben hier meer mensen problemen mee? IS dit makkelijk op te lossen? Of moet ik contact opnemen met Ziggo? Heb al verschillende dingen geprobeerd alleen krijg het maar niet voor elkaar |:(

Ben er nu wel klaar mee :( ik wil een stabiele verbinding, want dit is gewoon niet leuk meer.

Gr,
Dhr.Maassen

PS: de wifi functie van de Ubee is uitgeschakeld, zodat alleen er verbinding met de Linksys gemaakt kan worden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23

Fiber

Beaches are for storming.

Pasteis schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:03:
[...] Of moet ik contact opnemen met Ziggo...?
Ja natuurlijk, waarom heb je dat nog niet gedaan...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

EMP

Krulloos!

Sluit eens alleen een computer (laptop) bedraad aan op de ubee modem. Als je dan nog dezelfde problemen hebt, weet je zeker dat het aan de modem ligt, en niet aan je router.

En neem dan contact op met ziggo :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad maak ik niet uit je verhaal op of het bedraad of draadloos is. Als het probleem enkel optreedt bij WiFi en dat komt van de Linksys heeft Ziggo (of de Ubee) er uiteraard niets mee te maken. Treedt het probleem bedraad direct op de Ubee op, dan is het tijd om met Ziggo te praten...

Maar wat wel duidelijk is, is dat dit het verkeerde subforum is. Overige Hardware is voor hardwarezaken die nergens anders op GoT besproken worden. Dit is (waarschijnlijk) geen hardwareprobleem, wel een netwerkprobleem. Daarvoor hebben we Netwerken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!