Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ondervind problemen met de nieuwe Linksys WRT 1900AC.
Ik heb er de standaard linksys firmware opdraaien, met de laatste update.
Sommige devices werken probleemloos, en sommige niet.
Zie hieronder voor de lange lijst:

macbook air: osx 10.8.5
1.6 ghz core i5
medio 2011 serie.
netwerk adapter: Broadcom BCM43xx ondersteunt a/b/g/n
netwerksituatie: running smoothly and stable connection, packets blijven binnenkomen.
Ik heb de linksys geconfigureerd met mijn macbook air, via usb->UTP kabeltje aangesloten.
De macbook air was de eerste device aangesloten op de linksys.

iphone 4s, iOS 6.1.4:
netwerksituatie: connects, maar na 2 a 3 minuten komen er geen packets meer binnen, is nog wel verbonden. herstart van de verscheidene geteste apps, zorgt dat er weer 2 a 3 minuten packets binnenkomen en dan weer verhaal van voren aan.

iPad 3, iOS 7.1 :
netwerksituatie: connects, maar na 2 a 3 minuten komen er geen packets meer binnen, is nog wel verbonden. herstart van de geteste apps, zorgt dat er weer 2 a 3 minuten packets binnenkomen en dan weer verhaal van voren aan.

HTC One:
netwerksituatie: running smoothly en stabiele connectie, packets blijven binnenkomen

nokia lumia 925:
netwerksituatie: running smoothly en stabiele connectie,, packets blijven binnenkomen

Nog niet afgehaakt? Bedankt, power to you _/-\o_

PC W7 pro: 2,7 ghz core i7
sp1, 64bits
netwerkadapter: link sys WMP600N wireles-n dual band
netwerksituatie: kan niet met wifi 2.4 ghz en 5 ghz met wpa2 verbinden, er verschijnt niet eens een login popup.
kan wel verbinden via gastnetwerk op beide ghz's. en dan draait het goed.
de gasten wifi werken niet met wpa.

iMac: osx 10.9.2 uit 2010
2,8 ghz core i7
ondersteunt a/b/g/n
netwerkadapter: ??? atheros 9280 ???
netwerksituatie: krijg wel wachtwoord popup voor de wifi (2,4 en 5ghz) maar na invullen ww krijg ik melding: kan niet verbinden. bij wifi gasten netwerk kan ik ook niet verbinden. dan gaat hij de netwerk diagnostische prog. starten maar die komt er ook niet uit.

macbook pro 1st generatie intel. (augustus 2006) connects zonder problemen en packets blijven binnenkomen. stabiele verbinding.

W7 pro sp1 laptop, toshiba, centrino
netwerksituatie: goede en stabiele verbinding.

(almost there, just bear with me)

naam 2.4 GHZ netwerk is: wifi
dat was ook zo toen ik de apple airport extreme nog draaide.
Is dat(dezelfde naam) mischien de oorzaak?
Ikzelf vermoed van niet want de 5 ghz wifi via de linksys heeft een andere naam dan de 5GHZ via de apple airport.

Ik heb nu de airport extreme via utp kabel aangesloten op de linksys. en de imac en W7 pro PC zitten op de airport netwerk en draaien goed. idem met de ios devices die problemen hadden, die zitten weer op de airport wifi en connectie is weer stabiel.

maar ja, het is dus de bedoeling dat de linksys de airport vervangt en niet ernaast leeft.
De linksys heeft een groter bereik dan de airport. door de linksys heb ik nu wel bereik bij mijn bed, iets wat ik met de airport niet had.

(ik heb de dhcp van de router niet uitgezet. want ik weet niet van welke, de airport of de linksys, ik het moet uitzettten in deze daisy-chain.)

dus weten jullie, hoe ik die problemen met de imac, W7 pc en iOs devices moet oplossen?

(Herstarts hebben niet geholpen) :'(

alvast hartelijke dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48

3DDude

I void warranty's

Je draait je airport nog naast je linksys?
Kan je met alt/option knopje op die imac op wifi klikken? dan kan je wellicht wat meer informatie zien.
Kijk ook even naar RSSI (signaalsterkte) en hoe goed de ontvangst is op zo'n macbook.

Ik kan me namelijk voorstellen dat een mobiele telefoon (IOS device dus) een slechter bereik / signaal opvangt dan een macbook pro met een degelijke Wifi kaart!

En zet die airport is - helemaal uit? je wilt toch niet dat, dat naast elkaar blijft draaien en conflicten veroorzaakt?

Verder Windows 7 - Drivers?

Heb je een netwerk tekening van je situatie?

[modem] ---- [linksys WRT1900CAC] ---- [Airport?]

Conflicteert de config van de Airport niet met de WRT1900AC?
Wat is de config van de Linksys WRT1900AC?
Kan je al je devices zien? via de webGUI

[ Voor 52% gewijzigd door 3DDude op 09-05-2014 00:48 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zelfde router maar heb dit probleem ook.

Ook me smart tv verliest na 2 min zijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuur77
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-12-2023
Welke netwerkmode gebruik je voor 2.4 GHz?

Probeer eens met alleen B/G only voor de 2.4 GHz?

De 5 GHz dan op mixed / A/N of N only.

En natuurlijk de Apple Airport uitzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door tuur77 op 21-07-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde router hier, niets dan problemen. Sinds de laatste update een paar weken geleden zijn die nog erger geworden.

We hebben een 30 tal toestellen hangen aan de router, 6tal webcams, 5 Macs, 5 PC's, de rest zeer veel verschillende types smartphones en tablets.

Op alle toestellen dezelfde problemen: wel verbonden met Wifi, en een IP adres toegekend, maar na een tijdje geen enkele internet verbinding (terwijl op een ander toestel dit wel werkt op hetzelfde moment). Om dit te verhelpen moeten we wifi uit en inschakelen. Vermits dit op bijna alle toestellen voorkomt ligt het probleem duidelijk aan de router zelf. Soms moeten we ook 10 minuten wachten voordat we verbonden zijn met de router.

De kabel modem is zelfs reeds vervangen zonder verbetering. Alles opnieuw gereset zonder oplossing.

We wachten nu reeds 4 maanden op de OpenWRT firmware, maar ik denk dat we hier nog jaren op mogen wachten als je de forums erop na leest. Coolblue weigert terugname, niettegenstaande ze verschillende malen vermeldde (hebben ze er nu wel van de site gehaald vermoed ik) dat OpenWRT firmware beschikbaar is.

Router hebben we gisteren uit frustratie weggesmeten, geen Linksys of Belkin meer voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Just an idea, switch eens naar WiFi G, en zet WiFi N uit... dit hielp bij ons met een andere router verbazingswekkend goed...

Ben benieuwd naar de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 08:40
Ik heb zelf gemerkt bij klanten van ons dat Apple producten soms raar reageren op onze hardware (denk hierbij aan Draytek, TP-Link, Sitecom etc).

Wat wij vaak instellen is: de channel width 20Mhz/40Mhz naar vast 20Mhz. Nadeel: minder bandbreedte.

Tevens merk ik bij verschillende encryptiemethodes problemen. Switch eens tussen AES en TKIP. Lager dan WPA2 raad ik af omdat deze huge beveiligings issues hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door sjanssen15 op 08-08-2014 23:18 ]

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Pagina: 1