[GMAIL] Gmail met eigen domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36
Ik ben aan het testen met gmail op mijn eigen domein, ik wil van "on behalf of" af en heb geen google apps. In Gmail pop en smtp van mijn domein opgegeven en via de browser werkt dat prima. Mails komen aan zonder "on behalf of" melding.

Op mijn iPhone datzelde gmail account gepakt maar die kiest standaard de gmail SMTP, alles wat ik daarvandaan stuur is dus wel weer "on behalf of". Ik kan daar handmatig mijn eigen smtp weer in plaatsen maar dan zijn die "sent items" weer niet te zien in gmail.

Wil ik iets dat (gratis, zonder google apps) niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Heb je dit http://www.techwalls.com/...dard-account-single-user/ geprobeerd?

Weliswaar voor enkele mailbox, maar met groepen en aliases kom je ook een heel eind.

Update: ik lees in de comments dat het (niet) meer zou werken. Dan ben je gewaarschuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door nassau op 29-04-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ook met Google Apps krijg je de "on behalf of" als afzender te zien, dus in die richting hoef je geen oplossing te zoeken. Ik gebruik om die reden dan ook een andere SMTP-server dan die van Gmail. Dat je op je iPhone de verzonden berichten niet naar een aparte map kan laten kopiëren lijkt me een beperking van de iPhone-app. Zijn er geen alternatieve e-mailclienten te downloaden voor de iPhone?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank, dan lijkt dit dus toch niet te kunnen icm de iPhone. Jammer, zou zo mooi zijn. Alles vanaf 1 domain en alle mail overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Brons

Fail!

Nextron schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:21:
Ook met Google Apps krijg je de "on behalf of" als afzender te zien, dus in die richting hoef je geen oplossing te zoeken.
Ik maak al jaren gebruik van Google Apps en kan gewoon uit de naam van mijn domein mailen. De andere kant kan volgens mij alleen zien dat het via Google gaat door in de headers te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Authenticeer je je dan ook met die account? Wanneer ik via SMTP de account gebruik anne@domein.nl maar gebruik als afzender bert@domein.nl komt er toch te staan from bert@domein.nl on behalf of anne@domein.nl.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Volgens mij kan je "on behalf of" kwijtraken door je eigen smtp te gebruiken (als je die hebt bij je domein). Echter heb ik dan (op de iphone...) dat de sent items niet naar gmail gaan en elders ook niet terugkomen, mail verzenden gaat dan volledig buiten gmail om.

Collega heeft een android device, daar integreer je je gmail account echt, en die lijkt wel via gmail en je eigen smtp te gaan, dus geen on begalf of maar wel in sent items. "Alsof de mail van het device eerst naar de gmail site gaat en daar wordet gereroute naar de externe SMTP ipv linea recta naar die SMTP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jaspov schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:37:
Volgens mij kan je "on behalf of" kwijtraken door je eigen smtp te gebruiken (als je die hebt bij je domein). Echter heb ik dan (op de iphone...) dat de sent items niet naar gmail gaan en elders ook niet terugkomen, mail verzenden gaat dan volledig buiten gmail om.

Collega heeft een android device, daar integreer je je gmail account echt, en die lijkt wel via gmail en je eigen smtp te gaan, dus geen on begalf of maar wel in sent items. "Alsof de mail van het device eerst naar de gmail site gaat en daar wordet gereroute naar de externe SMTP ipv linea recta naar die SMTP"
Sent items is een gewone mailbox. Na of voor het versturen via smtp kopieert jouw client de mail naar die mailbox. Misschien moet je die mailbox nog of beter instellen?

edit: ik bedenk me nu dat gmail helemaal geen mailboxen heeft, dus misschien kan het daarom niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Sendy op 30-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "on behalf of" toevoeging raak je kwijt door aliassen aan te maken voor je hoofdaccount.

Is je hoofdaccount bijv. info@domein.nl en wil je ook mailen met afzender naam@domein.nl maak dan een alias aan 'naam@domein.nl'.
Pagina: 1