Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mijn zus

Pagina: 1
Acties:

• Miasma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11 00:27
Mijn zus heeft binnenkort een nieuwe laptop nodig want haar oude laptop begint zo nu en dan kuren te vertonen en hij is zodanig oud (een goede 5 jaar) dat reparatie of op laten knappen het waarschijnlijk niet meer waard is. Ook met de nieuwere software van tegenwoordig is de laptop niet zo heel vlot meer dus het is misschien wel verstandig om deze te vervangen.

Me zus had me gevraagd of ik even in mijn omgeving kon rondkijken of er iemand nog een redelijke laptop had liggen die ze voor een net bedrag kon overnemen. Een vriend van mij heeft nog een >> Toshiba satallite c870-12f,<< in uitstekende conditie (vrijwel niet/ongebruikt) liggen en vraagt hier zo'n 150 a 200 euro voor.

Ik heb weliswaar een beetje verstand van computers maar vergeleken bij het overgrote deel van tweakers hier ben ik denk ik best wel een noob. Vooral wanneer het op hardware aankomt, ook ben ik niet heel erg goed bekend met prijs kwaliteit, ik koop gewoon meestal nieuwste van het nieuwste en dat werkt meestal wel. Maar aangezien mijn zus met een heel beperkt budget zit moeten we toch iets verstandiger omgaan met de aankoop.

Mijn grote vraag is, of dit een verstandige deal zou zijn. De laptop is vrijwel als nieuw dus echt angst voor mankementen eraan is er niet en al zou er iets uiteindelijk niet in orde zijn dan kan de koop gewoon teruggedraaid worden.
Maar aangezien dingen zo snel ''verouderen'' in computerland zit ik ook een beetje met de vraag, of het misschien verstandiger is om een nieuwe budgetlaptop te kopen ipv deze, ook al zou dat wat meer kosten. De verwachting is dat wanneer ze deze laptop zou overnemen voor 150 a 200 euro er ongeveer 2 jaar mee zou moeten doen en dat wanneer ze een nieuwe zou aanschaffen er het liefst toch wel minimaal 4 jaar mee vooruit kan.

Als iemand trouwens misschien een goede budgetlaptop weet voor een nette prijs/kwaliteits verhouding please tell.

Alvast bedankt :D

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die toshiba is best goed en in mijn ogen dat bedrag wel waard. Als je zus geen probleem heeft met een groot en zwaar 17 inch model zou ik niet meer verder kijken. Mocht je dan nog wat geld over hebben, dan is een SSD een hele goede upgrade die je aan je laptop kunt geven. Doe dat dan vooral.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:22
Voor 150 euro een leuke deal voor deze laptop :) je kunt er voor kiezen om later een SSD erin te zetten om de laptop een boost te geven.

Wat doet je zus met de laptop en hoe oud is het apparaat eigenlijk?

• Miasma
De laptop die ze kan overnemen is ongeveer 2 jaar oud. Wat ze ermee wilt gaan doen is voornamelijk internet browsen, office applicaties draaien en zo nu en dan wat (simpele) foto en videobewerkingen uitvoeren. Laptop gaat niet gebruikt worden voor zware videogames of zo. Maar het zou toch wel fijn zijn als deze laptop een beetje futureproof is voor haar behoeften.

Ze is opzich ook wel bereid om een iets duurdere investering te mits dat betekend dat de des betreffende laptop een goede 4 jaar kan meedraaien.

Verwijderd

Probeer eerst eens het toetsenbord. Kijk of ze dit fijn vindt werken. De specs zijn prima en al helemaal voor haar taken en deze prijs. Voor meer geld koop je geen krachtigere processor of je moet gaan denken aan 500 euro en hoger dan heb je een processor die even krachtig is.

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:09
Als ze geen probleem heeft met het 17 inch scherm, KOPEN. Je krijgt nergens zoveel voor 200 euro.

• Miasma
Uiteindelijk besloten om tot aankoop van de laptop te gaan, we betalen er 175 euro voor en we krijgen er een nette laptop tas bij. Dus volgens mij wel een goede deal gedaan.

Ik heb nog een paar kleine vraagjes, is het mogelijk om het ram hiervan uit te breiden (naar 8 gig)? Ik had ergens op internet gelezen dat dat bij deze laptop mogelijk is en dat je er profijt van zou hebben als je twee ramkaartjes erin hebt zitten ipv een. Iets met dual channel of zo. Zo ja? is dit dan aan te raden om de laptop wat beter bestand te maken voor de toekomst en zou iemand dan weten waar we dan welk ram zouden kunnen aanschaffen.

Voor de SSD heb ik gekeken maar mijn zus wil wel een redelijke opslag,maar volgens mij kan je in deze laptop niet nog een exra harde schijf kwijt (hier ben ik niet zeker van) en voor een SSD die gelijke opslag biedt of zelfs op de helft hiervan zit zijn de prijzen voor haar nog wat hoog. Ik heb het wel aangeraden aan haar maar het komt een beetje vreemd op haar over om bijna evenveel geld voor een SSD uit te geven als dat de laptop heeft gekost. Mogelijk wel een SSD kopen met mindere opslagcapaciteit als dat betekent dat de oude hardeschijf er gewoon in kan blijven zitten voor de bulkopslag.

Daarnaast wil ik nog even mijn waardering uitspreken voor de snelle en duidelijke reacties die we hebben gehad, het wordt onwijs gewaardeerd.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Dus volgens mij wel een goede deal gedaan.
Goeie deal!
is het mogelijk om het ram hiervan uit te breiden (naar 8 gig)? Ik had ergens op internet gelezen dat dat bij deze laptop mogelijk is en dat je er profijt van zou hebben als je twee ramkaartjes erin hebt zitten ipv een. Iets met dual channel of zo.
Dit is mogelijk en als je er twee reepjes instopt dan maak je gebruik van dual channel. Of het momenteel nodig is met het gebruik dat je aangeeft. Nee lijkt me (nog) niet nodig, en geheugen is vrij duur momenteel, dus ik zou het uitstellen.
Voor de SSD heb ik gekeken maar mijn zus wil wel een redelijke opslag,maar volgens mij kan je in deze laptop niet nog een exra harde schijf kwijt (hier ben ik niet zeker van) en voor een SSD die gelijke opslag biedt of zelfs op de helft hiervan zit zijn de prijzen voor haar nog wat hoog. Ik heb het wel aangeraden aan haar maar het komt een beetje vreemd op haar over om bijna evenveel geld voor een SSD uit te geven als dat de laptop heeft gekost. Mogelijk wel een SSD kopen met mindere opslagcapaciteit als dat betekent dat de oude hardeschijf er gewoon in kan blijven zitten voor de bulkopslag.
Heb je hem al? Dan zou je even aan de onderkant kunnen kijken of er twee kleppen zitten voor harde schijven (of de onderkant eraf schroeven). Ik kan aan de specificaties niet zien of er twee schijven inpassen. Ik zou sowieso een SSD inbouwen want dat maakt erg veel uit in het dagelijks gebruik qua snelheid. Je kan, als er maar 1 schijf in past, om de HDD voor opslag te behouden kunnen uitzoeken of er trays beschikbaar zijn om je HDD in te bouwen in de DVD-bay.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1